10 lat Zalando w Polsce. Kampania „Ty decydujesz, kiedy zaczyna się moda”
  • 1
  • 5
15.07.2022

10 lat Zalando w Polsce. Kampania „Ty decydujesz, kiedy zaczyna się moda”

Pierwszą rzecz na Zalando w Polsce kupiono 24 sierpnia 2012 r., dokładnie o 11:06. Co to było? Sportowe szorty. To, że pierwszy zakup należał do kategorii sportowej, okazało się dobrą wróżbą dla platformy. Od tego momentu ta kategoria, jak i pozostałe zaczęły zdobywać coraz więcej klientów wśród polskich miłośników mody.

Jak ewoluowały najpopularniejsze wybory zakupowe kobiet i mężczyzn w ciągu ostatnich dziesięciu lat? Damskie preferencje zmieniły się naprawdę mocno. W 2012 r. kobiety najchętniej kupowały „małe czarne” i szpilki. Teraz natomiast wolą bardziej casualowy styl i najczęściej kupują jeansy i białe sneakersy. Tymczasem mężczyźni są bardziej stali w swoich wyborach. Dekadę temu najpopularniejsze w kategorii męskiej były kurtki outdoorowe, wysokie trampki i t-shirty. Obecnie panowie najchętniej kupują czapki z daszkiem, czarne spodnie dresowe i, podobnie jak kobiety, białe sneakersy.

10 lat Zalando w Polsce

Mówiąc o 10-leciu Zalando na polskim rynku, nie można pominąć Zalando Lounge. To klub zakupowy uruchomiony w Polsce w 2017 r. Polscy klienci, którzy generalnie kochają przeceny i okazje, bardzo go doceniają.

Zalando to jednak nie tylko ubrania. W 2018 r. na platformie pojawiła się kategoria Beauty. Jakie produkty cieszą się największą popularnością w tej kategorii? Perfumy, sztyft do konturowania i tonik do twarzy.

W tej chwili na platformie dostępnych jest ponad 100 polskich brandów. Są wśród nich zarówno duże i znane, jak Vistula, La Mania czy Ryłko, jak i mniejsze (a nawet niszowe), np. Balagan, Fluff czy Pewien Pan.

Kampania z okazji 10 lat Zalando nad Wisłą

W kampanii „Ty decydujesz, kiedy zaczyna się moda”, prowadzonej w telewizji i internecie, biorą udział:

  • aktorki Danuta Stenka i Agnieszka Grochowska;
  • piosenkarka Rosalie;
  • najstarsza w Polsce Drag Queen Lulla La Polaca;
  • trenerka personalna Katarzyna Wolska;
  • modelka Wiktoria Jagiełło;
  • aktorzy Andrzej Chyra i Milton Vicente.

Wejście Zalando na polski rynek 10 lat temu było kamieniem milowym dla rozwoju e-commerce w Polsce. Znacząco przyczyniło się do zmiany postrzegania zakupów online nie tylko przez klientów, ale i marki oraz sprzedawców. Od momentu pojawienia się w Polsce Zalando zabiera Polaków w podróż do świata mody. Daje im niezliczone możliwości i sposoby na wyrażenie swojego indywidualnego stylu. Cieszymy się, że możemy świętować nasze 10-lecie specjalną lokalną kampanią, w której przyglądamy się temu, jak na przestrzeni lat zmieniał się stosunek Polaków do mody – komentuje Daniel Rogiński, general manager CEE Zalando.

  • 4
Danuta Stenka w kampanii na 10 lat Zalando

Danuta Stenka w kampanii na 10 lat Zalando

Agnieszka Grochowska w kampanii Zalando

Agnieszka Grochowska w kampanii Zalando

Andrzej Chyra w kampanii Zalando

Andrzej Chyra w kampanii Zalando

 

15 lipca 2022

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
15.07.2022

Reklamodawcy skłonni zapłacić więcej za wysokiej jakości zaufane środowisko reklamowe – najnowsze badania IAB Europe

98% reklamodawców uważa, że zakup powierzchni reklamowej w środowisku mediów cyfrowych wysokiej jakości jest ważny. 92% reklamodawców woli wydawać swój budżet reklamowy u dostawców, którzy przestrzegają standardów branżowych. IAB Europe opublikowało wyniki nowego badania. Zapytano w nim reklamodawców o ich obawy związane z jakością reklamy cyfrowej oraz o ich stosunek do standardów branżowych i różnego rodzaju powierzchni reklamowych.

14 lipca 2022