0 2 0 0 4 10.07.2019 Barbara Frątczak-RudnickaDżentelmeni, instachłopcy czy faceci?Dużo się dzisiaj pisze o kobietach. O kobietach w rolach matek, partnerek, rolach pracowniczych, jako konsumentkach. A co z mężczyznami? Firma 4P przeprowadziła badanie poświęcone zmieniającej się męskości, które przedstawiła w raporcie „Nowi mężczyźni(?) 4P/2019”. badania marketingowe trendy
1 6 0 0 0 3.04.2019 Jakub MüllerCo niskie czytelnictwo książek oznacza dla marek?Wiosna każdego roku przynosi wyniki badania Biblioteki Narodowej i lament nad tym, że Polacy nie czytają. Tymczasem ten lament jest przykładem mylnej interpretacji badań. To część większej zmiany kulturowej. Jej konsekwencje dla marek są inne, niż można by sądzić. badania marketingowe psychologia konsumenta trendy
0 4 0 0 1 18.03.2019 Katarzyna Czuchaj-ŁagódKlienci – niewykorzystany potencjał rozwoju dla marek. Trzeba ich słuchać i dać im dojść do głosuSpora grupa klientów chce przekazywać markom swoje opinie o nich, a także pomysły na rozwój i usprawnienia. Oczekują jednak, że to marki wykażą inicjatywę, zachęcając do tego i ułatwiając związaną z tym komunikację. Czy to wygórowane oczekiwania? badania marketingowe customer experience obsługa klienta
0 2 0 0 0 19.02.2019 Marek TobotaCzy dane mają zawsze rację?Dane od kilku lat są wytrychem, który otwiera wiele drzwi w marketingu. Od zachłyśnięcia się dużymi wolumenami danych minęło już jednak trochę czasu. Teraz coraz częściej do głosu dochodzi bardziej refleksyjne podejście. Tak więc liczy się już nie tylko Big Data, ale też Deep Data, Smart Data i co ważne – w coraz większej mierze Data Science. Niemniej praktyka pokazuje, że w Polsce organizacje wciąż jeszcze są dalekie od kultury Data Driven. analityka internetowa badania marketingowe felieton
0 8 0 0 1 18.02.2019 Łukasz WołekUżytkownicy social media w Polsce 2019. Ciekawostki statystyczne wychwycone w popularnym raporcie i nie tylkoKilka dni temu światło dzienne ujrzał raport „Digital 2019 Poland”, opracowany przez Hootsuite i We Are Social. Przez wielu z niecierpliwością wyczekiwany, a po publikacji udostępniany jako raport pokazujący przełomowe dane. Czy faktycznie zawiera on aż takie rewelacje? analityka internetowa badania marketingowe marketing społecznościowy
0 1 0 0 0 7.02.2019 Marek StaniszewskiMarki i storytelling. Jak postrzegają ten temat specjaliści marketingu i komunikacji w Polsce?Które marki są uważane za mistrzów storytellingu? Jakie elementy udanych reklamowych historii zapewniają im sukces? Badanie na ten temat przeprowadził Marek Staniszewski (Heuristica). Marketing przy Kawie uczestniczył w dystrybucji kwestionariusza ankietowego wśród krajowych specjalistów marketingu i komunikacji. Czas na publikację wyników i wniosków. badania marketingowe content marketing kampanie reklamowe storytelling