0 6 1 12.05.2025 Radosław RubińskiAI Overviews od Google – rewolucja czy zagrożenie dla e-commerce? Jak zmieni się SEO dla sklepów internetowych?Google po raz kolejny zmienia zasady gry w wyszukiwarce – tym razem wprowadzając funkcję AI Overviews, która generuje skrócone odpowiedzi na zapytania użytkowników, łącząc informacje z wielu różnych źródeł. Technologia ta pozwala uzyskać natychmiastowe, syntetyczne podsumowanie tematu bez potrzeby przeglądania poszczególnych stron. Choć brzmi to wygodnie z perspektywy użytkownika, dla branży e-commerce może oznaczać istotne zmiany w sposobie pozyskiwania ruchu z wyników organicznych. analityka internetowa e-commerce marketing internetowy sztuczna inteligencja
1 3 1 22.04.2025 Jakub MüllerPracują, płacą i płaczą. Dlaczego agencje marketingowe zarabiają coraz mniej?Raport SAR o rentowności agencji marketingowych pokazuje wyraźnie: branża walczy o przetrwanie. Jak do tego doszło? Co doprowadziło do takiej sytuacji i jakie są jej główne przyczyny? Wreszcie – jak agencje mogą zarabiać w przyszłości? O analizę i polemiczny komentarz poprosiliśmy Rafała Barana, CEO agencji Bridge2Fun, jednego ze współtwórców polskiej branży reklamowej, byłego dyrektora marketingu Sony Music Polska i szefa firmy telewizyjnej 4Fun Media. trendy zarządzanie marką
0 1 3 2.06.2020 Agnieszka MaszewskaCo widać zza płotu z banerów – polemika z felietonem Jacka Szlaka o reklamie zewnętrznejW felietonie Jacka Szlaka, redaktora naczelnego Marketingu przy Kawie, zatytułowanym „Trudne dzieciństwo za płotem z banerów” jest kilka wątków. W pierwszym akapicie znajduje się pytanie, czy reklama zewnętrzna ma jeszcze rację bytu. Jest też teza o tym, że skoro wszyscy są w internecie, może czas przenieść się wyłącznie do digitalu i „wyczyścić miasta z reklam”. felieton reklama zewnętrzna
0 6 1 17.02.2025 Jagoda PacochaAI w social mediach: zakała komunikacji czy obiecująca przyszłość?Sztuczna inteligencja stała się częścią naszej codzienności. Jedni wykorzystują ją jako narzędzie, które ułatwia wykonywanie codziennych zadań, wspiera w optymalizacji czasu pracy czy otwiera nowe możliwości, np. w tworzeniu treści. Inni postrzegają AI jako zagrożenie, które w dłuższej perspektywie może m.in. pozbawić część marketingowców pracy. Jak to zwykle bywa – prawda leży gdzieś pośrodku. content marketing marketing społecznościowy real-time marketing sztuczna inteligencja
0 2 4 3.10.2024 Jakub Müller, Jacek Szlak, RedakcjaPostaw kawę Marketingowi przy KawieJako specjalistyczne medium stoimy przed wyzwaniem. Od kilku lat Google systematycznie ogranicza ruch z wyszukiwarek mniejszym redakcjom tworzącym unikalne treści dla swoich czytelników. Zyskują wielkie korporacje medialne i generyczny content. Wierzymy w otwarty internet, dlatego nie chcemy zamykać naszych treści za paywallem. Od teraz prosimy Was, naszą społeczność o wsparcie nas: postawienie kawy Marketingowi przy Kawie. media zarządzanie marką
0 3 1 30.10.2024 Katarzyna Zalewska„Eko sreko”, czyli dlaczego temat sustainability polaryzuje ludzi i dlaczego jest to szansa dla marek?Z roku na rok Polki i Polacy coraz mocniej różnicują się w postawach i zachowaniach względem wątków dotyczących zrównoważonego rozwoju. Mają dość „ekologicznych recept na życie”, narzekali m.in. na przymocowane nakrętki plastikowych butelek. Z drugiej strony – jak wskazują badania Kantar Polska – przybywa wśród nich osób, które są przychylne idei zrównoważonego rozwoju i działają na jej rzecz. Jak w tej rzeczywistości mogą odnaleźć się marki? badania marketingowe CSR ESG
0 6 1 9.09.2024 Marcin ZielińskiGoogle zabiło portale prawdziwych pasjonatów… ale jest nadziejaOstatnie lata przyniosły serię aktualizacji algorytmów Google, które miały na celu poprawę jakości wyników wyszukiwania, ale paradoksalnie doprowadziły do marginalizacji wielu wartościowych, niezależnych źródeł informacji. Dziś stoimy w obliczu kryzysu: pasjonaci, eksperci i małe redakcje, tworzący unikalne i spełniające oczekiwania odbiorców treści, tracą widoczność na rzecz wielkich korporacji medialnych i generycznego contentu. analityka internetowa marketing internetowy
0 3 1 23.07.2023 Jakub MüllerCzego Taylor Swift może nauczyć nas o marketingu?Dzisiejsze zakupy napędzają siły, które wywierają na nas wpływ w nieoczekiwany sposób. Internet sprawił, że sprzedaż produktów wielu firm bardziej zależy dziś od trendów społecznych niż od indywidualnych decyzji konsumentów. customer experience zarządzanie marką
0 10 1 4.12.2022 Martyna WidomskaPatagonia – historia sukcesu. Dlaczego biznesmen mimo woli zrzeka się majątku na rzecz walki z kryzysem klimatycznym?Oddał 98% udziałów swojej firmy organizacji charytatywnej. Brzmi jak clickbait, ale nim nie jest. Na taki gest stać tylko jednego człowieka na ziemi. Wiesz, o kim mowa? Zapraszam do lektury. brand purpose ludzie i firmy public relations zarządzanie marką
1 1 2 1.09.2021 Krzysztof DomeradzkiBlizzard drama – czego upadek Blizzarda uczy badaczy i opiekunów marekBycie człowiekiem to dość skomplikowana i trudna do zrozumienia sprawa. Jesteśmy na tej planecie +/- 300 000 lat, a dalej nie mamy pojęcia, co tak naprawdę sprawia, że jesteśmy czym jesteśmy. Pasja, miłość, nienawiść, smutek czy kreatywność? Człowieczeństwo to skomplikowana pajęczyna emocji, myśli i wspomnień, które przelatują przez naszą świadomość jak deszcz komet przelatuje przez czarne niebo (tak jest, to zdanie naprawdę powstało i nie żałuje absolutnie niczego!). Jesteśmy otwarcie zakochani w swojej złożoności i tajemniczości. Nie przeszkadza nam to jednak usilnie dążyć do skategoryzowania, zbadania i opisania tylu aspektów naszego istnienia, ile tylko się da. felieton public relations zarządzanie marką