Oknoplast organizuje konkurs dla artystów, w którym należy twórczo wykorzystać okno
  • 0
  • 1
30.11.2022

Oknoplast organizuje konkurs dla artystów, w którym należy twórczo wykorzystać okno

28 listopada rozpoczął się międzynarodowy konkurs dla artystów, organizowany przez Grupę Oknoplast i Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK. Przedmiotem twórczości artystów ma być okno.

Na zwycięzców czekają wysokie nagrody pieniężne: nagroda główna w kwocie 8 tys. euro oraz dwie nagrody 1. i 2. stopnia po 2 tys. euro. Zwycięskie prace plastyczne zostaną również zaprezentowane szerokiej publiczności podczas specjalnej wystawy pokonkursowej w siedzibie MOCAK-u.

W konkursie mogą wziąć udział pełnoletni artyści, którzy są studentami lub absolwentami Akademii Sztuk Pięknych. Zaproszone są również osoby zajmujące się sztuką zawodowo, prowadzące swoją działalność i posiadające portfolio prac artystycznych. Konkurs ma formułę międzynarodową. Zgłoszenia mogą przesyłać wszystkie osoby mieszkające na terenie Unii Europejskiej. Każdy uczestnik konkursu może przesłać tylko jedną pracę. W konkursie mogą wziąć udział także grupy artystyczne lub współautorzy, zgłaszając jedną pracę. Zgłoszenia można wysyłać do 27 lutego 2023 r.

Jury będzie oceniało m.in. unikatowość projektu, technikę wykonania i wartość artystyczną. Projekt okna nie może zakładać zniszczenia jego struktury, szyby i systemu otwierania.

Oknoplast jako mecenas muzeum będzie przez najbliższe lata wspierać działania kulturalne i edukacyjne MOCAK-u. W ramach współpracy oprócz międzynarodowego konkursu dla artystów będą organizowane różnorodne wystawy.

Działające od 2011 r. w dawnych halach Fabryki Schindlera Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK ma na celu rozwój kultury i sztuki najnowszej, edukację oraz gromadzenie kolekcji. Prezentuje dzieła artystów z całego świata. Posiada w swojej stałej kolekcji m.in. prace Tomasza Bajera, Edwarda Dwurnika, Krištofa Kintery, Marii Stangret czy Krzysztofa Wodiczki.

– Sztuce najlepiej służy mecenat, za którym stoi wspólnota symbolu. A dzieło sztuki jest oknem na ten świat, którego sami z siebie nie potrafimy dostrzec. MOCAK i Oknoplast mają więc płaszczyznę porozumienia. Na niej wiele wspólnie zbudujemy –
mówi Maria Anna Potocka, dyrektor Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK.

  • 1
Oknoplast organizuje konkurs dla artystów

Oknoplast organizuje konkurs dla artystów

30 listopada 2022

29 listopada 2022

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
29.11.2022

Kampania antypodróbkowa „Żyj oryginalnie”

Rusza ogólnopolska kampania online Forum Konsumentów: „Żyj oryginalnie. Podrobione produkty. Podrobiony styl”. Akcja ma zwrócić uwagę na temat podróbek, zniechęcić do ich kupowania i zmotywować do zakupu produktów oryginalnych. Według oficjalnych danych nawet 20% Polaków kupuje podrobione produkty*. Według Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej 44% młodych Polaków celowo kupiło podróbkę, a 19% świadomie uzyskało dostęp do pirackich treści**.

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
29.11.2022

Podsumowanie wyników kampanii edukacyjnej KP „Alkohol i samochód – to się nie rymuje”

Koncept kampanii „Alkohol i samochód – to się nie rymuje” bazował na najpopularniejszym w Polsce gatunku muzycznym, jakim jest rap. Do współpracy zaproszono Piotra Fronczewskiego i Piha, którzy wspólnie z internautami stworzyli utwór z prostym przekazem – nie prowadź pojazdu po alkoholu. W akcji wzięło udział Stowarzyszenie Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego