Tarcza, wojenne metafory i pandemiczny branding. Symbol Roku. Narracja RokuTarcza, wojenne metafory i pandemiczny branding. Symbol Roku. Narracja RokuTarcza, wojenne metafory i pandemiczny branding. Symbol Roku. Narracja RokuTarcza, wojenne metafory i pandemiczny branding. Symbol Roku. Narracja Roku
Metafory wojenne są w Polsce często stosowane (fot. Pixabay)

Tarcza, wojenne metafory i pandemiczny branding. Symbol Roku. Narracja Roku

Tarcza, wojenne metafory i pandemiczny branding. Symbol Roku. Narracja Roku
Joanna Damaszko

Joanna Damaszko

Visual & Narrative Institute

Ukończyła z wyróżnieniem semiotykę na Uniwersytecie Bolońskim. Od 2014 r. zajmuje się badaniami marketingowymi, opierając się na metodologii semiotyki oraz narratologii.

Pandemiczny branding był uprawiany w ubiegłym roku przez różne państwowe i prywatne podmioty. Z semiotycznego punktu widzenia szczególnie ciekawe było wykorzystanie symbolu tarczy w identyfikacji rządowego programu Tarcza Antykryzysowa.

Z większą niż zazwyczaj niecierpliwością doczekaliśmy się końca roku, który zapisze się w historii jako początek pandemii i kryzysu. W perspektywie semiotycznej kryzys to niezwykły czas, który obfituje w nowe rytuały, symbole i narracje. Potrzebowaliśmy ich po to, żeby opisać i oswoić naszą nową rzeczywistość. W tym kontekście interesujące są zwłaszcza te symbole, które zostały nam w pewnym stopniu narzucone, a może raczej starannie wybrane przez grono ekspertów.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się