1 1 0 0 1 31.07.2008 Jakub MüllerWasza reklama, nasz rozgłosNajpotężniejsze marki na świecie nie przestają korzystać z kreatywności amatorów przy tworzeniu nowych reklam. Tym razem sieć telefonii komórkowej oferuje nagrody za dokończenie scenariusza jednej z trzech wersji reklamy telewizyjnej. Oszczędność i zainteresowanie mediów – to największe zalety amatorskich spotów. Krytycy zwracają jednak uwagę na wymierne straty, jakie „kreatywność tłumu” przynosi branży reklamowej. konkursy reklamowe
2 1 0 0 0 4.02.2009 Anna DrabarzDyktatorzy cenGdy sprzedaż produktów luksusowych spada, niektóre firmy ze stoickim spokojem czekają na pomyślniejszy czas. Inne plajtują, a jeszcze inne zwiększają obroty, lepiej wsłuchując się w życzenia klientów. Konsumenci czują, że wspólnie mogą wpłynąć już nie tylko na kształt oferty, ale także na koszt produktu. Francuski MyFab gromadzi zainteresowanych kupnem mebli internautów w jednym słusznym celu – wynegocjowania jak najniższej ceny, przy czym sam osiągnął w pierwszych miesiącach działalności obrót w wysokości 2 milionów euro. handel detaliczny
0 1 0 0 4 1.12.2009 Jakub MüllerZabawa w zakupyZakupy przestają być dzisiaj wyłącznie metodą zaspokajania podstawowych potrzeb. Stają się bardziej przyjemnością, nagrodą za trudy codziennego życia. To upodabnia je do zabawy, czyli aktywności uniwersalnej, obecnej w każdej kulturze. Handlowcy i marketingowcy muszą jedynie zadbać, aby zabawa ta trwała jak najdłużej i była odpowiednio intensywna. W czym tkwi sekret? Tak jak w prawdziwej zabawie – w równowadze między ułatwianiem życia jej uczestnikom a podtrzymywaniem w nich poczucia niepewności. handel detaliczny
0 6 0 0 1 14.12.2009 Jakub MüllerHandel rozdrobniony (część 1)Niewiele sektorów polskiej gospodarki działa tak dobrze jak handel, którego rozwojowi nie przeszkadza kryzys i wyjątkowe w skali europejskiej rozdrobnienie. Dojrzałość branży oznacza z jednej strony spadek liczby działających w niej firm, a z drugiej konieczność usprawnienia kontaktów z dostawcami. handel detaliczny
0 1 0 0 0 22.12.2009 Iwona KubicaWynagradzanie sił sprzedażySłużbowy samochód, komórka i laptop – jeszcze kilka lat temu były to marzenia wielu kandydatów ubiegających się o pracę. Dziś atrybuty te uważane są nie za luksus, ale niezbędne narzędzia pracy w wielu zawodach. Szczególnie dotyczy to pracy handlowca, dla którego szybkie dotarcie z ofertą do klienta i okazanie mu należytego zainteresowania są niemal niezbędne do dokonania transakcji. handel detaliczny
0 4 0 0 0 22.12.2009 Jakub MüllerHandel rozdrobniony (część 2 – współpraca z dostawcami)Angielskie określenie handlu detalicznego – retailing pochodzi od starofrancuskiego słowa retailler, oznaczającego „odciętą część”. Skutkiem rosnącej dojrzałości polskiego handlu może być jednak nawet drastyczniej pojęte „odcinanie” tych, dla których obecność nad Wisłą okaże się nieopłacalna. Możliwe jest np. wycofanie się niektórych sieci zagranicznych, ewentualnie wymuszenie konsolidacji z silniejszym partnerem. Wraz ze spadkiem liczby działających w branży firm wzrośnie znaczenie poszczególnych procesów ułatwiających wykorzystanie ekonomii skali, takich jak współpraca z producentami. handel detaliczny