Klienci – niewykorzystany potencjał rozwoju dla marek. Trzeba ich słuchać i dać im dojść do głosuKlienci – niewykorzystany potencjał rozwoju dla marek. Trzeba ich słuchać i dać im dojść do głosuKlienci – niewykorzystany potencjał rozwoju dla marek. Trzeba ich słuchać i dać im dojść do głosuKlienci – niewykorzystany potencjał rozwoju dla marek. Trzeba ich słuchać i dać im dojść do głosu
Czy twój klient ma szansę do ciebie dotrzeć? (fot. Pixabay)

Klienci – niewykorzystany potencjał rozwoju dla marek. Trzeba ich słuchać i dać im dojść do głosu

Klienci – niewykorzystany potencjał rozwoju dla marek. Trzeba ich słuchać i dać im dojść do głosu
Katarzyna Czuchaj-Łagód

Katarzyna Czuchaj-Łagód

-

dyrektor zarządzająca, Mobile Institute

Katarzyna Czuchaj-Łagód

Katarzyna Czuchaj-Łagód

dyrektor zarządzająca
Mobile Institute

Współzałożycielka i dyrektor zarządzająca firmy badawczej Mobile Institute, specjalizującej się w śledzeniu trendów konsumenckich (trends hunting) i wielokanałowym monitoringu satysfakcji klientów (customer listening) oraz dostarczającej platformę dialogu marek z konsumentami (brand heroes). Ekspert i członek Rady Izby Gospodarki Elektronicznej. Doradca strategiczny w marek obszarze badań, e-commerce i reorganizacji procesów zgodnie z podejściem customer-centric. Autorka i współautorka publikacji o zachowaniach zakupowych konsumentów w Polsce, m.in. „Omni-commerce. Kupuję wygodnie”, „mShopper”, „Sklepy przyszłości”, „Smart Living”, „Slow life”, „Customer Listening”, „Portfel Polaka”, „Lubię to czy kupuję to” czy „Smart Okazje”. Długoletni dyrektor działów marketingu, rozwoju i badań. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej i certyfikowany marketer Chartered Institute of Marketing.

Spora grupa klientów chce przekazywać markom swoje opinie o nich, a także pomysły na rozwój i usprawnienia. Oczekują jednak, że to marki wykażą inicjatywę, zachęcając do tego i ułatwiając związaną z tym komunikację. Czy to wygórowane oczekiwania?

Polscy konsumenci mówią o swoich zakupach, kupowanych markach, używanych produktach. I to mówią dużo. 51% internautów dzieli się na co dzień doświadczeniami zakupowymi. Robią to zwykle:

poprzez formularze internetowe (37%),
w mediach społecznościowych na swoim wallu, tagując nazwę marki lub produktu (29%),
na wallu danej marki (26%),
na forach (23%).

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się