Skąd czerpiemy informacje o kandydatach w wyborach samorządowych? – badanie Instytutu Pollster
  • 0
  • 3
4.04.2024

Skąd czerpiemy informacje o kandydatach w wyborach samorządowych? – badanie Instytutu Pollster

Jak wygląda zaangażowanie obywateli w nadchodzące wybory samorządowe? Instytut Pollster przedstawia raport „Jak Polacy odbierają działania kandydatów i komitetów wyborczych”.

Według badania 79% respondentów rozważa udział w głosowaniu (z czego 55% zdecydowanie rozważa). 65% badanych zetknęło się z materiałami lub działaniami wyborczymi.

Z odpowiedzi respondentów wynika, że najbardziej pomocne w przekazywaniu informacji o wyborach okazały się:

  • billboardy i bannery w miejscach publicznych (32%)
  • ulotki wyborcze (26%)
  • osobisty kontakt z kandydatami (13%)
  • posty w mediach społecznościowych (13%)

Skąd czerpiemy informacje o kandydatach w wyborach samorządowych? – badanie Instytutu Pollster

– Te wyniki podkreślają znaczenie bezpośredniego kontaktu z wyborcami oraz efektywnego wykorzystania przestrzeni publicznej i mediów społecznościowych w kampanii wyborczej. Choć reklama zewnętrzna i drukowane ulotki niektórym wydają się przeżytkiem, szczególnie w dobie mediów społecznościowych, to dla wielu wyborców te bardziej tradycyjne materiały i działania wciąż są głównym źródłem informacji o kandydatach – komentuje Rafał Rybnik, marketing manager w Instytucie Badań Pollster oraz konsultant ds. marketingu politycznego.

Skąd czerpiemy informacje o kandydatach w wyborach samorządowych? – badanie Instytutu Pollster

O badaniu

Informacje pochodzą z badania realizowanego 20 i 21 marca 2024 r. metodą CAWI na próbie 1072 osób, reprezentatywnej dla obywateli Polski w wieku 18+. Maksymalny błąd oszacowania wyniósł około 3%.

4 kwietnia 2024

3 kwietnia 2024