0 2 0 0 8 20.11.2007 Tomasz GregorczykWyzywające pachnidłoSeks nie sprzedaje już tak jak kiedyś. Z co drugiego billboardu patrzy na nas rozebrana modelka, można więc powiedzieć, że pikantne reklamy już spowszedniały. Marketerzy mają wobec tego dwa wyjścia: albo wymyślić bardziej wyrafinowane strategie, albo stosować jeszcze mocniejsze środki. Nierzadko decydują się na to drugie rozwiązanie. shockvertising
2 4 0 0 0 19.02.2008 Agnieszka BałazyNieletnia zmysłowośćOrganizacja Family Violence Partnership z USA w kontrowersyjny sposób próbuje walczyć z seksualnym wykorzystywaniem nieletnich. Filarem najnowszej kampanii, przygotowanej przez agencję Serve z Milwaukee, jest seria plakatów prezentujących sylwetki kobiet ze sporymi biustami i twarzami dziewczynek. shockvertising
0 2 0 0 1 21.02.2007 Agnieszka BałazyModne noże Dolce & Gabbana?Kampania prasowa Dolce & Gabbana nie zyskałaby miana kontrowersyjnej, gdyby nie fakt, że 166 osób poczuło się zniesmaczonych jej przekazem. Czytelnicy „The Times” i „Daily Telegraph”, sprzeciwiając się promowaniu agresji, wnieśli skargi do brytyjskiego regulatora rynku reklamowego ASA (Advertising Standards Authority). Stowarzyszenie uznało zasadność zastrzeżeń, ostro krytykując poczynania włoskiego domu mody. shockvertising
0 3 0 0 1 18.03.2008 Joanna Midura-PietruszczakOkrutna twarz cherubinaKontrowersyjny fotograf Oliviero Toscani znów szokuje. Po budzącej kontrowersje akcji „No-anorexia” – ze znamienną dla siebie skłonnością do prowokacji odsłania kolejne obszary społecznego tabu, jak zwykle spotykając się z ostrym sprzeciwem rozmaitych organizacji. shockvertising
8 24 0 0 0 18.09.2013 Kamila PokójGdy seks to za mało w reklamie – pornografia nie tylko w służbie społecznej (część 2)Odniesienia do elementów znanych z filmów porno mogą także stanowić akcent decydujący o przekazie oraz skłaniać do myślenia, nie będąc przy tym nawet w najmniejszym stopniu nieprzyzwoite. shockvertising
0 2 0 0 3 9.07.2013 Joanna LisPóźne macierzyństwo pod ostrzałem na WyspachPrezenterka telewizyjna Kate Garraway postarzona komputerowo o trzy dekady, w zaawansowanej ciąży – ten widok miał zachęcić Brytyjczyków do wcześniejszego decydowania się na dziecko. Zamiast tego wywołał niesmak i sprowokował zażartą debatę na temat mizoginii i powierzchownego podejścia do spraw kobiet. shockvertising