0 5 0 0 0 20.01.2021 Maciej BiedzińskiObraz wirusa SARS-CoV-2 – straszny czy śmieszny? Obraz Roku. Narracja RokuZielony blob z przyssawkami? A może raczej złowroga Gwiazda Śmierci? Jaką wizualizację koronawirusa ostatnio widzieliście? Określone postaci nadawane wirusowi SARS-CoV-2 tworzone były z konkretną komunikacyjną intencją. Teraz obrazy te są w różnych kontekstach umieszczane przez media. Narzędzia semiotyki pozwalają odczytać znaczenia zastosowanych znaków i ocenić trafność danej konwencji. badania marketingowe content marketing public relations
0 3 0 0 0 19.01.2021 Mateusz LubczańskiProjekt Tytan pompuje balonik. Co Apple chce osiągnąć swoim samochodem?W ciągu zaledwie kilku lat e-samochody stały się bardzo pożądanym polem rozwoju marek. Sukces Tesli (i stanowisko UE) sprawia, że niemal cała branża chce mieć cztery kółka na prąd. Z pewnych względów zostaje ona w tyle, dając szansę takim podmiotom jak Google czy Apple. Motoryzacyjnych plotek na temat tego ostatniego jest coraz więcej. zarządzanie marką
0 10 0 0 0 18.01.2021 Michał KuliśSpojrzenie na e-commerce z perspektywy klienta – 5 rad na 2021Sprzedaż przeniosła się do sieci. Spowodowało to zmianę przyzwyczajeń zakupowych, a zarazem wzrost konkurencji pomiędzy sprzedawcami. Transformacja rynku była impulsem do sprawdzenia, jak użytkownicy podchodzą do zakupów online oraz w jaki sposób właściciele sklepów komunikują się ze swoimi leadami i klientami. analityka internetowa content marketing e-commerce marketing mobilny
0 1 0 0 14 16.01.2021 Jacek Wasilewski, Agata KostrzewaDlaczego „Gambit królowej” to serial obowiązkowy dla praktyka marketingu? Symbol Roku. Narracja RokuWydawać by się mogło, że oglądane po pracy seriale nie przystają do twardych danych dotyczących sprzedaży produktów czy rozpoznawalności marki. Tymczasem nasi klienci i klientki nie żyją w świecie zakupów zawieszonym w próżni. Krążąc pomiędzy półkami, słuchają ulubionej muzyki na komórce, przeglądają oferty e-sklepów, a w drugiej zakładce mają otwartego Netflixa czy HBO. Pracujesz w marketingu? Obejrzyj „Gambit królowej” i uważnie go przeanalizuj. badania marketingowe storytelling zarządzanie marką
0 1 0 0 0 14.01.2021 Jakub MüllerWalmart, Target i inni: od sieci detalicznej do sieci reklamowejIm więcej kupujemy w e-sklepach, tym ważniejsza staje się reklama w miejscu sprzedaży. Zarabia na tym Amazon, ale ostatnio do gry o udział w torcie reklamowym wchodzą tradycyjne sieci handlowe, które w USA stają się firmami reklamowymi. W 2020 roku Walmart zwiększył liczbę reklamodawców o 40 proc. analityka internetowa e-commerce handel detaliczny marketing mobilny
0 3 0 0 2 12.01.2021 Joanna DamaszkoTarcza, wojenne metafory i pandemiczny branding. Symbol Roku. Narracja RokuPandemiczny branding był uprawiany w ubiegłym roku przez różne państwowe i prywatne podmioty. Z semiotycznego punktu widzenia szczególnie ciekawe było wykorzystanie symbolu tarczy w identyfikacji rządowego programu Tarcza Antykryzysowa. badania marketingowe marketing polityczny i miejsc public relations zarządzanie marką
2 9 0 0 0 11.01.2021 Mateusz LubczańskiCiuszki z logo BMW, whisky od Astona Martina. Nowe drogi dotarcia do kierowcówJeszcze nigdy europejska branża motoryzacyjna nie miała tak pod górkę, jak obecnie. Nie dość, że Unia przyciska producentów do ściany, wymuszając na nich „wchodzenie w elektryki”, to jeszcze sprzedaż została sparaliżowana przez pandemię. Dodatkowo okazuje się, że aby zdobyć klienta na dłużej, trzeba uciekać się niemalże do marketingowej magii. customer experience experiential marketing zarządzanie marką
2 7 0 0 0 8.01.2021 Jakub MüllerCelebryci dobrej pamięciBadania pokazują, że zatrudnienie celebryty do wspierania wizerunku marki (tzw. celebrity endorsement) może przynieść sporo korzyści, ale tylko pod pewnymi warunkami. Bez ich spełnienia w pamięci konsumentów zadziała „efekt wampira”. Gorzej nawet: zyskają konkurencyjne marki z tej samej kategorii produktowej. brand hero kampanie reklamowe zarządzanie marką
1 5 0 0 0 6.01.2021 Paulina Goch-KenawyZamaskowany rok 2020. Maska: Symbol Roku. Narracja RokuZwizualizowany wirus SARS-CoV-2, maseczka ochronna, czerwona błyskawica... Te oraz jeszcze inne znaki mocno oddziaływały na nas w 2020 roku. Jakie narracje temu towarzyszyły? W jaki sposób symbole te na nas wpływały i zmieniają nas nadal? W cyklu artykułów Symbol Roku. Narracja Roku eksperci z Visual & Narrative Institute będą dzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat znaków, symboli i narracji, które odegrały ważną rolę w ciągu minionych dwunastu miesięcy. Opisywane znaki są i będą ważne także w marketingu. badania marketingowe public relations trendy zarządzanie marką
0 1 0 0 0 3.01.2021 Maciej TomczykArtykuł sponsorowany – jak go napisać i o czym pamiętać przy jego publikacji onlineTreści promocyjne w internecie to dziś codzienność. Są wśród nich teksty lepsze – ciekawe, merytoryczne, są i gorsze, które napisano bez odpowiedniego przygotowania lub z pominięciem dobrych praktyk copywritingu. Jedno jest pewne: skuteczny artykuł sponsorowany nie może mieć w sobie nic z nachalnej, bijącej po oczach reklamy. Zastanawiasz się, jak z dobrym skutkiem tworzyć teksty do publikacji w zewnętrznych serwisach? Czytaj dalej! branded content content marketing employer branding marketing internetowy