NPS vs. RFM – który wskaźnik lepiej nadaje się do badań klientów?NPS vs. RFM – który wskaźnik lepiej nadaje się do badań klientów?NPS vs. RFM – który wskaźnik lepiej nadaje się do badań klientów?NPS vs. RFM – który wskaźnik lepiej nadaje się do badań klientów?
Czy klient polubił? Kupi? Powróci? (fot. Pixabay)

NPS vs. RFM – który wskaźnik lepiej nadaje się do badań klientów?

NPS vs. RFM – który wskaźnik lepiej nadaje się do badań klientów?
Piotr Sadowski

Piotr Sadowski

-

CEO/Tata, Webankieta.pl

Piotr Sadowski

Piotr Sadowski

CEO/Tata
Webankieta.pl

Ojciec serwisów Webankieta.pl i Ankietka.pl. Certyfikowany przez Satmetrix ekspert NPS2. Wyznawca zasady, że trzeba spytać, aby poznać odpowiedzi. Przygodę z internetem i badaniami rozpoczął w Gemiusie w 2008 r. Od 2006 tworzy narzędzie do realizacji badań online, z którego korzystają największe banki, ubezpieczyciele, wydawcy, a nawet Skarb Państwa. Publikuje i doradza klientom w zakresie realizacji internetowych badań satysfakcji klientów i pracowników. Mówi o sobie, że jest przeciętnym Januszem Biznesu. Prywatnie zapalony triathlonista i ojciec Janka, Antka, Zośki i... to się jeszcze okaże.

Czy firmy powinny badać swoich klientów? Ten temat już od dawna nie budzi dyskusji. Twierdząca odpowiedź jest oczywista. Teraz na pierwszy plan wysuwa się pytanie: jak ich badać? Możliwości w tym zakresie są szerokie. Istnieje sporo wskaźników badawczych, które można zastosować w badaniach klientów. Ale który z nich jest najlepszy? Weźmy pod lupę dwa dość często stosowane.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja