„Uwolnij swój czas” – nowe pozycjonowanie sklepów Żabka
  • 0
  • 10
12.10.2022

„Uwolnij swój czas” – nowe pozycjonowanie sklepów Żabka

Już nie „Mały wielki sklep”, ale „Uwolnij swój czas” – Żabka zmienia hasło marki. 12 października marka rozpoczęła nową kampanię. Mówi w niej o upraszczaniu codzienności i korzyściach z tego płynących.

Nowe pozycjonowanie sklepów Żabka jest zawarte w haśle: „Uwolnij swój czas”, które zajęło miejsce dotychczasowego hasła „Mały wielki sklep” stworzonego przez agencję PZL. W internecie dopełnione jest ono lżejszym i bardziej humorystycznym #mamtowzabce, skierowanym do młodszego konsumenta sfery digital.

W ramach platformy stworzono reklamy w mediach tradycyjnych: telewizji, radiu, prasie i internecie, reklamy wewnętrzne i zewnętrzne oraz w kanałach digital. Kreacje reklamowe mają nowoczesny, śmiały i emocjonalny charakter. Opierając się na afirmacji wolnego czasu, wyrażają kluczową korzyść, jaką Żabka oferuje klientom. Każda z nich pokazuje, jaka jest rola produktów i usług Żabki w uwalnianiu czasu poprzez upraszczanie różnych aspektów codzienności („Rób to co lubisz, a my pomożemy Ci w tym co musisz”).

Kampania telewizyjna wystartowała 12 października

Składają się na nią:

  • spot wizerunkowy, czyli manifest, w którym Żabka zachęca do tego, aby doceniać swój wolny czas;
  • cztery spoty produktowe, których fabuła odnosi się do życiowych sytuacji, w których bohaterowie dzięki Żabce mogą robić to, co lubią.

Według badań to właśnie brak wolnego czasu jest dla współczesnych konsumentów jednym z najważniejszych wyzwań. Jest barierą w realizowaniu pasji i zainteresowań, a często również źródłem stresu, frustracji i życiowego wypalenia. Żabka w nowej kampanii opowiada o tym, jak pomaga klientom uporać się z tym ważnym w życiu wyzwaniem. Robi to dzięki:

  • swojej bliskości;
  • dopasowanym produktom;
  • wygodnemu procesowi zakupowemu.

W efekcie konsekwentnej realizacji naszej strategii rozwoju w ostatnich latach Żabka przestała być jedynie sklepem. Dziś jesteśmy kompleksowym ekosystemem convenience. Oferujemy różne rozwiązania, bliskie potrzebom klientów i ułatwiające im codzienne życie. Dzięki poszerzeniu Grupy Żabka o nowe biznesy, jak Maczfit, Dietly, Żabka Jush czy Delio klienci mogą swobodnie korzystać z naszej oferty wszędzie tam, gdzie tego potrzebują. Na przykład odwiedzając sklepy lub zamawiając produkty z 15-minutową dostawą do domu. Będziemy wytrwale podążać tą ścieżką rozwoju, utrzymując klientów i ich potrzeby w centrum naszej uwagi – mówi Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.

Jak pokazują badania, czas wolny jest jedną z najważniejszych rzeczy w życiu ludzi

Polacy to trzeci najbardziej zapracowany naród w Unii Europejskiej, wynika z danych OECD. W porównaniu do mieszkańców innych krajów UE Polacy mają prawie najmniej wolnego czasu w ciągu dnia – zaledwie 286 minut.

93 proc. Polaków przyznaje, że często brakuje im czasu na realizowanie swoich pasji i zainteresowań. Jednocześnie dla 83 proc. konsumentów na świecie (78% w Polsce) posiadanie czasu wolnego jest źródłem szczęścia (Ipsos 2020 „Global Happiness”). Żabka przekonuje w kampanii, że każdy może uwolnić czas na sprawy naprawdę w życiu ważne – na rodzinę, pasje, odpoczynek, przyjaźnie.

– Żabka od zawsze upraszcza codzienność milionom konsumentów. Dziś postanowiliśmy opowiedzieć o tym w otwarty i atrakcyjny sposób. „Uwolnij swój czas” to nowe pozycjonowanie marki i hasło nowej kampanii komunikacyjnej. Pokażemy w niej, że Żabka oferuje dużo więcej niż wygodne zakupy. Dostarczając gotowe rozwiązania, sprawiamy, że nasi klienci zyskują czas wolny, który mogą przeznaczyć na to, co jest dla nich w życiu najistotniejsze. To dodatkowy, bardzo istotny wymiar naszej odpowiedzialności i wpływu na polepszenie jakości życia naszych klientów – komentuje Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu ds. strategii konsumenckich Grupy Żabka.

Autorem koncepcji kreatywnej jest agencja Ogilvy. Za działania w kanałach digtal i social mediach odpowiada agencja Cukier. Zakupem mediów zajął się dom mediowy SparkFoundry, a materiały BTL przygotowała agencja Just.

  • 10
Nowe pozycjonowanie sklepów Żabka

„Uwolnij swój czas” – nowe pozycjonowanie Żabki

Nowe pozycjonowanie sklepów Żabka
Nowe pozycjonowanie sklepów Żabka
Nowe pozycjonowanie sklepów Żabka
Nowe pozycjonowanie sklepów Żabka
Nowe pozycjonowanie sklepów Żabka
Nowe pozycjonowanie sklepów Żabka
Nowe pozycjonowanie sklepów Żabka
Nowe pozycjonowanie sklepów Żabka
Nowe pozycjonowanie sklepów Żabka

12 października 2022

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
12.10.2022

Większość konsumentów wierzy, że ma wpływ na działania marek – badanie Sustainable Brands

Co piąty konsument w Polsce odwrócił się od firmy lub brandu za nieetyczne lub antyspołeczne zachowanie. Jednocześnie aż 68% z nas uważa, że ma realny wpływ na działanie brandów. Sustainable Brands Poland oraz Ipsos przeprowadzili diagnozę stanu świadomości polskich konsumentów w obszarze zrównoważonego rozwoju. Szczególny nacisk położono na spójność między deklarowanymi intencjami a realnymi działaniami.

11 października 2022

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
11.10.2022

Polska gospodarka jako marka premium. PAIH prezentuje hasło: „Poland. Business Forward”

„Poland. Business Forward” – pod takim hasłem Polska Agencja Inwestycji i Handlu będzie promować rodzimą gospodarkę jako markę na świecie. PAIH uważa, że za wysoką oceną biznesową Polski stoją trzy dekady bezprecedensowego w skali świata wzrostu gospodarczego i szereg konkurencyjnych przewag. Zamierza więc jeszcze silniej promować polski biznes, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom licznych firm zainteresowanych globalną ekspansją.