The North Face, Patagonia i REI bojkotują reklamy na Facebooku i Instagramie
  • 0
  • 1
22.06.2020

The North Face, Patagonia i REI bojkotują reklamy na Facebooku i Instagramie

Trzy marki odzieży outdoorowej wycofały reklamy z Facebooka i Instagrama. Wszystko za sprawą kampanii #StopHateforProfit, która wzywa marki do czasowego wstrzymania aktywności ze względu obecną na Facebooku mowę nienawiści. Tłem decyzji są niepokoje w Stanach Zjednoczonych i rywalizacja polityczna.

Kampanię #StopHateForProfit zorganizowali amerykańscy obrońcy praw człowieka z NAACP i Anti-Defamation League. Chcą w ten sposób zmusić Facebooka do usuwania niektórych treści, takich jak kontrowersyjny tweet prezydenta USA Donalda Trumpa. Wezwanie poparli politycy rywalizującej z Trumpem amerykańskiej Partii Demokratycznej.

Jak mówią analitycy cytowani przez CNN, Facebook nie może pozwolić sobie na otwartą wojnę z prezydentem Trumpem. Efektem mogłyby bowiem być niekorzystne dla tej platformy regulacje prawne. W dodatku skuteczny bojkot może być trudny, bo duża część przychodów Facebooka pochodzi od małych reklamodawców.

Rzecznik prasowy VF Corp, właściciela marki The North Face zapowiedział, że firma rozważa rezygnację z reklam na Facebooku przez inne marki ze swojego portfolio, m.in. Timberland czy Vans. Jednocześnie wszystkie brandy dalej będą tworzyły treści na swoich kontach społecznościowych.

źródło: CNN

  • 1
The North Face, Patagonia i REI bojkotują reklamy na Facebooku i Instagramie

The North Face, Patagonia i REI bojkotują reklamy na Facebooku i Instagramie

 

 

22 czerwca 2020