0 5 0 0 3 7.04.2021 Akademia Leona KoźmińskiegoAwatary tak samo wiarygodne, jak realni celebryci. Co to oznacza dla marek?Komputerowe animacje, takie jak Miquela, Blawko czy Shudu, gromadzą setki tysięcy obserwujących na Instagramie. Zarabiają nawet milion dolarów za post, choć są jedynie wirtualnymi postaciami. Pomimo sztucznej natury wzbudzają zaufanie użytkowników, a to, co robią, wygląda atrakcyjnie i profesjonalnie. Badaczki z Akademii Leona Koźmińskiego mówią, że fikcyjne postacie mogą dziś oddziaływać na tłumy – także marketingowo. influencer marketing marketing internetowy marketing społecznościowy trendy
0 1 0 0 3 15.12.2020 Marcin KowalskiJak zmieniał się content marketing online? Od clickbaitów do pielęgnowania customer experienceTransformacja internetowego content marketingu jest konsekwencją zmian obejmujących cały marketing online. U schyłku 2020 roku, w czasach epidemii i globalnego lockdownu wypada już zapomnieć o e-mailach bez personalizacji, clickbaitowych nagłówkach czy pisaniu postów na każdym możliwym forum. Można znacznie lepiej angażować odbiorców. Na które techniki warto zwracać uwagę? Jak będzie wyglądał marketing treści w erze post-pandemicznej? branded content content marketing marketing internetowy storytelling
0 1 0 0 1 21.02.2017 Jakub MüllerJak przeprowadzić skuteczną burzę mózgów? Studio filmowe Pixar znalazło sposóbGdyby studio Pixar przeprowadzało burze mózgów w taki sposób, w jaki często robi się to w firmach, to hity takie jak „Toy Story” czy „Gdzie jest Nemo?” nigdy by nie powstały. Na szczęście znalazło sposób na eliminację błędów blokujących kreatywność. trendy zarządzanie marką
0 4 0 0 3 7.06.2020 Jakub MüllerOd start-upów do rumuńskich batoników: czy produkty bezmarkowe mają szansę?Historie projektów dobrej jakości produktów bezmarkowych pokazują, że takie przedsięwzięcia mają kilka wyraźnie widocznych zalet. Wobec tego prawie wszyscy im kibicują. Ale takie pomysły mają też dużo ukrytych wad, więc na razie kończą się klapą. Mimo to pojawiają się kolejni chętni, którzy wierzą w nowy wspaniały świat bez marek. zarządzanie marką
0 2 0 0 21 26.01.2021 Maciej LewańskiGalerie handlowe – czas się obudzić, bo świat się zmienił!Noworoczna prognoza dla galerii handlowych brzmi prosto i brutalnie – prawdziwy kryzys i koniec świata dopiero nadciąga. Strategia przeczekania, stosowana powszechnie w pierwszym roku pandemii Covid-19, doprowadzi do ruiny wielu przedsiębiorców prowadzących działalność na terenie tego rodzaju centrów. handel detaliczny zarządzanie marką
3 10 0 0 1 22.02.2021 Mateusz LubczańskiZmiany logo w motoryzacji. Co się za nimi naprawdę kryje?Trzy paski na spodniach, nadgryzione jabłuszko, gwiazda na masce. Nie trzeba nawet dokładnie opisywać tych obrazków. Każdy, kto nie spędził życia pod kamieniem, wie, o jakich firmach mowa. Dla producentów samochodów tak rozpoznawalne emblematy to prawdziwe skarby. Ale te znaki muszą dziś pomieścić szereg nowych znaczeń. W tym takie, których nie akceptują tradycyjnie nastawieni klienci. design storytelling zarządzanie marką
2 2 0 0 3 29.12.2020 Piotr NogalPandemia = koniec konsumpcjonizmu? Tak rok 2020 zmienił oczekiwania konsumentówWszystkie podsumowania obecnego roku w marketingu będą dotyczyć pandemii – zjawiska bez precedensu, które zasadniczo wpłynęło na zachowania konsumenckie. Marketing musiał mierzyć się z wyzwaniami, z którymi dotychczas mało kto miał do czynienia. Kryzysy bywały mniejsze lub większe, nigdy jednak marki nie notowały spadków sprzedaży sięgających 50% czy nawet 90%. Co z tego wynika i jak działać dalej? e-commerce trendy zarządzanie marką
1 4 0 0 3 28.05.2020 Piotr NogalEmpatia przede wszystkim – marka w komunikacji 3EWraz z nadejściem pandemii nastała nagła potrzeba zmiany komunikacji firm. Przestał się liczyć tylko produkt czy promocja. Zaczęło liczyć się to, co marki robią dla społeczeństwa. Na tym właśnie opiera się komunikacja 3E, na którą składają się empatia (empathy), zaangażowanie (engagement) oraz edukacja (education). kampanie reklamowe public relations zarządzanie marką
5 1 0 0 1 15.02.2021 Michał RaszkaNajlepsze spoty Super Bowl 2021 – co pokazali ci, którzy zdecydowali się pozostać w reklamowej grze?Super Bowl, który odbył się w tym roku 7 lutego, to najważniejsze wydarzenie sportowe w USA, święto niemal narodowe, ale też wyjątkowy dzień w branży reklamowej. Co roku marki produkują spoty specjalnie na tę okazję, a czas emisji reklam jest najdroższy na świecie. W 2021 roku za 30-sekundową reklamę nadawaną w trakcie Big Game trzeba było zapłacić 5,5 mln dolarów. Ostatni finał zobaczyło niemal 100 mln Amerykanów. Dla porównania, 30-sekundowy spot emitowany podczas rozdania Oscarów kosztuje reklamodawcę niecałe 2 mln dolarów. kampanie reklamowe storytelling trendy
0 11 0 0 10 2.02.2021 Marzena ŻurawickaOsiem gwiazdek – zaszyfrowana rebelia. Symbol Roku. Narracja RokuRok 2020 zdominowały trzy tematy: pandemia, protesty i pedofilia. To wokół nich toczyły się najbardziej zaciekłe dyskusje w przestrzeni publicznej. Ale to protesty ożywiły, pomimo pandemii, tkankę społeczną na nowo. Wlały nadzieję w młodych obywateli tego kraju, uaktywniły najsłabszą część polskiego społeczeństwa – kobiety. public relations zarządzanie marką