E-Commerce Polska Awards – znamy nominowanych
  • 0
  • 1
30.08.2022

E-Commerce Polska Awards – znamy nominowanych

Poznaliśmy nominowanych jubileuszowej, 10. edycji konkursu E-Commerce Polska Awards, organizowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. W ciągu ostatniej dekady spośród 1300 zgłoszeń przyznano 152 nagrody i kilkaset nominacji. Tegoroczna edycja przyniosła rekordową liczbę zgłoszeń i bardzo wyrównaną walkę o zwycięstwo. Przyznano aż 91 nominacji w 23 kategoriach. Kto dołączy do grona laureatów tego konkursu, dowiemy się podczas Gali Dekady – 22 września.

Konkurs E-Commerce Polska Awards od dekady jest barometrem rozwoju gospodarki elektronicznej w Polsce. Nie tylko docenia liderów i najlepsze projekty, ale przede wszystkim pokazuje kierunki zmian. Kategorie konkursowe, ich popularność w poszczególnych edycjach i przede wszystkim jakość zgłoszeń pozwala ocenić, które obszary z trendów stały się must have, które skupiają na sobie uwagę najlepszych.

Tegoroczna, 10. edycja E-Commerce Polska Awards przyniosła:

  • 91 nominacji w 23 kategoriach;
  • wyrównaną walkę do ostatnich głosów członków jury;
  • skok popularności obszaru cross-border oraz e-commerce B2B;
  • postpandemiczny zryw w obszarze mobile (dynamicznie rośnie liczba wdrożeń);
  • ogromną uwagę skupioną na działaniach CSR – nie tylko w gronie dużych podmiotów e-commerce, ale także małych sklepów internetowych.

Ostatnie lata to czas ogromnego rozwoju, wręcz rewolucji w obszarze e-commerce. Dziesięć edycji konkursu znakomicie pokazuje tempo rozwoju tego rynku i jego kierunki. Każdego roku napływa coraz więcej zgłoszeń do konkursu. Nie inaczej było w tym roku. Kilkaset zgłoszeń powoduje, że już samo znalezienie się w gronie nominowanych jest ogromnym wyróżnieniem i sukcesem – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes e-Izby.

Laureaci konkursu zostaną ogłoszeni podczas Gali Dekady E-Commerce Polska Awards

Odbędzie się ona 22 września 2022 w Sound Garden w Warszawie. Jubileuszowe wydarzenie zgromadzi liderów branży i laureatów wszystkich edycji konkursu. W trakcie gali poznamy także laureata w kategorii Best In. Będzie to podmiot, który otrzymał największą średnią głosów w tegorocznej edycji konkursu. Organizatorzy przygotowali szereg jubileuszowych niespodzianek, m.in. wyróżnienie dla Marki Dekady.

Nominowani w konkursie E-Commerce Polska Awards 2022 (w kolejności alfabetycznej)

KATEGORIE DLA PODMIOTÓW E-COMMERCE

Best on mobile – podmioty średnie i duże:

  • CCC.eu – za czterokrotny wzrost aplikacji;
  • Empik.com – za aplikację Empik jako serce strategii omnichannel;
  • Hebe.pl – za strategię mobile;
  • Super-Pharm.pl & FutureMind & Exorigo-upos – za aplikację Super-Pharm;
  • UrbanCity.pl & Media4U – za zakupy mobilne w stylu streetware.

Design & usability – podmioty małe:

  • Poranapola.pl – za funkcjonalny design i jasne informacje dla klienta;
  • Sportano.pl & Strix – za postawienie w pełni funkcjonalnego sklepu w 3 miesiące;
  • Selfiestore.pl – za spójne i jasne pokazywanie produktów;
  • TheNude.pl – za efektywny design w świecie Nude.

