Tomasz Jakubiak w kampanii Banków Spółdzielczych „Załatw to po sąsiedzku”
  • 1
  • 1
29.08.2022

Tomasz Jakubiak w kampanii Banków Spółdzielczych „Załatw to po sąsiedzku”

Banki Spółdzielcze z Grupy BPS i Bank BPS rozpoczęły kampanię reklamową w Internecie. W spotach produktowych i wizerunkowych występuje ambasador marki, Tomasz Jakubiak, kucharz i osobowość telewizyjna. Zachęca, by sprawy bankowe przenieść do banków spółdzielczych.

Główne hasło kampanii „Załatw to po sąsiedzku!” podkreśla lokalny charakter banków spółdzielczych i ich otwartość na każdego klienta. Ponad 300 Banków Spółdzielczych z Grupy BPS (2200 placówek) działa w mniejszych miejscowościach i w dużych miastach w całej Polsce.

W reklamie wizerunkowej pojawiają się wyniki badań społecznych, opisujące polskie rozumienie dobrych relacji sąsiedzkich. Zgodnie z nimi 54% z nas zostawiłoby sąsiadowi pod opieką swoje dziecko, 52% – mieszkanie, a 65% – ukochanego zwierzaka („Badania relacji sąsiedzkich” przeprowadzone przez Morizon.pl).

– Stąd prosty wniosek i rada od naszego ambasadora marki, Tomasza Jakubiaka. Pieniądze też warto trzymać po sąsiedzku, czyli na lokacie lub koncie oszczędnościowym w jednym z Banków Spółdzielczych Grupy BPS. Analogicznie, kiedy potrzebujemy gotówki, warto zwrócić się właśnie do Banków Spółdzielczych. W reklamie tę bliskość symbolizują drzwi – Tomasz Jakubiak wprost ze swojego mieszkania przechodzi do oddziału banku. A tam może się poczuć bezpiecznie i swobodnie, wiedząc, że pracownik banku rozumie lokalne uwarunkowania, bo też tu mieszka
– wyjaśnia Robert Szymański, dyrektor biura marketingu w Banku BPS, zrzeszającym Banki Spółdzielcze.

Tegoroczna kampania banków z Grupy BPS to nie tylko nowi bohaterowie i hasło

Odnowiona została linia wizualna. Zastosowana kolorystyka ma wyróżnić się w szumie reklamowym i być spójna z całym przekazem.

– Cel komunikacyjny to pokazanie, że Banki Spółdzielcze zaspokajają potrzeby i oczekiwania szerokiej grupy klientów. Również młodszego pokolenia. Może mieszkasz w małej miejscowości, albo na obrzeżach aglomeracji, a może jesteś z dużego miasta – sprawdź bank po sąsiedzku. Tak można streścić nasz przekaz – dodaje Robert Szymański.

Kampania reklamowa realizowana jest w Internecie: na portalach VOD, YouTube oraz w mediach społecznościowych. Także na portalach ogólnotematycznych i specjalistycznych. Reklamom wideo towarzyszyć będzie kampania banerowa oraz z wykorzystaniem wyszukiwarki Google.

Obok reklam wizerunkowych w kampanii stosowane będą także spoty produktowe, promujące kredyty gotówkowe oraz konta i korzystanie z kart płatniczych. Sprzedaż tych produktów wspierana będzie loterią oraz promocją cash back. Działania promocyjne Grupy BPS mają też wymiar lokalny i obejmą:

  • materiały POS w placówkach;
  • wyklejanie witryn (ponad 750 lokalizacji w 600 miastach);
  • reklamy mobilne pokazujące adres najbliższej placówki Banku Spółdzielczego z Grupy BPS.

Koncept kreatywny kampanii, produkcję spotów i sesji zdjęciowej na potrzeby komunikacji w obszarze digital i BTL zorganizowała agencja Eskadra. Media zaplanował i kupił Wavemaker.

  • 1
Tomasz Jakubiak w kampanii Grupy BPS

Tomasz Jakubiak w kampanii Grupy BPS

 

29 sierpnia 2022

  • 0
  • 3
  • 0
  • 0
  • 0
29.08.2022

Polacy wciąż stawiają na stacjonarne zakupy, jednak e-commerce coraz popularniejszy – badanie EY

Wraz ze znoszeniem pandemicznych restrykcji Polacy chętniej decydowali się na powroty do sklepów stacjonarnych. Jeszcze w marcu 2021 r. 43% respondentów deklarowało, że odwiedza je rzadziej. Natomiast w maju 2022 r. ten odsetek spadł do 20%. Równocześnie rośnie grono konsumentów, którzy wybierają kanał e-commerce. Wyniki piątej polskiej edycji badania EY Future Consumer Index.