PGE jako mecenas kultury zaprasza wszystkich do bywania
  • 1
  • 3
8.09.2022

PGE jako mecenas kultury zaprasza wszystkich do bywania

Kampania PGE „Zapraszamy wszystkich do bywania” zachęca i inspiruje do uczestniczenia i korzystania z kultury. Ideą kampanii jest budowanie przekonania, że kontakt z kulturą wyzwala wyobraźnię i inspiruje, a kultura jest dla wszystkich. Kampania jest również wyrazem podejścia PGE do mecenatu kultury. Największa grupa energetyczna w Polsce chce uczestniczyć w nim w sposób aktywny i angażujący.

Aż 89 proc. ankietowanych Polaków interesuje się kulturą i sztuką. Wykazało to badanie zrealizowane przez PBS na zlecenie PGE na 1000 osobowej reprezentatywnej grupie 16+. PGE jako mecenas kultury wychodzi z założenia,
że kultura jest dla wszystkich. Podkreśla to w nowej kampanii.

Kontakt z kulturą rozwija, kształtuje wyobraźnię i kreatywność, jak również inspiruje do działania. Poprzez naszą nową kampanię zachęcamy wszystkich do bywania w instytucjach kultury bez względu na wiek czy miejsce zamieszkania – mówi Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.

Spot wizerunkowy zrealizowany został w warszawskiej Filharmonii Narodowej oraz Muzeum Narodowym w Warszawie

Są to miejsca, których mecenasem jest PGE. Scena główna spotu została nagrana w Galerii Sztuki XIX wieku. Wykorzystano dzieło Jana Matejki – Portret trojga dzieci artysty: Tadeusza, Heleny i Beaty. W spocie można usłyszeć ścieżkę dźwiękową na podstawie Nokturnu f-moll op. 55 Fryderyka Chopina. Opracował ją Marek Domański, autor muzyki do reklam, filmów, seriali i animacji.

Z kolei identyfikacja wizualna do kampanii została wykonana techniką malarską. Dzięki temu jest nie tylko reklamą, ale również obrazem.

Główny przekaz kampanii brzmi: Sztuka jest wszędzie. To twój świat, Twoje emocje, Twoja energia. Sztuka Cię otacza, inspiruje Cię. Pozwala poczuć się dobrze, jest dla wszystkich.

Za koncepcję działań odpowiadał Departament Marketingu i Reklamy PGE wraz z domem produkcyjnym Chimney Poland. Ten zrealizował spot przy wsparciu produkcyjnym Mohdo, w skład którego wchodzi duet operatorsko-reżyserski Łukasz Dryżałowski i Krzysztof Wróbel. Koordynacja projektu – Joanna Szlachta, a ze strony PGE – Marta Kosowska. Kampania potrwa od 5 do 30 września br. Jest realizowana w telewizji i internecie.

„Spotkania ze sztuką”

Jeszcze we wrześniu br. Grupa PGE reprezentowana przez Fundację PGE zainauguruje przeznaczony dla uczniów szkół podstawowych program „Spotkania ze sztuką”. Jego cele to:

  • umożliwienie najmłodszym dostępu do instytucji kultury;
  • popularyzacja wśród dzieci i młodzieży wiedzy z zakresu polskiego malarstwa.

W programie mogą wziąć udział uczniowie wszystkich klas szkół podstawowych zlokalizowanych w miejscowościach liczących poniżej 50 tys. mieszkańców. To właśnie tam dostęp do instytucji kultury jest trudniejszy.

Wytypowane w drodze konkursu klasy pojadą na jednodniową wycieczkę do jednego z muzeów objętych mecenatem PGE: Muzeum Narodowego w Warszawie, Muzeum Narodowego w Lublinie lub Muzeum Narodowego w Krakowie. Będą tam uczestniczyć w lekcjach muzealnych.

Aby wziąć udział w konkursie, uczniowie będą mieli za zadanie przygotować w dowolnej formie (ołówkiem, kredką, flamastrem, farbą albo węglem) własną interpretację wybranego obrazu polskiego malarza, którego dzieło można obejrzeć w jednym z trzech muzeów objętych mecenatem PGE. Konkurs rozpocznie się 19 września br. Prace będzie można zgłaszać do 17 października br.

Instytucje kultury objęte mecenatem PGE

Grupa Kapitałowa PGE wspiera cztery Muzea Narodowe: w Warszawie, Lublinie i Krakowie oraz Zamek Królewski na Wawelu.

Jest również mecenasem szesnastu filharmonii i instytucji muzycznych. Są to:

  • Filharmonia Narodowa w Warszawie,
  • Filharmonia Opolska im. Józefa Elsnera,
  • Filharmonia Śląska im. Henryka Mikołaja Góreckiego w Katowicach,
  • Opera i Filharmonia Podlaska,
  • Filharmonia Zielonogórska im. Tadeusza Bairda,
  • Narodowe Forum Muzyki im. Witolda Lutosławskiego we Wrocławiu,
  • Filharmonia im. Karola Szymanowskiego w Krakowie,
  • Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie,
  • Toruńska Orkiestra Symfoniczna,
  • Filharmonia Podkarpacka im. Artura Malawskiego w Rzeszowie,
  • Filharmonia im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie,
  • Polska Filharmonia Bałtycka im. Fryderyka Chopina w Gdańsku,
  • Opera Nova w Bydgoszczy,
  • Filharmonia Gorzowska,
  • Filharmonia Świętokrzyska im. Oskara Kolberga w Kielcach,
  • Filharmonia Dolnośląska w Jeleniej Górze.
  • 3
PGE jako mecenas kultury zaprasza do bywania

PGE jako mecenas kultury zaprasza do bywania

PGE jako mecenas kultury zaprasza do bywania
PGE jako mecenas kultury zaprasza do bywania

8 września 2022