Design & usability – podmioty średnie i duże:

  • Answear.com – za nowy design & usability;
  • CCC.eu – za omnichannel, kompleksowe podejście do projektowania;
  • Hebe.pl – za design nowoczesnego sklepu internetowego;
  • Lancerto.com & Strix – za nową stronę Lancerto i jeszcze lepsze doświadczenia klienta premium.

Best e-commerce retailer – podmioty średnie i duże:

  • Hebe – za spójną komunikację we wszystkich kanałach;
  • Modivo – za efekt zamiłowania do mody i innowacyjnej technologii;
  • Sephora – za innowacje dające doświadczenia nie tylko offline, ale i online.

Best in CSR – podmioty małe:

  • EkoParty.pl – za ekoprodukty i strategię;
  • Lamita-Organic.com – za odpowiedzialną modę dla Mamy i córki;
  • PoranaPola.pl – za odpowiedzialny rozwój i transparentność;
  • YourKaya.pl – za odpowiedzialną strategię bez tematów tabu.

Best in CSR – podmioty średnie i duże:

  • Allegro.pl – za szeroko zakrojoną strategię CSR & sustainability;
  • Bee.pl – za projekt „Ule na dachu biura”;
  • CCC.eu – za akcję „Dawaj swoim butom drugie życie”;
  • Oponeo.pl – za „Kręci nas recykling”.

Best e-commerce B2B – podmioty średnie i duże:

  • Allegro.pl – Allegro Biznes;
  • Allegro.pl & PragmaGo – za wdrożenie płatności odroczonych dla biznesu;
  • Sig.pl – za nowoczesną platformę e-commerce B2B.

Best campaign (Pomysł Promocyjny Roku) – podmioty średnie i duże:

  • Answear.com – za projekt „Girl Power”;
  • Modivo – za kampanię „Wyrażanie siebie zmienia świat”;
  • TaniaKsiążka.pl – za WyCzytOn.

Best in omnichannel – podmioty średnie i duże:

  • Empik – za jeden ekosystem zapewniający klientowi spójne doświadczenie zakupowe;
  • Hebe – za spójną komunikację we wszystkich kanałach;
  • Modivo – za łączenie światów;
  • Sephora – za konsekwentnie realizowaną strategię omnichannel.

Best in cross-border – podmioty małe:

  • Astrography.com – za sukcesywną ekspansję w niszowym obszarze;
  • Lebrand.pl – za ekspansję mody butikowej.

Best in cross-border – podmioty średnie i duże:

  • Answear.com – za efektywne działanie na 11 rynkach Europy;
  • Bolf – za działania cross-border w Europie;
  • Kinderkraft.pl & Strix – za customer oriented approach w globalnej sprzedaży;
  • Modivo – za ekspansję w regionie CEE;
  • Savicki.pl – za ekspansję na rynkach zagranicznych.

Best adaptation to new digital reality B2C – podmioty małe:

  • Jurga.com.pl – za dostosowanie małej firmy do realiów pandemicznych;
  • Sundose.com – za elastyczność i szybkie reakcje.

Best adaptation to new digital reality B2C – podmioty średnie i duże:

  • Lantre.pl – za emocjonującą podróż w czasie kryzysu;
  • mBank.pl – za mobile onboarding;
  • Ochnik.com & Merce – za wdrożenie strategii ship-from-store;
  • Savicki.pl – za dostosowanie indywidualnych rozwiązań do nowej rzeczywistości.

Best adaptation to new digital reality B2B – podmioty średnie i duże:

  • Opak-System.pl & IdeoForce – za sprawdzoną strategię na niepewne czasy;
  • Tim.pl & Fisher Polska & Custommerce – za rich content dla produktów marki Fischer na Tim.pl.

Best innovator in e-commerce – podmioty średnie i duże:

  • Modivo – za innowacje w usłudze reserve & collect;
  • Sanbello.pl & Media4U – za jeden koszyk dla dwóch sklepów;
  • Savicki.pl – za innowacje, które wpływają na rozwój.

