1 3 0 0 8 6.02.2019 Joanna ChłopekNormalgirl kontra superwoman. Dziewuchy w świetle badań etnograficznychKiedy komunikujemy się z milenialsami, skupmy się przede wszystkim na normalności i tym, co jest z nią związane – radziły podczas Kongresu Badaczy 2018 Marta Byrska z Kantar Polska i Izabela Kiwak z RingierAxel Springer Polska. Jak się jednak okazuje, bycie zwykłym nie jest takie proste. Jedną ze współczesnych strategii normalności jest dziewczyńskość. Badaczki opowiedziały o niej podczas swojej prezentacji. badania marketingowe trendy
2 6 0 0 3 14.01.2019 Jakub MüllerMcDonald’s, Dunkin’ Donuts, Payless – pranki marek dużo mówią o naturze klientówNie wiadomo czy eksperyment marki Payless to najlepszy prank 2018 roku, ale zdecydowanie najgłośniejszy. Wywołał lawinę komentarzy. Ten i podobne eksperymenty innych marek pokazują, że na co dzień złudzeniom ulegają nie tylko influencerzy, ale wszyscy klienci. badania marketingowe marketing społecznościowy psychologia konsumenta zarządzanie marką
0 8 0 0 1 18.12.2018 Piotr SadowskiNPS vs. RFM – który wskaźnik lepiej nadaje się do badań klientów?Czy firmy powinny badać swoich klientów? Ten temat już od dawna nie budzi dyskusji. Twierdząca odpowiedź jest oczywista. Teraz na pierwszy plan wysuwa się pytanie: jak ich badać? Możliwości w tym zakresie są szerokie. Istnieje sporo wskaźników badawczych, które można zastosować w badaniach klientów. Ale który z nich jest najlepszy? Weźmy pod lupę dwa dość często stosowane. analityka internetowa badania marketingowe
0 5 0 0 2 13.11.2018 Grzegorz TrąbkaJaką przewagę ma druk nad pikselami? Czy tradycyjna wysyłka bezpośrednia może znów pokazać swoją moc?W grudniu 2012 roku ukazał się numer „Newsweeka”, który miał być ostatnim wydaniem papierowym. Miał być… bo po niecałych dwóch latach przerwy, w marcu 2014 roku na rynek wróciła papierowa wersja gazety. Prenumerata w wersji niecyfrowej to opcja premium, która kosztuje kilkakrotnie więcej od tej z 2012 roku. A czy z perspektywy reklamowej papier umarł? Jeśli nie, to jak go wykorzystać? badania marketingowe marketing bezpośredni psychologia konsumenta
1 1 0 0 3 8.11.2018 Jakub MüllerCzy marketing wzmacnia podziały społeczne w Polsce?Na tak postawione pytanie nie uzyskano jednoznacznej odpowiedzi podczas debaty w ramach tegorocznego Kongresu Badaczy. A była to bezsprzecznie jedna z najlepszych branżowych debat w tym roku. Dzięki temu, że prelegenci wywodzili się z różnych środowisk, nie tylko tych związanych z marketingiem, była potrzebna całej branży. Pokazała różnicę zdań, odmienne spojrzenia na komunikację, wreszcie obaliła kilka marketingowych mitów. badania marketingowe edukacja marketingowa trendy
0 10 0 0 1 26.10.2018 Weronika Niżnik, Olga WójcickaCzy współczesny konsument to rzeczywiście nowy konsument?Wiele mówiono już o społeczeństwie informacyjnym, o konsumencie 2.0 i 3.0. Co natomiast kryje się pod pojęciem nowy konsument? Kim taki konsument jest? Co go definiuje? A może warto trochę zmienić spojrzenie na dzisiejszego nabywcę produktów i usług? badania marketingowe trendy