- 0
- 1
Netflix ma problemy z reklamodawcami: zbyt wielu chętnych po starcie pakietu reklamowego
Netflix musiał zwrócić pieniądze niektórym reklamodawcom, ponieważ nie mógł zapewnić odpowiedniej liczby emisji wykupionych po starcie pakietu reklamowego. Popyt, który przerósł podaż, dotyczy całego czwartego kwartału 2022 r.
Pakiet subskrypcji z reklamami Netflixa ruszył 3 listopada. Kosztował 6,99 dol. (w przeliczeniu 34,52 zł) miesięcznie i objął 12 krajów – na razie bez Polski. W ciągu godziny pojawia się od czterech do pięciu minut reklam.
I właśnie to ograniczenie sprawiło, że nie dla wszystkich pozyskanych (początkowo kilkuset) reklamodawców wystarczyło emisji, za które zapłacili. Według nieoficjalnych informacji domów mediowych niektórzy klienci wyemitowali o 20 proc. mniej reklam. Koszt dotarcia z reklamą do 1000 widzów (CPM) wynosi około 65 dol.
- 1
źródło: Television News Daily