Maffashion, Julia Wieniawa, Blowek i Maciej Musiał w kampanii profrekwencyjnej
  • 1
  • 3
28.06.2020

Maffashion, Julia Wieniawa, Blowek i Maciej Musiał w kampanii profrekwencyjnej

Często młodzi ludzie rezygnują z głosowania, przekonani, że decyzje podejmują za nich inni. Gwiazdy muzyki, filmu i mediów społecznościowych skrzyknęły się, by przekonać swoich fanów do uczestnictwa w wyborach 28 czerwca.

Ilu z 4,5 mln widzów Blowka na YouTube nie głosuje, uważając, że ich głos niewiele znaczy? A ile spośród 1,4 mln obserwujących Maffashion na Instagramie? Gdyby ich zebrać, to 6 mln osób, czyli prawie 20% uprawnionych do głosowania. Pięć lat z jednym prezydentem to w życiu młodych wyborców bardzo długo.

Zwracając się do swoich widzów, obserwujących i fanów, influencerzy wskazują, jak ważna jest wiara w sprawczą moc decyzji o pójściu lub niepójściu na wybory. Spoty frekwencyjne pojawią się w telewizji i internecie w wyborczy weekend.

Przesłanie jest jedno: każdy głos jest tak samo ważny. Nieważne, czy należy do Urszuli Dudziak, Julii Wieniawy czy Dawida Kwiatkowskiego. Macieja Musiała, Zofii Wichłacz czy Rafała Gębury. Dlatego oprócz nich w kampanii zabierają głos młodzi wyborcy, być może nieprzekonani wcześniej do wagi swej decyzji.

Pięć lat temu różnica pomiędzy kandydatami na prezydenta w drugiej turze wyniosła 518 316 głosów. To znaczy, że głosy 260 tys. osób mogły wpłynąć na wynik wyborów. Dwieście sześćdziesiąt tysięcy to dużo? No nie. Dwieście sześćdziesiąt tysięcy to kilkanaście razy mniej niż obserwatorów Blowka na YouTube. Julia Wieniawa ma 6 razy więcej followersów. Na zeszłorocznym Openerze imprezowało 110 tys. ludzi. A na Pol’n’Rock nawet do 700 tys. I tak to wygląda w liczbach.

W kampanii wzięli udział:

  • Urszula Dudziak,
  • Julia Wieniawa,
  • Dawid Kwiatkowski,
  • Magda Bereda,
  • Maciej Musiał,
  • Zofia Wichłacz,
  • Maffashion,
  • Blowek,
  • Olga Frycz,
  • Magdalena Boczarska,
  • Rafał Gębura,
  • Anna Mucha,
  • Anna Smołowik,
  • Baron.

Kampanię wsparła organizacyjnie inicjatywa „30. Rok Wolności”. To otwarta platforma działania organizacji pozarządowych, szkół, instytucji, gmin, firm i obywateli, dla których ważna jest wolność.

W ramach kampanii powstały: spot główny 60-sekundowy (w wariantach montażowych: 1 tura i 2 tura) oraz skrót 30-sekundowy (w wariantach montażowych: 1 tura i 2 tura), a także krótsze formy na Instagram. Spoty pojawią się w TVN i na YouTube, będą także szeroko obecne w social media.

Kreacją i produkcją zajęły się pro bono: agencja DDB Warszawa i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. PR kampanii wspiera agencja Big Picture.

  • 3
Maffashion, Julia Wieniawa, Blowek i Maciej Musiał w kampanii profrekwencyjnej

Blowek w kampanii profrekwencyjnej

Maffashion, Julia Wieniawa, Blowek i Maciej Musiał w kampanii profrekwencyjnej

Maffashion, Julia Wieniawa, Blowek i Maciej Musiał w kampanii profrekwencyjnej

Maffashion, Julia Wieniawa, Blowek i Maciej Musiał w kampanii profrekwencyjnej

Urszula Dudziak w kampanii profrekwencyjnej

27 czerwca 2020

26 czerwca 2020