- 0
- 3
Skąd czerpiemy informacje o kandydatach w wyborach samorządowych? – badanie Instytutu Pollster
Jak wygląda zaangażowanie obywateli w nadchodzące wybory samorządowe? Instytut Pollster przedstawia raport „Jak Polacy odbierają działania kandydatów i komitetów wyborczych”.
Według badania 79% respondentów rozważa udział w głosowaniu (z czego 55% zdecydowanie rozważa). 65% badanych zetknęło się z materiałami lub działaniami wyborczymi.
Z odpowiedzi respondentów wynika, że najbardziej pomocne w przekazywaniu informacji o wyborach okazały się:
- billboardy i bannery w miejscach publicznych (32%)
- ulotki wyborcze (26%)
- osobisty kontakt z kandydatami (13%)
- posty w mediach społecznościowych (13%)
– Te wyniki podkreślają znaczenie bezpośredniego kontaktu z wyborcami oraz efektywnego wykorzystania przestrzeni publicznej i mediów społecznościowych w kampanii wyborczej. Choć reklama zewnętrzna i drukowane ulotki niektórym wydają się przeżytkiem, szczególnie w dobie mediów społecznościowych, to dla wielu wyborców te bardziej tradycyjne materiały i działania wciąż są głównym źródłem informacji o kandydatach – komentuje Rafał Rybnik, marketing manager w Instytucie Badań Pollster oraz konsultant ds. marketingu politycznego.
O badaniu
Informacje pochodzą z badania realizowanego 20 i 21 marca 2024 r. metodą CAWI na próbie 1072 osób, reprezentatywnej dla obywateli Polski w wieku 18+. Maksymalny błąd oszacowania wyniósł około 3%.