11 20 0 0 0 12.09.2012 Zuzanna IzydorczykLato bladych ludziNawet najbardziej szokujące kampanie organizacji walczących z rakiem skóry wciąż zdają się przegrywać z kultem opalonego ciała. Dowcip, seks, brzydota, groźba – czego jeszcze potrzeba, żeby zmienić nasz sposób myślenia? Na zakończenie lata przegląd kampanii, których zadaniem jest przestrzeganie przed nadmiarem opalania i zachęcanie odbiorców, by bacznie obserwowali własną skórę, bo ta jest ponoć jak słoń – nie zapomina, jak była traktowana. ambient media experiential marketing kampanie reklamowe shockvertising
3 13 0 0 0 27.07.2012 RedakcjaArcticReady – aktywiści kontra ShellNiedawno Shell stanął w obliczu kryzysu nie tylko w mediach społecznościowych. Konkurs na reklamę firmy, uruchomiony na witrynie promującej odwierty na Alasce, padł ofiarą poirytowanych internautów i został doszczętnie skompromitowany. Tak było na pozór, gdyż za całą aferą stała organizacja Greenpeace wraz z ekipą The Yes Men. Celem było zwiększenie społecznej świadomości postępujących zmian klimatycznych. Środkiem – sprawnie wyreżyserowana prowokacja. marketing partyzancki shockvertising
2 15 0 0 0 16.05.2012 Katarzyna Trzeciak„Zaparkuj przy Dachau”, czyli komercjalizacja HolocaustuW jednym z odcinków cyklu satyrycznego „The Chamber Quintet”, emitowanego przez izraelską telewizję, pracownica biura podróży prezentuje klientowi ofertę wycieczki do Polski. Program jest bogaty i zawiera różne warianty zwiedzania. Najbardziej absorbująca i kompletna jest opcja oglądania siedmiu obozów koncentracyjnych wraz z całodziennymi zakupami w centrach handlowych Warszawy. kampanie reklamowe shockvertising storytelling
5 1 0 0 1 1.02.2012 Katarzyna TrzeciakRenault reaguje na zmianyCzy jednak nadąża? Trzy spoty z kolejnej odsłony kampanii Twingo, Drive the Change, można potraktować jako zawołania do tolerancji i przekraczania stereotypów. Byle tylko nie przesadzić w takich oczekiwaniach – nie zabrzmi tu żadna rewolucyjna pieśń, lecz po prostu przyjemny reklamowy dżingiel. shockvertising
5 2 0 0 0 4.01.2012 Martyna BieniasDołącz do naszej sieci, bo ONI nie dadzą ci spokoju„Jeśli przegapisz nasze okazje, będą cię prześladować” – te słowa, padające w reklamie z ust zmarłej dziewczynki oraz zombie czyhającego na mężczyznę w mglistym lesie, wzbudziły nie tylko niepokój widzów, ale także zainteresowanie ASA. shockvertising
0 5 0 0 1 21.12.2011 Jakub MüllerBożonarodzeniowa wpadkaZwykle o chęć zarobienia na obrażaniu uczuć religijnych oskarżani są marketerzy. Tym razem przed zbliżającymi się świętami skandal postanowił wywołać jeden z Kościołów, przedstawiając Matkę Boską przestraszoną pozytywnym wynikiem testu ciążowego. shockvertising