0 1 0 0 0 28.01.2003 Wojciech KaczmarekBombardowania w IrakuW grze wojennej rozpoczętej w pierwszej połowie tego miesiąca, Departament Obrony USA rozpoczął bombardowanie e-mailami irackich dowódców wojskowych. Perswazja i propaganda przy użyciu technik komunikacji marketingowej odsłania swe nowe i nieznane oblicze - jako składnika strategii wojennej. marketing bezpośredni
0 1 0 0 0 28.01.2003 Hubert ZientekPolska – tabula rasa fonograficzno-filmowa?Okładkę najnowszego Tele Tygodnia zdobi zdjęcie Catherine Deneuve, a filmowych wywiadów chętnie udziela Geraldine Chaplin. Pomimo zastoju ekonomicznego wielu z nas chodzi do kina i poświęca cenny czas na słuchanie muzyki. experiential marketing
0 1 0 0 0 28.01.2003 Jacek SzlakReklama czy zabawny reportaż?Z badań przeprowadzonych ostatnio przez TNS OBOP wynika, że Polacy chcieliby widzieć w blokach reklamowych zestaw interesujących krótkometrażówek na pograniczu humorystycznego dokumentu. Nikt jednak nie lubi słuchać ciągle tych samych historii i kawałów. I właśnie na nadmiar reklam w mediach najbardziej narzekają Polacy. badania marketingowe
0 1 0 0 0 28.01.2003 Grzegorz GorajczykKino poświąteczneW Polsce są dwa okresy w roku kiedy kina zazwyczaj świecą pustkami. Pierwszy to czas wakacji, który na całym świecie jest okresem najwyższej frekwencji. W Polsce większość dystrybutorów boi się wprowadzać filmy w lipcu bądź sierpniu, gdyż szansa na ich sukces frekwencyjny wydaje im się znikoma. media
0 1 0 0 0 28.01.2003 Hubert ZientekNetia nadaje z K2Z niezwykłym zainteresowaniem śledzę w TVP relacje z wyprawy ekipy polskich alpinistów na himalajski szczyt K2. Nie powiem, żebym do końca rozumiał tych ludzi, ale intencje reklamodawców sponsorujących to osobliwe przedsięwzięcie przejrzałem na wylot. public relations
0 1 0 0 0 28.01.2003 Paweł PillerWirtualny product placementW europejskiej wersji filmu "Człowiek Demolka" ujęcie, w którym widać logo Taco Bell cyfrowo zamieniono na logo Pizza Hut. Obie marki są własnością tej samej firmy, ale stwierdzono, że wpływ Taco Bell większy będzie w Ameryce, a Pizzy Hut - w Europie. Jednak podobne zabiegi należą jeszcze do rzadkości. Product placement nie jest na razie tak elastycznym narzędziem jak reklama, której przekazy z łatwością można różnicować i dopasować do danego kręgu kulturowego. public relations