1 7 0 0 0 13.03.2019 Mateusz LubczańskiDla Ikei wszystko jest lepsze od stania w miejscuWizyta w Ikei nadal kojarzy się ze spacerem po wielkiej hali sklepowej, a później regeneracją sił hot dogiem albo klopsikiem. Ale dziś przekąska to za mało, by wyciągnąć klienta sprzed komputera. Szwedzi nie od dziś wiedzą, że muszą zmienić model sprzedaży. Starają się wypływać coraz dalej na nieznane sobie dotąd wody. customer experience handel detaliczny marketing mobilny zarządzanie marką
0 1 0 0 0 16.01.2019 Bartłomiej GórznyRok 2018 vs. 2019. Branża retail pod lupąTo był rok nowych regulacji prawnych w handlu. Na przestrzeni minionych dwunastu miesięcy branża retail musiała zmierzyć się z ograniczeniem handlu w niedziele, wprowadzeniem obowiązkowych opłat za torebki foliowe oraz ordynacją o ochronie danych osobowych (RODO). Jak poradziły sobie z tym sieci handlowe? Co przyniesie rok 2019? handel detaliczny trendy zarządzanie marką
0 1 0 0 0 21.08.2018 Haitong BankKto najbardziej zyskuje na zakazanych niedzielach? Punkty usługowe, sklepy internetowe, dyskontyNastroje w polskim sektorze detalicznym są nieco mniej optymistyczne niż rok temu. Powodem jest głównie niepewność związana z konsekwencjami wprowadzonego zakazu handlu w niedzielę. Według oczekiwań zakaz będzie miał ograniczony wpływ na ogólny wzrost sektora, ale zapewne doprowadzi do przetasowań w strukturze rynku. E-handel, punkty usługowe i małe sklepy odbiorą kawałek tortu super- i hipermarketom. W tym roku zakaz handlu w niedzielę spowoduje przyspieszenie penetracji e-commerce w Polsce o 0,5 proc., w 2019 roku o 0,9 proc., a począwszy od 2020 nawet o 1,2 proc. – szacują analitycy Haitong Banku. badania marketingowe handel detaliczny prawo
1 6 0 0 1 9.04.2019 Jakub MüllerMarki własne kontra reszta świataRosnąca siła sieci handlowych online i offline to jedno z najciekawszych zagadnień współczesnego marketingu. To zjawisko zaniepokoiło polski rząd, a w Stanach Zjednoczonych senatorów. Między innymi dlatego, że sprawdzone przez lata sposoby walki konkurencyjnej z markami własnymi przestają działać. e-commerce handel detaliczny zarządzanie marką
0 1 0 0 8 29.02.2012 Tomasz SzlendakJeśli galeria, to tylko handlowaDlaczego galerie handlowe odniosły w Polsce tak niebywały sukces? Dlaczego Polacy tam właśnie spędzają swój wolny czas? Dlaczego galerie handlowe powstają jak grzyby po deszczu nawet w mniejszych ośrodkach miejskich? Jakie społeczne i kulturowe funkcje pełnią galerie? Czy toczy się w nich życie społeczne? I czy przypadkiem to życie już w całości się do galerii nie przeniosło? handel detaliczny
0 1 0 0 1 6.05.2015 Kacper OsieckiSkąd wiemy, czy to mózg decyduje o tym, co kupujemy?Zakupy to świetny sposób na poprawę humoru. Przyjemność z zakupu bielizny, kosmetyku czy elektronicznego gadżetu może wynagrodzić nam stresujący dzień w pracy lub niesforne zachowanie naszego partnera. Ale czy nie jest też tak, że zakupy mogą popsuć humor? badania marketingowe experiential marketing handel detaliczny psychologia konsumenta shopper marketing