Bożonarodzeniowa wpadkaBożonarodzeniowa wpadkaBożonarodzeniowa wpadkaBożonarodzeniowa wpadka
Kościół protestancki w Nowej Zelandii popularyzuje tematykę religijną

Bożonarodzeniowa wpadka

Bożonarodzeniowa wpadka
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Zwykle o chęć zarobienia na obrażaniu uczuć religijnych oskarżani są marketerzy. Tym razem przed zbliżającymi się świętami skandal postanowił wywołać jeden z Kościołów, przedstawiając Matkę Boską przestraszoną pozytywnym wynikiem testu ciążowego.

Najczęściej jest tak: marka decyduje się wykorzystać symbol religijny w kampanii reklamowej, wiedząc, że choć wybuchnie skandal i pojawią się oskarżenia o obrazę uczuć osób wierzących, powstała wrzawa utrwali akcję w świadomości odpowiednio dużej liczby odbiorców. To pozwoli zaoszczędzić na wydatkach na płatne media.

Skandal jest tym większy, im bardziej nietypowo pokazany jest motyw religijny zakorzeniony w zbiorowej świadomości odbiorców.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się