Książka Piotra Buckiego „Sapiens na zakupach” już w sprzedaży
  • 0
  • 3
16.12.2022

Książka Piotra Buckiego „Sapiens na zakupach” już w sprzedaży

Nadmierna konsumpcja to istotny problem współczesnych czasów. Kupujemy, wyrzucamy i znów kupujemy. Czy zastanawiamy się, co wpływa na nasze zachowania konsumenckie? Czy dokonujemy rozsądnych zakupów? I czy na pewno przyda nam się dziesiąta pachnąca świeca od najdroższego producenta na rynku? Na te oraz inne pytania odpowiada Piotr Bucki w swojej najnowszej książce wydanej przez Wydawnictwo Naukowe PWN: „Sapiens na zakupach”.

Pod koniec listopada ukazała się książka Piotra Buckiego „Sapiens na zakupach – o tym, jak i dlaczego wybieramy, oceniamy, kupujemy”. Autor próbuje całościowo spojrzeć na zachowania konsumenta – przez pryzmat najnowszych badań, w szczególności z obszaru ekonomii behawioralnej.

Książka obnaża słabość myślenia modelami rodem z klasycznej ekonomii

Bucki wskazuje na źródła zachowań konsumenckich związane z emocjami i naszymi instynktami. Przedstawia czytelne i praktyczne sposoby wdrażania wiedzy z badań w sprzedaży i marketingu.

– Kto nigdy nie wyszedł do sklepu po mleko, a wrócił z trzema bułkami, doniczką w kształcie wombata i alpaką na sznurku, niech pierwszy rzuci kartą kredytową. Jak kupujemy? Jak sprzedawać, by inni kupowali? Dlaczego przed półką sklepową dokonujemy takich, a nie innych wyborów? W tej doskonałej książce Piotr Bucki, z pomocą setek badań naukowych, odpowiada na te i wiele innych fascynujących pytań. Ostrzegam: po lekturze kupowanie masła już nigdy nie będzie takie samo. Ale zdecydowanie warto –
pisze Janina Bąk.

Ze wstępu autora
To książka dla ciekawskiego i ciekawskiej Sapiens, którzy lubią się inspirować. Którzy oczekują niespodzianek, wiedzy, rzetelnych badań i którzy sami chcą wyciągać wnioski. A przede wszystkim to lektura dla tych, którzy chcą z wiedzą działać po swojemu. Brać, mieszać, recyklingować, eksperymentować, a nie bezrefleksyjnie kopiować. (…) Zebrałem to, czego dowiedziałem się o Sapiens na zakupach. Zakupach rozumianych szerzej niż wyjście do Żabki. Chciałem dowiedzieć się, co sprawia, że kupujemy. I tym, co zebrałem, chcę się podzielić.

O autorze

Piotr Bucki od 17 lat pomaga ludziom szlifować komunikację w różnych obszarach. Zawsze bazuje przy tym na psychologii poznawczej, neuronaukach i psycholingwistyce. Sprawdza teorię w praktyce, współpracując z firmami w Chile, Słowenii, Mołdawii, Azerbejdżanie, Austrii, Australii i w Polsce. Autor książek „Porozmawiajmy o komunikacji”, „Złap równowagę” i anglojęzycznej „Life’s a pitch and then you die”.

Współautor i redaktor merytoryczny Startup Manual (Wolves Summit 2015), autor i opiekun serii BuckiAcademy. Publikuje regularnie na stronie www.bucki.pro. Współpracuje z:

  • najlepszymi ośrodkami startupowymi w Polsce (m.in. Krakowskim Parkiem Technologicznym, LPNT, Inkubatorem Starter, GPNT i PPNT);
  • największym rządowym programem na świecie – Startup Chile i inkubatorami w Słowenii i Austrii.

Występował m.in. na I love Marketing, Wolves Summit, Davos Communication Forum, PODIM Słowenia, Internet Beta, Social Media Convent, Inspiration Day w Szczecinie, PMI Congress w Antwerpii i wielu wielu innych konferencjach w kraju i na świecie.

Więcej informacji o książce na stronie ebook.pwn.pl/LP/lp_sapiens-na-zakupach

Książkę można nabyć w księgarni internetowej Wydawnictwa Naukowego PWN.

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym książki.

  • 3
Piotr Bucki, „Sapiens na zakupach”

Piotr Bucki, „Sapiens na zakupach”

Piotr Bucki, „Sapiens na zakupach”
Piotr Bucki, „Sapiens na zakupach”

15 grudnia 2022

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
15.12.2022

Większość Polaków ograniczyła wydatki konsumpcyjne; rośnie popularność tańszych sieci handlowych

Galopująca inflacja powoduje, że ponad połowa Polaków ograniczyła już wydatki konsumpcyjne i deklaruje jeszcze mocniejsze zaciskanie pasa w najbliższych 12 miesiącach. Tak wynika z najnowszego badania firmy doradczej Bain & Company. Szukając oszczędności w budżetach domowych, Polacy coraz częściej wybierają zakupy online i sieci handlowe oferujące najniższe ceny.