Restauracja z rządowego spotu bez pieniędzy z Tarczy Antykryzysowej?
  • 2
  • 2
2.03.2021 Aktualizacja:

Restauracja z rządowego spotu bez pieniędzy z Tarczy Antykryzysowej?

Polski Fundusz Rozwoju przygotował spoty promujące rządową Tarczę Antykryzysową. Restauracja, której wnętrza widoczne są w wideo, odcina się jednak od tego przekazu. Podkreśla, że użyczyła jedynie sali.

Filmy oglądać można na kanale YouTube Polskiego Funduszu Rozwoju, PKO BP oraz Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej. Mężczyzna wypowiadający się w spotach przekonuje, że dzięki pieniądzom z Tarczy Antykryzysowej restauracji udało się przetrwać i zachować miejsca pracy.

Facebookowy profil Make Life Harder poinformował, że oba materiały były kręcone w warszawskim lokalu Artbistro Stalowa 52. Napisał do restauracji z pytaniem o spot i rządowe wsparcie.

Menedżerka obiektu potwierdziła, że spoty nagrywane były we wnętrzach restauracji. Jednak, jak przekonuje, nie występują w nich jej pracownicy. Restauracja nie miała też wpływu na treść. Wnętrza wynajęte zostały agencji do reklamy, a przedstawiciele lokalu nie wiedzieli, do jakiego celu posłużą. Menedżerka twierdzi też, że treść spotu jest kompletną fikcją.

Paweł Borys, szef Polskiego Funduszu Rozwoju, odniósł się do sprawy na Twitterze. Poinformował, że restauracja Artbistro Stalowa 52 otrzymała 843 tys. zł wsparcia z Tarczy Antykryzysowej. PFR wydał też oświadczenie, w którym stwierdza, że scenariusz spotów był znany właścicielom restauracji.

[Aktualizacja, 3 marca 2021 r.]
„Business Insider” poprosił przedstawicieli restauracji o odniesienie się do informacji podanych przez PFR. Zarząd firmy w wydanym oświadczeniu tłumaczy, że słowa menadżerki zostały błędnie zinterpretowane, a restauracja nigdy nie twierdziła, że nie skorzystała ze środków PFR.

Ponadto zarząd restauracji podkreśla, że choć w spocie zobaczyć można wnętrza lokalu, to treści nie dotyczą ani restauracji, a nie znajdującego się w tym samym budynku hotelu.

Oświadczenie zostało zamieszczone także na facebookowym profilu restauracji:

Drodzy Goście, Szanowni Państwo,
pozwólcie, że przedstawimy nasze stanowisko związane z nagranym w naszej restauracji spotem oraz otrzymanymi subwencjami PFR.

Jak cała branża zmagamy się ze skutkami restrykcji związanych z pandemią Covid-19. Informacja o otrzymanych środkach jest publicznie dostępna, zatem każdy może te dane zweryfikować. Choć kwota może robi wrażenie, to w skali roku i naszej działalności pozwala na pokrycie jedynie części kosztów stałych związanych z utrzymaniem firmy. Jak cała nasza branża od prawie roku nie możemy prowadzić normalnej działalności. Nasze przychody spadły niemal do zera, a koszty, choć ograniczone, pozostają wysokie.

Zdjęcia do spotu były realizowane u nas, jednak treści przedstawione w reklamie nie dotyczą naszej restauracji ani hotelu. W spocie nie pojawił się nikt związany z naszą firmą, a treści nie odnoszą się bezpośrednio do nas.

W tym miejscu chcielibyśmy zaznaczyć, że nasza odpowiedź na zadane na FB pytanie dotyczące spotu została błędnie zinterpretowana. Odnieśliśmy się w niej do scenariusza reklamy, który nie przedstawia naszego miejsca i w tym sensie jest fikcją. Nigdzie nie napisaliśmy, że nie dostaliśmy pomocy.

Nasza przyszłość, mimo otrzymanych subwencji i optymistycznego podejścia, również nie jest pewna. Wiele podmiotów gastronomicznych i hotelarskich zbankrutowało, wiele może jeszcze spotkać ten los. Nie wiemy bowiem, jak długo będziemy musieli jeszcze zmagać się z restrykcjami, nie wiemy, kiedy nasz biznes wróci na normalne tory.

Reasumując, wsparcie otrzymane z PFR uważamy za ważne, każda restauracja i hotel takie wsparcie powinny uzyskać. Warto jednak pamiętać, że nie rozwiązuje ono problemów właścicieli takich biznesów. Z pewnością tak my, jak i inni przedstawiciele branży, wolelibyśmy niczego nie dostać, o nic nie prosić, tylko prowadzić regularną działalność. Obecnie nie jest to jednak możliwe i nie wiadomo, kiedy możliwe będzie.

Życzymy wszystkim szybkiego powrotu do normalności.

  • 2
Tarcza Antykryzysowa

Tarcza Antykryzysowa promowana spotami

2 marca 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
2.03.2021

TikTok powołuje Europejską Radę Doradczą ds. Bezpieczeństwa

TikTok kontynuuje działania w zakresie zwiększania bezpieczeństwa użytkowników, powołując Europejską Radę Doradczą ds. Bezpieczeństwa. Zadaniem rady złożonej z liderów opinii oraz ekspertów reprezentujących różne sektory będzie opiniowanie i doradzanie w zakresie polityki i praktyk moderacji treści. Także pomoc w kształtowaniu regionalnych i globalnych wytycznych odpowiadających na obecne i przyszłe wyzwania platformy.