0 6 0 0 1 6.03.2019 RedakcjaRząd planuje ograniczenie sprzedaży marek własnych przez sieci handlowe – eksperci komentują. Oto 5 zróżnicowanych spojrzeń na projekt premiera MorawieckiegoProdukty nabiałowe Mleczna Dolina, woda Polaris czy Oaza, Kraina Wędlin, kosmetyki BeBeauty – to popularne marki własne z półek Biedronki. Konkurencyjny Lidl proponuje np. lubiane wędliny Pikok czy nabiał Pilos. Często kupowane są też marki z logo Carrefour czy Tesco. Tymczasem premier ogłosił projekt ograniczenia sprzedaży takich marek przez sieci handlowe. Zyskać miałyby marki producentów. Co z tego wyniknie? Komentują: Magdalena Szot (PMR), dr Adam Czarnecki (ARC Rynek i Opinia), Mariusz Pyc (Open Research), Agnieszka Górnicka (Inquiry Market Research), Michał Kociankowski (Synergion, Simply By). handel detaliczny prawo
0 1 0 0 1 6.07.2018 Albert HupaCo po RODO? Czy można i czy warto wyciągać od internautów jak najwięcej danych?W jakim stopniu mogę zbierać dane od internautów? Jak mogę je wykorzystywać? Po wejściu w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych jeszcze nie wszyscy internetowi gracze mają co do tego pewność. Wynika to z dwóch powodów. Nie do końca wiadomo, jak interpretować nowe prawo. A przede wszystkim – czy internauci zmienili swoją postawę wobec danych osobowych. marketing internetowy marketing społecznościowy prawo
0 1 0 0 8 12.11.2018 Maria Pietrzyk-WdowiakMotywowanie handlowców. Było prosto, ale już nie jest – niekorzystny wyrok NSANagrody dla najlepszych handlowców nie są nagrodami w konkursach. Wiosną 2018 roku zapadł wyrok NSA, który przełamał dotychczasową linię orzeczniczą w odniesieniu do programów motywacyjnych dla handlowców. prawo
4 1 0 0 0 9.01.2019 Klaudia Borycka„Audycja zawierała lokowanie produktu”, czyli wszystko, co twoja firma musi wiedzieć o product placement„Audycja zawierała lokowanie produktu” – to napis pojawiający się już niemal po każdym odcinku popularnego serialu. Badania pokazują jednak, że odbiorcy nie kojarzą lokowania produktu z zamierzoną strategią marketingową. Dzięki temu daje ona świetne efekty. Jak więc skutecznie stosować ją w działaniach marketingowych własnej firmy? Jakie regulacje prawne trzeba znać, by bezpiecznie z niej korzystać? prawo public relations zarządzanie marką
0 4 0 0 0 18.12.2017 Mateusz LubczańskiMały ekran bez dużego piwa – komu zaszkodzi ograniczenie reklamy marek piwnych w telewizjiTrzy godziny. O tyle mniej w ciągu doby ma być reklam marek piwa w telewizji – według planów Ministerstwa Zdrowia. Stacje telewizyjne poradzą sobie bez problemu. Trudniej będzie reklamodawcom, którzy muszą poszukać innego sposobu na dotarcie do konsumentów. prawo zarządzanie marką
0 1 0 0 0 21.08.2018 Haitong BankKto najbardziej zyskuje na zakazanych niedzielach? Punkty usługowe, sklepy internetowe, dyskontyNastroje w polskim sektorze detalicznym są nieco mniej optymistyczne niż rok temu. Powodem jest głównie niepewność związana z konsekwencjami wprowadzonego zakazu handlu w niedzielę. Według oczekiwań zakaz będzie miał ograniczony wpływ na ogólny wzrost sektora, ale zapewne doprowadzi do przetasowań w strukturze rynku. E-handel, punkty usługowe i małe sklepy odbiorą kawałek tortu super- i hipermarketom. W tym roku zakaz handlu w niedzielę spowoduje przyspieszenie penetracji e-commerce w Polsce o 0,5 proc., w 2019 roku o 0,9 proc., a począwszy od 2020 nawet o 1,2 proc. – szacują analitycy Haitong Banku. badania marketingowe handel detaliczny prawo