- 0
- 1
SAR z inicjatywą ESG w branży komunikacji marketingowej
SKM SAR ruszył z nową inicjatywą dotyczącą zrównoważonego rozwoju w branży komunikacji marketingowej. Do współpracy, oprócz członków SAR, zostali zaproszeni przedstawiciele reklamodawców, stowarzyszeń branżowych, instytucji pozarządowych, firm konsultingowych i badawczych oraz mediów.
Badania pokazują, że większość Polaków oczekuje od biznesu, że będzie angażować się w działania na rzecz społeczeństwa i planety. Jednocześnie wzrasta wyczulenie konsumentów na prawdziwość składanych przez marki obietnic i stosowany przez nie greenwashing. To wszystko sprawia, że na całej branży komunikacji marketingowej spoczywa obowiązek aktywnego wdrażania zrównoważonych zmian oraz odpowiedzialność za to, co i w jaki sposób komunikuje konsumentom.
Właśnie te tematy będą omawiane przez najbliższe miesiące podczas spotkań w grupach roboczych. Zajmą się one zagadnieniami z trzech obszarów ESG – środowiska naturalnego, ładu społecznego i korporacyjnego. Celem inicjatywy SAR jest wspólne wypracowanie, a następnie upowszechnienie dobrych praktyk biznesowych w tych trzech obszarach. Będą temu służyć udostępnione badania, narzędzia oraz szkolenia. Stowarzyszeniu zależy, by skorzystało z nich jak największe grono zainteresowanych.
Inicjatywa jest tym pilniejsza, że 28 listopada Rada Unii Europejskiej zatwierdziła dyrektywę o sprawozdawczości przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju. Chociaż obowiązek raportowania niefinansowego na początku obejmie tylko duże podmioty, nowa dyrektywa CSRD wpłynie również na małe i średnie przedsiębiorstwa.
– Wierzymy, że ważne inicjatywy trzeba robić razem. W Polsce, w porównaniu z Europą i resztą świata, brakuje branżowych inicjatyw dotyczących zrównoważonego rozwoju. Wspólne działanie przyspieszy i ujednolici proces wprowadzania potrzebnych zmian – mówi Paweł Tyszkiewicz, dyrektor SAR.
Grupa założycielska
- Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM
- Dariusz Andrian, CEO VML Poland
- Agata Czachórska, country sustainability manager w Ikea Group
- Mateusz Galica, prezes firmy Lata Dwudzieste
- Sylwia Jedyńska, sustainability manager w Group One
- Anna Karczmarczuk, managing director Ipsos Poland, prezeska zarządu PTBRiO
- Marta Karwacka, senior manager, sustainability consulting Central Europe, Deloitte
- Paweł Kastory, CEO Corporate Profiles DDB Group
- Olga Korolec, CMO & group sustainability director w Ringier Axel Springer
- Magdalena Kosińska, marketing director CEE, Philips Domestic Appliances
- Julia Kozak, Consulting, strategy & operations, reputation management, ESG
- Dariusz Maciołek, CMO w BNP Paribas Bank Polska SA
- Anna Miazga, sustainability manager w Accenture
- Mirella Panek-Owsiańska, ekspertka CSR, zarządzania różnorodnością i przywództwa kobiet
- Tomasz Pawlikowski, współzałożyciel Sustainable Brands Poland
- Agnieszka Sora, regionalna consulting lead NCE, GfK, prezeska zarządu IAA Polska
- Marzena Strzelczak, prezeska zarządu i dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu
- Agata Szustak, strategy manager w Zenith
- Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający SAR
- Anna Zimecka, project director SAR
- 1