Dyrektywa Omnibus. Co oznacza dla właścicieli e-commerce i konsumentów?Dyrektywa Omnibus. Co oznacza dla właścicieli e-commerce i konsumentów?Dyrektywa Omnibus. Co oznacza dla właścicieli e-commerce i konsumentów?Dyrektywa Omnibus. Co oznacza dla właścicieli e-commerce i konsumentów?
Podstawowe założenia dyrektywy Omnibus (źr. fot. Grupa iCEA)

Dyrektywa Omnibus. Co oznacza dla właścicieli e-commerce i konsumentów?

Dyrektywa Omnibus. Co oznacza dla właścicieli e-commerce i konsumentów?

Paweł Borowik

-

vice president of business development , Grupa iCEA

Paweł Borowik

vice president of business development , Grupa iCEA

Jako ekspert SEO&SEM odpowiada za merytoryczny wymiar oferty handlowej i umowy z klientami, będąc jednocześnie łącznikiem na linii Dział Wykonawczy – Dział Handlowy. Z branżą SEO związany jest od ponad 10 lat. Wprowadził innowacyjny model rozliczenia usługi pozycjonowania, co zapoczątkowało specjalizację Grupy iCEA w branży e-commerce. W 2018 r. stał na czele projektu, jaki grupa realizowała wspólnie z Orange Polska.

Tomasz Czechowski

-

SEO technical manager, Grupa iCEA

Tomasz Czechowski

SEO technical manager, Grupa iCEA

Karol Ciesielski

-

team leader i starszy specjalista SEO, Grupa iCEA

Karol Ciesielski

team leader i starszy specjalista SEO, Grupa iCEA

Pod koniec maja bieżącego roku weszła w życie unijna dyrektywa Omnibus. Jej celem jest zwiększenie ochrony praw konsumentów w obszarze handlu internetowego. Jakie zmiany w najbliższym czasie czekają przedsiębiorców? Jakie obowiązki informacyjne zostały na nich nałożone? Co nowa dyrektywa oznacza dla firm z sektora e-commerce oraz konsumentów?

Dyrektywa Omnibus ma na celu podniesienie ochrony praw konsumentów w handlu internetowym. Główne założenia unijnej dyrektywy to:

wzmocnienie skuteczności aktualnie obowiązujących przepisów konsumenckich;
zmodernizowanie niektórych instrumentów ochrony interesów konsumentów w kontekście zmieniającej się cyfryzacji gospodarki.

Co przyniesie to rozwiązanie konsumentom i e-sprzedawcom?
Transparentne warunki wyprzedaży i promocji
Dyrektywa wniesie sporo zmian na korzyść konsumentów.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja