0 1 0 0 0 10.07.2003 Dariusz ŁuszczekMoralność strzeże przed seksemW poprzednim numerze "Marketingu przy Kawie" pisaliśmy o planach UE wprowadzenia zakazu "seksistowskiego" przedstawiania kobiet w reklamie, prasie i telewizji. Oznaczałoby to rewolucyjne zmiany dla pracy copywriterów. Wygląda jednak na to, że Bruksela zamierza spuścić z tonu. prawo
0 1 0 0 0 17.07.2003 Paweł PillerLudwik ściera się z PuremStary, poczciwy Ludwik – Don Kichot na polskim rynku płynów do mycia naczyń, ciągle musi walczyć z wiatrakami. Jednym z tych "wiatraków" jest firma Henkel, która w reklamie porównawczej dowodziła, że jej płyn marki Pur Extra jest znacznie lepszy od Ludwika. Sprawa trafiła do sądu. Jak na razie, Sąd Okręgowy w Warszawie nakazał Henkelowi wstrzymanie emisji tej reklamy. prawo
0 1 0 0 0 22.07.2003 Zbigniew OkońLudwik ściera się z Purem – komentarzKomentarz prawny eksperta, dra Zbigniewa Okonia z Kancelarii adwokackiej Traple, Konarski i Podrecki, dotyczący opublikowanego w poprzednim wydaniu MpK Aktualności artykułu (zob. Ludwik ściera się z Purem, "MpK-A", nr 25, 17.07.2003), w którym pisaliśmy o niedawnym postanowieniu sądu w sprawie reklamy porównawczej płynu do mycia naczyń Pur. prawo
0 1 0 0 0 24.07.2003 Paweł PillerCzy pilot może reklamować to, co GoździkowaPilot na pokładzie samolotu pasażerskiego zapewnia, że nie bierze żadnych innych leków od bólu głowy niż te, które "poleciła Goździkowa". Choć reklama zgodnie z prawem farmaceutycznym nie pokazuje lekarzy, budzi jednak wątpliwości w świetle innych przepisów. prawo
0 1 0 0 0 19.08.2003 Zbigniew OkońZnowu nowelizacja ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencjiUstawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji od początku budziła wątpliwości. Choć być może przyświecały jej tworzeniu szczytne intencje, wyszedł twór, domagający się szybkich i gruntownych zmian. Artykuł traktuje o przyczynach tego stanu rzeczy w związku z kolejną nowelizacją ustawy... prawo
0 1 0 0 0 28.08.2003 Dariusz ŁuszczekUpadek szefaNieuczciwy trik marketingowy stał się przyczyną odejścia ze stanowiska szefa działu odpowiedzialnego za zaopatrzenie restauracji koncernu Coca-Cola. To konsekwencje sztucznego napędzania popytu na napój w jadłodajniach Burger King. Menedżerowie firmy z Atlanty posłużyli się setkami dzieci, by skłonić Burger King do kupna większej ilości napojów i inwestycji w wyposażenie lokali w urządzenia Coca-Coli. prawo