3 6 0 0 2 22.02.2012 Aneta DrożdżyńskaWizerunek lekarza (nad)używany w reklamachOszukują, nadużywają zaufania konsumentów, wprowadzają w błąd. Mowa o reklamach produktów leczniczych, które wykorzystują wizerunek lekarzy, specjalistów i naukowców, by przekonać konsumentów do zakupów. Czy rzeczywiście lek, którego działanie opisuje nam człowiek w kitlu, jest lepszy od pozostałych? kampanie reklamowe prawo public relations
0 8 0 0 0 13.05.2010 Maciej SzczepańskiWojna naklejkowa, czyli kto może więcejWobec powszechności różnych przekazów i form reklam tradycyjnych oraz zobojętnienia na nie odbiorców – reklamodawcy uciekają się do coraz to nowych pomysłów i technik. Wśród nich nie brakuje koncepcji kontrowersyjnych, które często budzą sprzeciw, realizując tym samym z góry obliczony zamiar ich pomysłodawców. Jedną z takich technik są zyskujące ostatnio na popularności naklejki reklamowe. prawo
0 1 0 0 1 10.07.2014 R. Wozba, M. PaczewskiNowe obowiązki informacyjne w e-commerce – lepiej dostosować się do nich już dziśPod koniec grudnia zacznie obowiązywać w Polsce nowa ustawa o prawach konsumenta. Jakie nowe obowiązki nałoży ona na e-sprzedawców? Na co narażają się ci, którzy się do tych obowiązków nie dostosują? prawo
0 8 0 0 0 9.10.2017 Jakub MüllerO co chodzi w ustawie o retuszu zdjęć reklamowych, uchwalonej we Francji?Z polskiej perspektywy ustawa o retuszowaniu zdjęć reklamowych przypomina niewyraźne zdjęcie. Wszyscy na nie spojrzeli, ale mało kto dostrzegł szczegóły. Uchwalenie ustawy odnotowała większość mediów, a i tak pozostało kilka niejasności. kampanie reklamowe prawo
0 1 0 0 0 11.04.2008 Anna DrabarzPrzeciwdziałanie nieuczciwym praktykom rynkowymGranice działalności przedsiębiorców w świetle nowej ustawyOd 21 grudnia 2007 r. przedsiębiorcy muszą konfrontować swoje strategie marketingowe i plany biznesowe oraz kształtowanie relacji z konsumentem z regulacjami nowej ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz.U. z 2007 r. nr 171 poz. 1206 – dalej: ustawa). Stanowi ona kolejny prawodawczy krok w tworzeniu wysokiego standardu ochrony konsumentów, który wymaga od przedsiębiorcy bardziej wnikliwej analizy swoich działań (ale także i zaniechań), oferowanych produktów oraz komunikatów promocyjnych. Ostrożność podmiotów stosujących praktyki rynkowe staje się tym bardziej niezbędna, że akt rodzi szereg wątpliwości i trudności interpretacyjnych, dając konsumentowi silniejsze instrumenty zaskarżania. prawo
0 1 0 0 1 18.11.2015 Maciej ChmieleckiDane osobowe w marketingu – administrator danychKto jest administratorem danych osobowych zbieranych podczas akcji marketingowej? Klient, który tę akcję zleca, czy agencja, która tę akcję organizuje? To chyba najczęściej pojawiające się pytanie dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych w układzie klient – agencja. Oto odpowiedź. prawo