Pod koniec maja bieżącego roku weszła w życie unijna dyrektywa Omnibus. Jej celem jest zwiększenie ochrony praw konsumentów w obszarze handlu internetowego. Jakie zmiany w najbliższym czasie czekają przedsiębiorców? Jakie obowiązki informacyjne zostały na nich nałożone? Co nowa dyrektywa oznacza dla firm z sektora e-commerce oraz konsumentów?Dyrektywa Omnibus ma na celu podniesienie ochrony praw konsumentów w handlu internetowym. Główne założenia unijnej dyrektywy to:
wzmocnienie skuteczności aktualnie obowiązujących przepisów konsumenckich;
zmodernizowanie niektórych instrumentów ochrony interesów konsumentów w kontekście zmieniającej się cyfryzacji gospodarki.
Co przyniesie to rozwiązanie konsumentom i e-sprzedawcom?
Transparentne warunki wyprzedaży i promocji
Dyrektywa wniesie sporo zmian na korzyść konsumentów.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.
Podobał Ci się artykuł?
Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy, stawiając dużą czarną.