Kantar Creative Effectiveness Awards 2024: wyniki - Marketing przy Kawie
Nagrody dla reklam testowanych przez konsumentów – konkurs Kantar Creative Effectiveness Awards 2024 rozstrzygnięty
  • 4
  • 2
25.04.2024

Nagrody dla reklam testowanych przez konsumentów – konkurs Kantar Creative Effectiveness Awards 2024 rozstrzygnięty

Kantar ogłosił zdobywców swoich Creative Effectiveness Awards 2024, przyznawanych za najlepsze reklamy telewizyjne, digitalowe, w serwisach społecznościowych, drukowane i outdoorowe. Są to reklamy z całego świata, testowane m.in. przez sztuczną inteligencję. To nagrody oparte na autentycznych opiniach konsumentów na całym świecie.

W 2023 r. w testach reklam Kantara na całym globie wzięło udział 1,97 mln konsumentów. Nagrodzono reklamy, które konsumenci uznali za najbardziej nośne wśród tysięcy reklam przetestowanych przez Kantar w 2023 r. Wyniki:

  • wskazują, co jest motorem skuteczności reklam,
  • uwypuklają techniki kreatywne wykorzystywane przez najlepszych reklamodawców na świecie do budowania kontaktu z odbiorcami.

Aby uczcić piątą edycję konkursu, Kantar rozszerzył go o kategorie Digital/Social oraz TV. Uwzględnił po 15 zwycięzców w każdej z nich. Po raz pierwszy także nagrodził jakość kreacji reklamowych na podstawie testów opartych na zastosowaniu sztucznej inteligencji. Link AI to rozwiązanie służące do testowania reklam cyfrowych i telewizyjnych. Zostało ono nakarmione wiedzą o konsumentach. Opiera się także na bazie danych Link+, zawierającej ponad 260 tys. reklam.

Zdobywcy Kantar Creative Effectiveness Awards 2024

Najlepsze kreacje w obszarze Digital/Social, TV i Print/Outdoor zostały stworzone przez różne marki, w różnych kategoriach i na różnych rynkach – podkreśla to uniwersalną moc wykorzystania kreatywności do budowania znaczących relacji z konsumentami:

Digital/Social

KrajMarkaTytułAgencja
1USAKahlúa15s Gasp feat. Salma Hayek Wieden+Kennedy
2ChinaLegoLEGO Trademark Campaign ChinaThe Lego Agency
3United KingdomTimberlandThis is Not a Boot – Video UKIndustry

Print/Outdoor

FormatKrajMarkaTytułAgencja
1BillboardUnited KingdomHSBCCost of LivingVML
2DOOHUnited KingdomHeineken®H150 Whateverken – DOOHLePub
3BillboardChinaadidasAdidas SS23 Climacool KV (GCA Local)Hypermaker China

TV

CountryBrandTitleAgency
1South AfricaHeinekenH150 Whateverken – TVCLe Pub
2UK & IrelandCadburyYours For 200 Years/Yours AlwaysVCCP
3BrazilSamsungNeo QLED 2023_More wow than ever_BRBBH

 

Reklamy testowane narzędziem Link AI

 KanałKrajMarkaTytułAgencja
1FacebookWielka BrytaniaDettolYour laundry has something to tell youReckitt’s In-House Agency – Energy Studios
2TVUSANissanNissan Ariya „Dualities” TM FF 2NissanUnited (TBWA\Chiat\Day)
3YouTubeIndieAashirvaadHua Kya(produkcja własna)

Zwycięskie reklamy wykorzystują pięć metod tworzenia więzi z konsumentami

Zwycięzcy Kantar Creative Effectiveness Awards 2024 stanowią ilustrację tego, jak marki mogą nawiązać bliską więź ze swoimi odbiorcami. W swoim raporcie eksperci firmy Kantar ds. kreacji reklamowych przedstawiają pięć kluczowych wątków, dzięki którym zwycięskie reklamy z powodzeniem osiągnęły ten cel.

  1. Odwaga. Wykazanie się kreatywną odwagą dla nawiązania kontaktu z klientami.
    Przykładem jest reklama Nana/Libresse/Bodyform „Periodsomnia”, zwycięzca w kategorii TV na miejscu 9. Przedstawia doświadczenie niewysypiania się w czasie miesiączki i mówi o tym wprost, bez upiększania.
  2. Katastrofizowanie (Catastrophising). Przyciąganie uwagi i budowanie emocji przez dramatyzowanie.
    Zwycięzcą w kategorii Digital/Social jest reklama na Facebooku meksykańskiej marki likieru kawowego Kahlúa. To doskonały przykład tego trendu – reklama zabiera widzów w świat melodramatu inspirowanego telenowelą.
  3. Szczerość. Reklama mówiąca wprost i pokazująca prawdziwe życie.
    Spot Rådet for Sikker Trafik (Duńskiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego), pt. „Dit svar er bedre sent end aldrig” (Lepiej odpowiedz późno niż wcale) to przykład reklam, które odrzucają doskonałość, aby nawiązać bliski kontakt z widzami.
  4. Konsekwencja. Gdy masz coś dobrego, to trzymaj się tego.
    Heineken opracował kreacje, które były wielokrotnie nagradzane we wszystkich trzech kategoriach mediów, w ramach kampanii „H150 Whateverken”. Pokazuje ona moc dobrego pomysłu, który jest konsekwentnie stosowany.
  5. Komizm. Rozśmieszaj i łącz ludzi poprzez humor.
    Numer 12 w kategorii Digital/Social to reklama marki Tena Men. Wykorzystuje ona humor, aby poruszyć delikatną kwestię nietrzymania moczu u mężczyzn i przekazać poważne przesłanie w sposób rzeczowy, a jednocześnie humorystyczny.

Zwycięskie reklamy komentuje Jane Ostler, EVP, global thought leadership, Kantar:

Reklama ma moc stymulowania wzrostu marki, jeśli jest kreatywna i skuteczna. Jednym z priorytetów CMO jest przyciąganie większej liczby osób do danej marki. Kiedy ludzie są zachęceni, wiedzą dobrze, co marka dla nich znaczy i czym wyróżnia się na tle innych. Nasze zwycięskie reklamy są prawdziwą wizytówką kreatywności wykorzystanej do wspierania celów komercyjnych. Pokazują one, co się dzieje, kiedy marketerzy poważnie podchodzą do reklamy cyfrowej i optymalizują kreacje reklamowe na dużą skalę.

  • 2
Wyniki konkursu Kantar Creative Effectiveness Awards 2024

Wyniki konkursu Kantar Creative Effectiveness Awards 2024

Wyniki konkursu Kantar Creative Effectiveness Awards 2024

25 kwietnia 2024

  • 0
  • 3
  • 0
  • 0
  • 0
25.04.2024

Do inwestycji w zrównoważony rozwój motywuje prawo i presja rynku, rzadziej troska o środowisko – badanie Banku BNP Paribas

Jedna trzecia firm ma już za sobą pierwsze inwestycje w zrównoważony rozwój. Kolejne 10% dołączy do tego grona w następnych trzech latach. Tak wynika z badania Banku BNP Paribas, przeprowadzonego wśród małych, średnich i dużych przedsiębiorstw działających w Polsce. Najczęściej inwestowano do 5 mln zł, choć nie brakuje firm, które wydały na ten cel nawet 10 mln zł i więcej.