3 1 0 0 6 19.06.2012 MESPiękno? Nie za każdą cenę – podpowiada LushDwudziestoczteroletnia Jacqueline Traide została skrępowana i poddana torturom w centrum Londynu, na oczach przechodniów. Była na siłę karmiona, nakłuwana igłami, poddawana elektrowstrząsom. Na koniec porzucono jej ciało na chodniku, z plastikowym workiem na głowie. To nie doniesienia kroniki kryminalnej, ale opis wydarzeń z kwietniowej kampanii społecznej przeprowadzonej przez angielską firmę Lush Fresh Handmade Cosmetics. experiential marketing public relations zarządzanie marką
2 3 0 0 0 7.05.2008 Patryk GutGdzie ukryte jest prawdziwe pięknoPrzepis na dobrą antyreklamę? Dużo oleju palmowego, Greenpeace i Unilever. Do tego szczypta ideologicznego zaangażowania – i efekt gwarantowany. Przekształcając znaną reklamę Dove, Greenpeace zwraca uwagę na problem wycinania lasów tropikalnych. kampanie społeczne
0 2 0 0 9 4.03.2009 Jakub MüllerPlastikowa nadwagaTwórcy Barbie, która 9 marca obchodzić będzie pięćdziesiąte urodziny, nie przypuszczali prawdopodobnie, że lalka – pogrubiona przez agencję reklamową – stanie się bohaterką amerykańskiej kampanii społecznej, której celem jest walka z otyłością wśród dzieci. W akcji wykorzystano fakt, że choć miłośnikami kultowej zabawki są najmłodsi, charakterystyczny dla niej kicz przyciąga także uwagę dorosłych. kampanie społeczne
6 12 0 0 0 4.11.2015 Mateusz LubczańskiZaangażowany artysta – zagrożeniem czy szansą dla marki?W czasach, kiedy wystarczy kilka kliknięć, aby anonimowo stworzyć stronę internetową czy zamieścić wideo na YouTube, dbanie o wizerunek marki jest coraz trudniejsze. Przekonała się o tym firma Kellogg’s. Jeden artysta śmiałym pomysłem chce uświadomić odbiorcom społeczną rolę bohaterów marki. Jego celem stał się Tony the Tiger – brand hero płatków śniadaniowych tej firmy. brand hero marketing partyzancki public relations shockvertising
3 4 0 0 3 21.01.2009 Joanna Midura-PietruszczakPodarować odrobinę luksusuDość powszechna opinia głosi, iż reklama społeczna, aby skutecznie poruszyć odbiorców, musi być komunikatem silnie emocjonalnym. Jej twórcy usiłują nakłonić widzów do bezinteresownych odruchów serca, często poprzez skonfrontowanie ich z ludzką tragedią, cierpieniem oraz nadzieją, którą daje każdy ofiarowany w słusznej sprawie grosz. Jednak Greater Chicago Food Depository – bank żywności, który wspiera głodujących mieszkańców Chicago – postawił w swej ostatniej kampanii na przekaz zaskakujący, oparty na pastiszu i grze z konwencją. kampanie społeczne
1 6 0 0 2 6.05.2009 Magdalena MichalakMasz rację, kochanie, nie jedz zupki. Jak działa kontrsugestywność w reklamie„Nagle zrobiło się strasznie? Nie da się określić, kiedy zabawa staje się chorobą. Nie próbuj tego sprawdzić”. Tymi słowami „Rzeczpospolita” oraz Wspólnota Anonimowych Alkoholików otworzyły nową kampanię społeczną przeciw nałogowi alkoholowemu. Wbrew intencjom autorów ostrzeżenie może być jednak odebrane jako zachęta. kampanie społeczne psychologia konsumenta