0 1 0 0 0 21.08.2018 Haitong BankKto najbardziej zyskuje na zakazanych niedzielach? Punkty usługowe, sklepy internetowe, dyskontyNastroje w polskim sektorze detalicznym są nieco mniej optymistyczne niż rok temu. Powodem jest głównie niepewność związana z konsekwencjami wprowadzonego zakazu handlu w niedzielę. Według oczekiwań zakaz będzie miał ograniczony wpływ na ogólny wzrost sektora, ale zapewne doprowadzi do przetasowań w strukturze rynku. E-handel, punkty usługowe i małe sklepy odbiorą kawałek tortu super- i hipermarketom. W tym roku zakaz handlu w niedzielę spowoduje przyspieszenie penetracji e-commerce w Polsce o 0,5 proc., w 2019 roku o 0,9 proc., a począwszy od 2020 nawet o 1,2 proc. – szacują analitycy Haitong Banku. badania marketingowe handel detaliczny prawo
1 8 0 0 0 20.08.2018 Jakub MüllerMaslow wywrócony. Czy akcje hipermarketów zachęcające do zakupu nieładnych owoców i warzyw można zorganizować inaczej?Sieci handlowe namawiają klientów, by kupowali gorzej wyglądające, ale pełnowartościowe owoce i warzywa. Kilka lat temu cenę takich produktów obniżył Intermarché, teraz podobną akcję rozpoczął Lidl. Nowe badania psychologów pokazują jednak, że promocje cenowe w tym wypadku mogą nie przynosić rezultatów adekwatnych do zaangażowania. Konsumenci kierują się bowiem motywami, których nie są świadomi. promocje sprzedaży psychologia konsumenta zarządzanie marką
0 1 0 0 0 1.08.2018 Jacek KizińskiFestiwal szans – rady dla organizatora stref marek podczas eventówPodczas tegorocznego festiwalu Open’er swoje strefy miały m.in. marki Black & White (Tchibo), Heineken i Żywiec. Event marketingowym doświadczeniem dzieli się ich organizator, Horeca Group. event marketing influencer marketing marketing bezpośredni wydarzenia promocyjne
0 3 0 0 4 15.07.2018 Jakub MüllerMundialowa promocja: belgijski sklep zwróci klientom koszty zakupu telewizorów. Promocje cenowe bez obniżania ceny mają sens?Belgijska sieć sklepów z elektroniką użytkową Krëfel zaryzykowała i obiecała klientom zwrot pieniędzy za telewizory kupione przed piłkarskimi mistrzostwami świata w Rosji. Warunek – reprezentacja Belgii ma zdobyć w turnieju więcej niż 15 goli. 14 lipca okazało się, że Krëfel będzie musiał wywiązać się z obietnicy. W Polsce takie promocje są rzadkością, tymczasem dobrze zrealizowane, przynoszą większe zyski niż klasyczne promocje cenowe. marketing społecznościowy promocje sprzedaży
1 6 0 0 0 27.06.2018 Adriana KrawiecNigdy nie uda się stworzyć prawdziwej sztucznej inteligencji! Podsumowanie Cannes Lions 2018Co powinno zostać w naszych głowach po Cannes Lions 2018? Przede wszystkim emocje. Pascal mawiał, że „serce ma swoje racje, których rozum nie zna”. Czy na pewno? konkursy reklamowe trendy
0 5 0 0 0 22.06.2018 Adriana KrawiecJak prezentuje się Azja i Ameryka Południowa na Cannes Lions 2018? I co na to USA?Ameryka Południowa nadal kojarzy wam się głównie z brazylijską sambą? O reklamie z Chin myślicie, że to wciąż błękitne ulotki z czerwonym smokiem? Najwyższy czas się obudzić. Przespaliśmy jakiś czas, karmiąc się stereotypami. Agencje reklamowe z Ameryki Południowej zgarniają dziś większość Złotych Lwów, a eksperci z Chin to czołówka współczesnych prelegentów Cannes Lions 2018. kampanie reklamowe konkursy reklamowe trendy