TikTok wpłynął na sprzedaż sera feta w USA
  • 0
  • 1
2.03.2021

TikTok wpłynął na sprzedaż sera feta w USA

Z początkiem 2021 r. na TikToku w USA na popularności zaczął zyskiwać przepis na zapiekany makaron z pomidorami i serem feta. Zainteresowanie jest tak duże, że w niektórych miejscach brakuje już tego greckiego produktu.

Po raz pierwszy o przepisie głośno zrobiło się w 2018 r., gdy fińska blogerka kulinarna Jenni Hayrinen przygotowała uunifetapastę, czyli fińską pastę z pieczonej w piekarniku fety.

Było to jednak nic przy tym, jaką popularność grecki produkt zdobył w 2021 r. w Stanach Zjednoczonych. Amerykańskiego TikToka zasypały przepisy wideo na pieczony makaron z fetą. Łatwe w przygotowaniu danie składa się z makaronu, bloku sera feta, pomidorków koktajlowych, oliwy, chili i czosnku.

Filmy są równie często tworzone przez popularnych influencerów, jak i przez nastolatki, które nie mają dużej liczby obserwatorów. Obecnie #fetapasta ma ponad 600 mln wyświetleń i powoli przenosi się na Instagram, Twittera i Facebooka.

W połowie lutego feta była numerem 1 wśród wyszukiwanych haseł w aplikacji Instacart służącej do dostarczania artykułów spożywczych. Jak podaje serwis The Charlotte Observer, w lokalnych sklepach tymczasowo brakuje fety. Popyt wzrósł o 200% – powiedziała Danna Robinson, rzeczniczka sieci marketów Harris Teeter, która ma ponad 230 sklepów w siedmiu stanach.

Mleczarnia Narragansett produkująca Salty Sea Feta zwiększyła tygodniową produkcję z 2,7 tys. kg do ponad 4,5 tys. Również w marketach Kroger wzrosła sprzedaż bloków fety. Podobne obserwacje ma sieć Krinos Foods, która importuje i produkuje grecką i inną śródziemnomorską żywność.

Źródło: www.nytimes.com

  • 1
feta

Z amerykańskich sklepów zniknął ser feta

2 marca 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
2.03.2021

TikTok powołuje Europejską Radę Doradczą ds. Bezpieczeństwa

TikTok kontynuuje działania w zakresie zwiększania bezpieczeństwa użytkowników, powołując Europejską Radę Doradczą ds. Bezpieczeństwa. Zadaniem rady złożonej z liderów opinii oraz ekspertów reprezentujących różne sektory będzie opiniowanie i doradzanie w zakresie polityki i praktyk moderacji treści. Także pomoc w kształtowaniu regionalnych i globalnych wytycznych odpowiadających na obecne i przyszłe wyzwania platformy.