Unilever do końca roku wycofuje reklamy z Facebooka, Instagrama i Twittera. Coca-Cola również zapowiada podobne działania
  • 0
  • 1
28.06.2020 Aktualizacja:

Unilever do końca roku wycofuje reklamy z Facebooka, Instagrama i Twittera. Coca-Cola również zapowiada podobne działania

Unilever, właściciel takich marek jak Dove, Hellmann’s, Knorr czy Rexona przyłączył się do reklamowego bojkotu platform społecznościowych w USA. Wycofał reklamy z Facebooka, Instagrama i Twittera co najmniej do końca roku.

O decyzji Unilevera poinformował „Wall Street Journal”. Koncern przyłączył się w ten sposób do akcji bojkotu Facebooka #StopHateForProfit. Zorganizowali ją amerykańscy obrońcy praw człowieka z NAACP i Anti-Defamation League.

Zrobiło się o niej głośno na początku tygodnia, gdy wzięły w niej udział marki odzieżowe: The North Face, REI i Patagonia. Uzasadniały to mową nienawiści, która pojawia się na platformach społecznościowych. Dotychczas podobną decyzję podjęło około 90 firm działających na amerykańskim rynku, m.in. Ben & Jerry’s i Verizon.

Utrata Unilevera jest dotychczas najbardziej bolesna dla Facebooka. To jeden z kilku największych reklamodawców świata, który na całym świecie w 2019 r. wydał na reklamę ponad 7 mld dol. Z tego budżetu na Stany Zjednoczone przypada około 1 mld dol. we wszystkich kanałach reklamowych.

Przedstawiciele Facebooka i Twittera zapowiedzieli kontynuowanie współpracy z reklamodawcami. Cel, który im przyświeca, to wyeliminowanie niepożądanych treści i zapewnienie głosu dyskryminowanym społecznościom.

Po ogłoszeniu decyzji Unilevera akcje Facebooka straciły na wartości około 7 proc.

Aktualizacja:
Do bojkotu przyłączyły się również Verizon i Hershey’s. Począwszy od 1 lipca, Coca-Cola – choć oficjalnie nie dołącza do bojkotu – zawiesza reklamy na Facebooku, Instagramie i w innych serwisach społecznościowych na 30 dni. Powodem jest brak ich dbałości o brand safety, której elementem jest unikanie sąsiedztwa treści wątpliwych etycznie i fake newsów.

źródło: „Wall Street Journal”, The Verge, CNBC

  • 1
Unilever do końca roku wycofuje reklamy z Facebooka, Instagrama i Twittera

Unilever do końca roku wycofuje reklamy z Facebooka, Instagrama i Twittera

28 czerwca 2020

27 czerwca 2020

26 czerwca 2020