- 3
- 6
KOD wygrywa platynę w Sabre Awards, inne polskie organizacje również z nagrodami
Komitet Obrony Demokracji, VeloBank, Answear.Lab i Acer Predator Games to laureaci w międzynarodowym konkursie Sabre Awards EMEA 2024. Nagradzane są w nim wyjątkowe projekty public relations.
Organizowany przez PRovoke Media konkurs Sabre Awards od dwudziestu lat nagradza najlepsze kampanie komunikacyjne. Nagrody Sabre wyróżniają wybitne osiągnięcia w brandingu, zarządzaniu reputacją, a także kampaniach public relations z całego świata. Jury szczególnie zwraca uwagę na strategię, kreatywność rozwiązań oraz biznesową efektywność działań. W tym roku o miejsce w finale rywalizowało ponad 2 tys. kampanii.
„Wybory bez picu” z Platinum Sabre Award
Kampania, którą K+Group i Must Be Loud realizowały z Komitetem Obrony Demokracji, zdobyła nagrodę dla najlepszej kampanii public relations roku.
– W czasach, gdy szerzy się dezinformacja, a uczciwość wyborów jest kwestionowana na całym świecie, ta polska kampania pokazała, jak skuteczna komunikacja może edukować i zapewniać wyborców o ważności ich systemów wyborczych – powiedział Paul Holmes, przewodniczący sędziów EMEA Sabre.
Kampania zwyciężyła też w kategorii The Baltic, czyli dla kampanii zgłaszanych przez kraje bałtyckie.
– […] Ta nagroda pokazuje, jak bezcenny jest udział społeczeństwa obywatelskiego w procesie wyborczym. I jak ważna, rzekłbym fundamentalna z punktu widzenia całej Europy rzecz wydarzyła się w październiku zeszłego roku w Polsce. Obiecujemy, że każde następne wybory w naszym kraju będą „bez picu” – mówi Jakub Karyś, przewodniczący zarządu KOD.
Za realizację kampanii po stronie K+ odpowiedzialne były zespoły K+Group (Agata Potarzycka-Szczerba) i K+Digital (Błażej Soniewicki, Jakub Dymek, Adrian Kędzierski).
- 2
VeloBank zwyciężył w kategorii „Innovator of the Year: Brand”
Polski fintech wśród banków znalazł się obok takich marek jak Uber, Ikea czy Amazon. Kapituła wyróżniła brand za pomysłowość i odwagę w kreowaniu wizerunku i relacji z klientami.
- O strategii VeloBanku, VeloMarkecie i przekształcaniu banku w fintech czytaj w wywiadzie z Katarzyną Meissner, dyrektor zarządzającą obszaru komunikacji i marketingu: Nie ma czegoś takiego jak tradycyjna bankowość
- 1
W kategorii „Technology: Hardware” zwyciężyła kampania Acer „Predator Games. The largest inter-school esports competition in Europe”
Stworzyła ją firma Acer Polska wraz z agencją Publicon Services. Największe pod względem liczby uczestników międzyszkolne rozgrywki e-sportowe w Europie służyły jako narzędzie repozycjonujące markę Acer. Chęć udziału w turnieju o ogólnopolskim zasięgu wyraziło 4 tys. szkół i 23 tys. uczniów.
Projekt był połączony z realizowaną przez Publicon kampanią edukacyjną, którą wsparły Ministerstwo Edukacji i Nauki oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Celem działań była zmiana społecznego postrzegania gamingu i odarcie go ze szkodliwych stereotypów.
Kluczowe dla powodzenia kampanii było wyjście poza media typowo technologiczne. Komunikaty pojawiły się w tytułach o zróżnicowanym profilu, również marketingowym, parentingowym i ogólnoinformacyjnym. Część finałowej rywalizacji Predator Games transmitowano na żywo na antenie Polsat Games, największej rodzimej stacji telewizyjnej w świecie gamingu.
O kampanii czytaj także:
- Finał pierwszego sezonu Predator Games
- Jak zorganizowano e-sportowe rozgrywki Predator Games? Co na tym zyskała społeczność graczy oraz marka Acer? Case study
- 1
W kategorii „Non-Corporate: Associations“ zwyciężył Answear.LAB wraz z Clue PR kampanią #NoShameCoalition
Inicjatywa miała na celu powstrzymanie zawstydzania kobiet. Do udziału firma zaprosiła media. Miały respektować deklarację, by pisać o kobietach tak, by dążyć do równości płci. Bez seksizmu oraz obraźliwych i ośmieszających ich osiągnięcia ocen. W obchodzonym 7 listopada Światowym Dniu Feminizmu marka ruszyła też na warszawskie ulice. Na transparentach umieściła hasła, którymi chce walczyć ze stereotypami na temat feminizmu.
O kampanii czytaj więcej:
- 5