0 2 0 5.02.2025 Jakub MüllerSEO i reklama w wyszukiwarkach w świecie inflacjiFirmy narzekają na wzrost cen reklam w wyszukiwarce. Amerykański rząd prowadzi postępowanie antymonopolowe w sprawie manipulacji aukcjami reklamowymi przez Google. Jak wszystko to ilustruje zmiany w SEO oraz reklamie w modelu PPC? I dlaczego warto spojrzeć na oba te rodzaje działań jak na element mentalnej i fizycznej dostępności marki? analityka internetowa marketing internetowy psychologia konsumenta
0 2 0 3.02.2025 Jacek SzlakDo czego potrzebne są nam dane w marketingu, a do czego ich używamy?Personalizacja, programmatic, GenAI, data-driven marketing – pojęcia te mają ogromny potencjał dla marketerów. Przywołują skojarzenia z efektywnością, sukcesami i zabezpieczeniem w razie audytu działań. Dashboard czarno na białym pokaże, że są skuteczne. Czy jednak na dłuższą metę takie działania wystarczą, by ochronić markę, a nie tylko siedzenie marketera? analityka internetowa felieton marketing internetowy
1 2 0 26.01.2025 Mateusz LubczańskiTemu jest już na szczycie. Teraz musi się tam utrzymaćTo najchętniej wybierana aplikacja w amerykańskim App Store (polskim zresztą też). To również czołowa aplikacja w sklepie Google. Klienci „podobno” jej nie ufają, a Komisja Europejska wspomina o jej uzależniającym designie. Temu, czyli chińska platforma tanich zakupów, idzie jak burza. A może – szła jak burza? e-commerce zarządzanie marką
0 1 0 22.01.2025 Szymon Sikorski5 obszarów, które zdefiniują rynek mediów i potrzeby komunikacyjne w 2025 roku w PolsceWięcej kanałów online z treściami dla odbiorców 30+ oraz formatów politycznych prowadzonych przez byłych dziennikarzy. Wzrost znaczenia autentycznych (nawet bezpardonowo wyrażanych) przekonań i personal brandingu. Między innymi takich zmian w mediach i komunikacji w 2025 roku spodziewa się Szymon Sikorski, CEO agencji Publicon. felieton media media społecznościowe public relations trendy
0 1 0 20.01.2025 Marta MacugaRebranding i zmiana nazwy firmy: praktyczne wskazówki z perspektywy prawnejMało kto pamięta, że przed 2000 rokiem koncern Orlen SA funkcjonował jako Petrochemia Płock SA. Wówczas w logo firmy brakowało charakterystycznego orła, a stacje benzynowe były utrzymywane w kolorystyce niebiesko-białej zamiast obecnej czerwono-białej. Dlaczego firmy decydują się na tak radykalne zmiany, jak nowe logo, zmiana nazwy czy koncepcji marki? prawo zarządzanie marką
0 15 0 20.01.2025 RedakcjaPrzehyper 2024, czyli najbardziej przereklamowane trendy ubiegłego roku w marketinguSzum wokół trendów nie spowoduje, że staną się ważne czy przełomowe. Poprosiliśmy ekspertów, żeby wskazali najbardziej przereklamowane trendy z 2024 roku. Te, które ich zdaniem się nie sprawdziły. trendy
0 2 0 16.01.2025 Kamil Bolek2025 rok i trendy w digital marketingu – okiem praktykaPotrzeba tworzenia atrakcyjnych treści wideo do social mediów, by zaistnieć w social search, skalowanie UGC i IGC, programy ambasadorskie dla początkujących twórców, którzy chcą zostać influencerami… Między innymi na te zjawiska radzi zwrócić uwagę w tym roku Kamil Bolek – business development director w agencji Tears of Joy, wcześniej szef marketingu w LifeTube. content marketing influencer marketing marketing społecznościowy trendy wideomarketing
0 1 0 13.01.2025 Maria Maciąg, Weronika BączekBoss branding na LinkedInie – co musisz wiedzieć jako lider?LinkedIn to nie tylko platforma do nawiązywania kontaktów zawodowych, ale też narzędzie do budowania wizerunku liderów firm, czyli tzw. boss brandingu. Badania z początku 2024 roku pokazują, że około 18% użytkowników LinkedIna w Polsce to osoby decyzyjne, a liczba ta stale rośnie [1]. W erze digitalu kadra kierownicza C-suite musi umiejętnie wykorzystywać swoją obecność w social mediach, aby kreować autorytet, inspirować innych i rozwijać swoje firmy poprzez przyciąganie talentów. Jak robić to skutecznie? marketing społecznościowy public relations social media
0 3 0 8.01.2025 Aleksandra PodżorskaVoice Search – czy wyszukiwanie głosowe jest przyszłością wyszukiwarek internetowych?Funkcja wyszukiwania głosowego w Google i innych wyszukiwarkach jest dostępna od lat, jednak nie zawsze przywiązywało się do niej znaczącą wagę, jeśli chodzi o wyniki wyszukiwania. Czy teraz bardziej niż wcześniej należałoby skupić się na optymalizacji strony z uwzględnieniem Voice Search? marketing internetowy trendy
0 7 0 2.01.2025 Alicja MiłuńskaRaport ESG – narzędzie budowania zaufania i relacji z rynkiemFirmy są zobowiązane do coraz częstszego ujawniania informacji niefinansowych. Wymagania dotyczące raportowania ESG (Environmental, Social, Governance), w tym przepisy takie jak dyrektywa CSRD obejmują rosnącą liczbę organizacji, a obowiązek ten będzie dotyczył sukcesywnie kolejnych podmiotów. Ponadto mniejsze firmy, będące dostawcami dla tych większych, również powinny wykazywać, w jaki sposób uwzględniają obszary ESG w swojej działalności. Jak robić to najefektywniej? branded content CSR ESG