0 1 0 0 0 28.08.2017 Katarzyna UłasiukPrzepisy RODO utrudnią profilowanie klientów25 maja 2018 roku w całej Unii Europejskiej zacznie obowiązywać Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO). Znacząco rozszerza ono kontrolę obywateli nad tym, jakie informacje na ich temat są zbierane, przez kogo i w jaki sposób są przetwarzane. Szczególne wyzwanie stoi przed firmami stosującymi zautomatyzowane profilowanie klientów, czyli narzędzia takie jak marketing automation oraz big data. marketing internetowy prawo
0 1 0 0 1 7.03.2019 Paweł GłąbDark patterns i sztuczki UX na stronach internetowych. Etyka i RODOZwodnicze interfejsy, które wymuszają na użytkowniku określone działania. Reklamy, które udają, że nimi nie są. Granica między tzw. dark patternem a wskazaniem pożądanej akcji na stronie WWW jest płynna. Takie praktyki mogą podlegać określonym przepisom prawnym. Kiedy? Jeśli wiążą się ze zdobywaniem czy wręcz wyłudzaniem danych osobowych przez wykorzystanie tego, że user nie jest do końca świadomy, z czym wiąże się jego akcja w serwisie. marketing internetowy prawo
0 3 0 0 0 20.04.2018 Artykuł sponsorowanyFacebook Lead Ads w zgodzie z RODO. Jak skutecznie i bezpiecznie zbierać leady przez Facebooka?Narzędzia Facebook Lead Ads nie muszę Ci chyba przedstawiać. W najprostszej i najbardziej popularnej wersji działa ono w ten sposób, że dwa kliknięcia użytkownika w obrębie portalu wystarczą, by reklamodawca dopisał do swojej bazy marketingowej jego dane, pozyskane z Facebooka. e-commerce e-mail marketing edukacja marketingowa prawo
0 2 0 0 1 17.09.2018 Bartosz NassalskiBlockchain w marketingu – realna szansa czy pieśń przyszłości?Start-upy i wszelkie firmy stawiające na innowacyjność nie mogą przejść obojętnie obok zjawiska, jakim jest blockchain. Oczywiście bezpieczniej jest przyjąć postawę sceptycznego obserwatora. Wtedy jednak nie ma szans na podchwycenie nowych możliwości rozwoju biznesu. marketing internetowy prawo trendy zarządzanie marką
0 1 0 0 0 6.03.2017 Jacek BarankiewiczRODO: co warto wiedzieć, żeby spać spokojnieOd 25 maja 2018 roku będzie miało zastosowanie ogólnounijne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych. RODO w ogromnym stopniu wpłynie na możliwości prowadzenia marketingu bezpośredniego. Jak doszło do jego powstania? Jakie jest jego znaczenie dla świata biznesu? Na czym polegać będą zmiany? prawo
2 2 0 0 2 31.01.2008 Anna DrabarzInspiracje, zapożyczenia i plagiaty. Prawo autorskie w reklamieNikt już nie kwestionuje tego, że reklama może być oryginalną sztuką. Bez względu na niesione wartości artystyczne stanowi ona przejaw twórczości człowieka, owoc jego umysłu i jak każdy przedmiot własności intelektualnej podlega ochronie prawnej przed samowolnym wykorzystywaniem go przez nieuprawnione osoby. Równocześnie, podobnie jak inne przejawy ludzkiej kreatywności, sama karmi się dokonaniami innych twórców i poszukuje inspiracji, często wkraczając na pola eksploatacji zastrzeżone przez prawo autorskie dla innych podmiotów. prawo