Polacy kochają promocje – pokazuje badanie Sodexo
  • 0
  • 1
20.10.2021

Polacy kochają promocje – pokazuje badanie Sodexo

Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Sodexo, w ostatnim roku 73% Polaków wzięło udział w różnego rodzaju promocjach, a 50% z nich korzysta z promocji raz w miesiącu i częściej. Dlaczego tak chętnie bierzemy w nich udział? Czego oczekujemy od loterii, konkursów i innych akcji promocyjnych?

Kreatywni, gospodarni, sprytni – tacy są Polacy na zakupach. Dlaczego? Wbrew pozorom nawet wydawanie pieniędzy staje się dla nas dobrą okazją do szukania oszczędności, a nawet podreperowania domowego budżetu. To m.in. dlatego zainteresowanie promocjami wśród polskich konsumentów jest wciąż wysokie.

Jak potwierdza badanie Sodexo „Nagrodomania, czyli promowanie przez nagradzanie”, angażujemy się w różnego rodzaju akcje promocyjne, ponieważ chcemy zdobyć atrakcyjne nagrody i oszczędzać. Takich odpowiedzi udzieliło odpowiednio 63,4% i 58% uczestników. Niemal połowa Polaków korzysta z promocji dla zabawy i chęci urozmaicenia codziennego życia. Interesujące jest też to, że co dziesiąty badany chce poprzez udział w akcji promocyjnej zdobyć nową wiedzę.

Kto kocha promocje?
Miłośników mądrego kupowania jest wśród nas bardzo wielu. Na przestrzeni ostatniego roku niemal 73% Polaków przynajmniej raz wzięło udział w loterii, konkursie lub innej ofercie promocyjnej. Co ciekawe, z takich ofert częściej korzystali ankietowani z młodszych grup wiekowych (18–29 lat: 80%, 30–39 lat: 82,9%). Na pytanie o częstotliwość zaangażowania w takie akcje respondenci najczęściej (50%) odpowiadali, że uczestniczyli w nich co najmniej raz w miesiącu. Z kolei osoby w wieku powyżej sześćdziesięciu lat zdecydowanie częściej wskazywały całkowity brak zaangażowania w akcje promocyjne (40,9%). Co czwarty Polak zadeklarował, że w ostatnim roku ani razu nie dał się skusić żadnej promocji.

Ulubione promocje Polaków
Siedmiu na dziesięciu respondentów bierze udział w programach lojalnościowych, a niemal 2/3 w loteriach. Największą zachętą do wzięcia udziału w promocjach dla 71% ankietowanych są nagrody pieniężne, takie jak np. wartościowe karty podarunkowe, e-vouchery do konkretnych sklepów czy karty przedpłacone. Nagrody rzeczowe w postaci np. sprzętu elektronicznego czy RTV lub hulajnogi są atrakcyjne dla połowy ankietowanych. Znacznie niżej zostały ocenione rabaty czy wręczanie produktów własnych danego producenta, które są tak często stosowane w praktyce. Z kolei prezenty w formie przeżyć, typu wycieczki czy pobyty w spa, są interesujące dla 20% badanych.

O badaniu
Badanie „Nagrodomania, czyli promowanie przez nagradzanie” zostało przeprowadzone w sierpniu 2021 r. metodą wywiadów online (CAWI) przez pracownię badawczą Biostat na reprezentatywnej próbie Polaków i Polek. (N = 1000).

  • 1
promocje

Polacy kochają promocje

19 października 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
19.10.2021

Mikrodozowanie psychodelików to przyszłość wellness – twierdzą futurolodzy

Psychodeliki w małych dawkach, np. LSD czy marihuana, będą w przyszłości tak powszechne, jak kawa. Będą używane do kierowania nastrojami i wyzwalania kreatywności – twierdzili uczestnicy dyskusji na temat nadchodzących trendów w zdrowiu i wellness podczas Advertising Week. Faith Popcorn, dyrektor generalna i futurolog w Brain Reserve oraz Julian Cohen, dyrektor ds. innowacji w Canopy Growth uważają, że trend ten przyspieszył zarówno za sprawą technologii, jak i pandemii.