Ruszyła kampania „Ikea z Polską od 60 lat na dobre i na... lepsze”
  • 2
  • 6
2.03.2021

Ruszyła kampania „Ikea z Polską od 60 lat na dobre i na… lepsze”

15 lutego wystartowała kampania Ikei, przedstawiająca 60-letnią relację firmy z Polską. Celem akcji jest przybliżenie historii tej współpracy oraz pokazanie jej pozytywnego wpływu na gospodarkę w Polsce i dalszy rozwój marki w duchu zrównoważonego rozwoju.

Mimo że Ikea wywodzi się ze Szwecji, tworzona jest w dużej mierze przez Polaków. Kraj nad Wisłą ma znaczący wpływ na rozwój firmy nie tylko na swoim terytorium, ale także na wielu innych rynkach. Współpraca rozpoczęła się dokładnie 27 stycznia 1961 r., kiedy Ingvar Kamprad złożył pierwsze zamówienie w polskiej fabryce na dostawę 500 krzeseł Ögla z drewna bukowego.

Niezmiennie od tamtego momentu jesteśmy istotnym partnerem marki na różnych płaszczyznach. Począwszy od sprzedaży, zarządzania centrami handlowymi, poprzez produkcję własną i współpracę z zewnętrznymi dostawcami, dystrybucję, usługi księgowe, finansowe, wsparcie IT, po realizację projektów komercyjnych i deweloperskich oraz produkcję zielonej energii.

Ikea w rozpoczętej kampanii przypomina, że od 60 lat współpracuje z Polską, wspólnie dbając o lepsze życie na co dzień, a 20% światowej produkcji dla firmy pochodzi obecnie z Polski. Firma zaopatruje swoje sklepy na całym świecie w produkty wywodzące się z kraju nad Wisłą, takie jak fotel Strandmon czy stolik Lack i setki innych, co podkreśla w komunikacji na kanałach social media.

Jednak współpraca marki z Polakami to nie tylko sklepy i produkcja. W ramach kampanii powstały również materiały wideo z udziałem pracowników ośmiu spółek z korzeniami Ikei, działającymi w Polsce. Spoty pokazują, jak szeroka jest działalność i rola firmy jako pracodawcy. Przedstawione sylwetki pracowników wskazują na istotne wartości, jakimi kieruje się marka.

Ważne miejsce w komunikacji kampanii zajmuje zrównoważony rozwój wyznaczający przyszły kierunek współpracy z Polską. Ikea od lat inspiruje konsumentów do dokonywania świadomych i odpowiedzialnych decyzji zakupowych, wyboru zrównoważonych materiałów czy prowadzenia domu przyjaznego dla planety. Pokazuje klientom, że kupując produkty pochodzące z jej sklepów, wspierają polskie przedsiębiorstwa oraz gospodarkę. W kampanii zwraca uwagę na aspekty zrównoważonego rozwoju w działaniu samej firmy na rynku polskim, wskazując np. na produkcję energii przez farmy wiatrowe.

Działania rozpoczęły się 15 lutego 2021 r., a kolejne materiały będą się pojawiały sukcesywnie do końca marca. Obejmują one komunikację wizerunkową oraz produktową. Treści dystrybuowane są poprzez kanały online i kierują ruch na stronę, gdzie można bliżej zapoznać się z historią i działalnością Ikei w Polsce. Do udziału w akcji zaproszeni zostali również influencerzy, których zadaniem będzie przybliżenie Polakom historii firmy w ich kraju.

  • Kreacja oraz produkcja: VMLY&R
  • Zakup i planowanie mediów: Wavemaker
  • Komunikacja PR: Garden od Words
  • 6
Ikea z Polską

Ikea z Polską od 60 lat

2 marca 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
2.03.2021

TikTok powołuje Europejską Radę Doradczą ds. Bezpieczeństwa

TikTok kontynuuje działania w zakresie zwiększania bezpieczeństwa użytkowników, powołując Europejską Radę Doradczą ds. Bezpieczeństwa. Zadaniem rady złożonej z liderów opinii oraz ekspertów reprezentujących różne sektory będzie opiniowanie i doradzanie w zakresie polityki i praktyk moderacji treści. Także pomoc w kształtowaniu regionalnych i globalnych wytycznych odpowiadających na obecne i przyszłe wyzwania platformy.