0 1 0 0 0 16.12.2004 Tomasz MichalskiCo? Jak? Gdzie? Kiedy? Komu?Badania marketingowe są ważnym etapem przygotowania komunikacji marketingowej. Nie wszyscy się z tym zgadzają, czasem przedkładając intuicję i kreatywność nad nudne dane liczbowe. Niemniej jednak z uwagi na wagę tej problematyki, chcielibyśmy zapoczątkować serię artykułów, w których opiszemy pożytki płynące z różnych metod badawczych. Dziś prezentujemy artykuł wstępny, zbierający podstawowe informacje, będący jednocześnie listą zamierzeń tematów omawianych w nadchodzących miesiącach. badania marketingowe
0 1 0 0 1 24.03.2005 Tomasz MichalskiPierwszy zwiad. Wykorzystanie metod jakościowych w badaniach marketingowychWielu badaczy, zwłaszcza tych skłaniających się ku stosowaniu tzw. „miękkich metod”, twierdzi, iż badaniom ilościowym niesłusznie przyznaje się dominującą rolę w procesach pozyskiwania danych marketingowych. Tego rodzaju badania dają konkretne odpowiedzi na konkretne pytania, ich wyniki są rozstrzygające i konkluzywne, a dodatkowo łatwo jest przedstawić je liczbowo i graficznie. Nie zawsze jednak wskazane jest stosowanie takich metod. badania marketingowe
0 1 0 0 0 12.05.2005 Tomasz MichalskiRodzaje doboru próby w badaniach marketingowychWybór sposobu doboru próby stanowi kluczowy element planowania badań marketingowych. Wpływa on w zasadniczym stopniu na ich koszty, czas trwania i przede wszystkim na jakość otrzymanych wyników. badania marketingowe
0 1 0 0 7 19.05.2005 Tomasz MichalskiTechniki ilościowe wykorzystywane w badaniach marketingowychNajogólniej badania marketingowe możemy podzielić na jakościowe (eksploracyjne) i ilościowe (konkluzywne). W poniższym artykule zajmę się najczęściej wykorzystywanymi narzędziami zaliczającymi się do tej drugiej kategorii. Opiszę więc takie techniki, jak wywiad kwestionariuszowy tradycyjny i wykorzystujący komputer, wywiad telefoniczny oraz ankietę pocztową i internetową. badania marketingowe
0 1 0 0 0 21.07.2005 GfK PoloniaRynek telefonii komórkowej w Polsce 2004/2005Według szacunków instytutu GfK Polonia, w całym roku 2004 w Polsce sprzedano około 5 milionów sztuk telefonów komórkowych. Mimo zadowalających wyników sprzedaży rok 2004 był okresem dużych zmian na rynku telefonii komórkowej, związanych z pojawieniem się ofert prepaidowych, bez telefonów. W 2005 roku nastąpi 15-20 proc. wzrost rynku telefonów komórkowych. Przedstawiamy analizę rynku telefonii komórkowej dokonaną przez instytut GfK Polonia. Stanowi on poniekąd uzupełnienie artykułu o kampaniach reklamowych Heyah i Simplus Team opublikowanego w tym samym wydaniu. badania marketingowe
0 1 0 0 0 25.08.2005 TNS GlobalCo Polacy sądzą o marce? Ogólnopolskie badania TNS OBOPNa przełomie czerwca i lipca 2005 roku TNS OBOP przeprowadził ogólnopolskie badania pt. „Co Polacy sądzą o marce”. Celem było pogłębienie wiedzy społecznej na temat podejmowania decyzji zakupowych. Temat obejmuje wskazanie czynników decydujących przy zakupach, poznanie wyobrażeń i stosunku konsumentów do marki, a także określenie skali i przyczyny nabywania produktów markowych. Zleceniodawcą badania jest Polskie Stowarzyszenie Wytwórców Produktów Markowych ProMarka. badania marketingowe