SAR z inicjatywą ESG w branży komunikacji marketingowej
  • 0
  • 1
19.12.2022

SAR z inicjatywą ESG w branży komunikacji marketingowej

SKM SAR ruszył z nową inicjatywą dotyczącą zrównoważonego rozwoju w branży komunikacji marketingowej. Do współpracy, oprócz członków SAR, zostali zaproszeni przedstawiciele reklamodawców, stowarzyszeń branżowych, instytucji pozarządowych, firm konsultingowych i badawczych oraz mediów.

Badania pokazują, że większość Polaków oczekuje od biznesu, że będzie angażować się w działania na rzecz społeczeństwa i planety. Jednocześnie wzrasta wyczulenie konsumentów na prawdziwość składanych przez marki obietnic i stosowany przez nie greenwashing. To wszystko sprawia, że na całej branży komunikacji marketingowej spoczywa obowiązek aktywnego wdrażania zrównoważonych zmian oraz odpowiedzialność za to, co i w jaki sposób komunikuje konsumentom.

Właśnie te tematy będą omawiane przez najbliższe miesiące podczas spotkań w grupach roboczych. Zajmą się one zagadnieniami z trzech obszarów ESG – środowiska naturalnego, ładu społecznego i korporacyjnego. Celem inicjatywy SAR jest wspólne wypracowanie, a następnie upowszechnienie dobrych praktyk biznesowych w tych trzech obszarach. Będą temu służyć udostępnione badania, narzędzia oraz szkolenia. Stowarzyszeniu zależy, by skorzystało z nich jak największe grono zainteresowanych.

Inicjatywa jest tym pilniejsza, że 28 listopada Rada Unii Europejskiej zatwierdziła dyrektywę o sprawozdawczości przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju. Chociaż obowiązek raportowania niefinansowego na początku obejmie tylko duże podmioty, nowa dyrektywa CSRD wpłynie również na małe i średnie przedsiębiorstwa.

– Wierzymy, że ważne inicjatywy trzeba robić razem. W Polsce, w porównaniu z Europą i resztą świata, brakuje branżowych inicjatyw dotyczących zrównoważonego rozwoju. Wspólne działanie przyspieszy i ujednolici proces wprowadzania potrzebnych zmian – mówi Paweł Tyszkiewicz, dyrektor SAR.

Grupa założycielska

  • Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM
  • Dariusz Andrian, CEO VML Poland
  • Agata Czachórska, country sustainability manager w Ikea Group
  • Mateusz Galica, prezes firmy Lata Dwudzieste
  • Sylwia Jedyńska, sustainability manager w Group One
  • Anna Karczmarczuk, managing director Ipsos Poland, prezeska zarządu PTBRiO
  • Marta Karwacka, senior manager, sustainability consulting Central Europe, Deloitte
  • Paweł Kastory, CEO Corporate Profiles DDB Group
  • Olga Korolec, CMO & group sustainability director w Ringier Axel Springer
  • Magdalena Kosińska, marketing director CEE, Philips Domestic Appliances
  • Julia Kozak, Consulting, strategy & operations, reputation management, ESG
  • Dariusz Maciołek, CMO w BNP Paribas Bank Polska SA
  • Anna Miazga, sustainability manager w Accenture
  • Mirella Panek-Owsiańska, ekspertka CSR, zarządzania różnorodnością i przywództwa kobiet
  • Tomasz Pawlikowski, współzałożyciel Sustainable Brands Poland
  • Agnieszka Sora, regionalna consulting lead NCE, GfK, prezeska zarządu IAA Polska
  • Marzena Strzelczak, prezeska zarządu i dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu
  • Agata Szustak, strategy manager w Zenith
  • Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający SAR
  • Anna Zimecka, project director SAR
  • 1
SKM SAR z inicjatywą ESG w branży komunikacji marketingowej

SKM SAR z inicjatywą ESG w branży komunikacji marketingowej

19 grudnia 2022

17 grudnia 2022

16 grudnia 2022

  • 0
  • 3
  • 0
  • 0
  • 0
16.12.2022

Książka Piotra Buckiego „Sapiens na zakupach” już w sprzedaży

Nadmierna konsumpcja to istotny problem współczesnych czasów. Kupujemy, wyrzucamy i znów kupujemy. Czy zastanawiamy się, co wpływa na nasze zachowania konsumenckie? Czy dokonujemy rozsądnych zakupów? I czy na pewno przyda nam się dziesiąta pachnąca świeca od najdroższego producenta na rynku? Na te oraz inne pytania odpowiada Piotr Bucki w swojej najnowszej książce wydanej przez Wydawnictwo Naukowe PWN: „Sapiens na zakupach”.