Best marketplace – podmioty średnie i duże:

  • Allegro.pl – innowacje w najbardziej znanej platformie w Polsce;
  • Empik.com – za dynamiczny rozwój i kolejne kroki milowe rozpędzonej platformy EmpikPlace.

KATEGORIE DLA E-USŁUG

Best logistic tool:

  • InPost – za innowacje w InPost Mobile;
  • TimoCom – za innowacje w systemie Smart Logistics.

Best tool for e-commerce:

  • Allegro Pay – za unikatowe rozwiązanie dla platformy Allegro;
  • Blik – za jeden klik;
  • Ergonode – za Ergonode PIM;
  • inPost – za innowacje w aplikacji InPost Mobile;
  • Sempai – za Sempai Merchant 360.

Best cross-border tool/technology/service:

  • Advox – za wzmocnienie ekspansji zagranicznej z Magento 2;
  • Linker Cloud – za innowacje w sieci fulfillment;
  • Packeta – za rozwiązania cross-border;
  • PayU – za płatności transgraniczne i platformę PayU Hub.

Best e-commerce B2B tool/technology/service:

  • ING Bank Śląski – za ING Lease Now;
  • One Company  za wdrożenie nowoczesnego panelu handlowca.

Best automation tool/technology/product for e-commerce:

Donateo – za możliwości szybkiej pomocy charytatywnej dla biznesu;
InPost – za innowacje w InPost Mobile;
SalesTube – za wykorzystanie technologii w celu optymalizacji pod najbardziej jakościowych użytkowników;
TimoCom – za innowacje w systemie Smart Logistics.

Best omnichannel tool/technology/service:

Exorigo-Upos – za rozwiązania integrujące kanały offline i online;
Future Mind – za transformację cyfrową biznesów;
Merce – za strategię ship-from-store dla retailu.

KATEGORIE E-FINANSE

Best e-payment solution:

  • Allegro Pay – za Portfel Allegro Pay;
  • mBank & mElements – za bramkę płatności paynow;
  • Przelewy24 – za P24Now ogólnodostępną metodę płatności „trzy w jednym”;
  • Tpay – za wdrożenie płatności Blik w Messengerze.

Best buy now pay later solution:

  • Allegro Pay – za innowacje dla klientów Allegro;
  • PayPo – za innowacje w rozwiązaniu;
  • Przelewy24 – za P24Now.

Best cross-border e-payment solution:

Adyen – za innowacje w płatnościach transgranicznych;
PayU – za płatności transgraniczne i platformę PayU Hub.

Best e-banking implementation:

  • Bank Pocztowy – za rozwój digtalizacji;
  • mBank – za proces zdalnego otwarcia konta w aplikacji mBanku;
  • Santander Bank Polska – za czeki Blik.

Best online insurer:

  • TU Europa – za innowacje w App2U;
  • PZU SA – za innowacje w MojePZU;
  • TUiR Warta – za self service w likwidacji szkód;
  • Volkswagen Financial Services – za innowacje w aplikacji InMobi.

Wyniki głosowania przeszły audyt kancelarii Porębski i Wspólnicy. Partnerami konkursu są Allegro, Przelewy24 oraz Tpay. Marketing przy Kawie jest patronem medialnym konkursu.

  • 1
E-Commerce Polska Awards

E-Commerce Polska Awards – nominowani

29 sierpnia 2022

  • 0
  • 3
  • 0
  • 0
  • 0
29.08.2022

Polacy wciąż stawiają na stacjonarne zakupy, jednak e-commerce coraz popularniejszy – badanie EY

Wraz ze znoszeniem pandemicznych restrykcji Polacy chętniej decydowali się na powroty do sklepów stacjonarnych. Jeszcze w marcu 2021 r. 43% respondentów deklarowało, że odwiedza je rzadziej. Natomiast w maju 2022 r. ten odsetek spadł do 20%. Równocześnie rośnie grono konsumentów, którzy wybierają kanał e-commerce. Wyniki piątej polskiej edycji badania EY Future Consumer Index.