#PowiedzCześćRóżnorodności – kampania promująca różnorodność w organizacjach
  • 0
  • 11
15.05.2023

#PowiedzCześćRóżnorodności – kampania promująca różnorodność w organizacjach

9 maja wystartowała ogólnopolska kampania społeczna #PowiedzCześćRóżnorodności. Jej celem jest promowanie pozytywnej siły różnorodności, która łączy, inspiruje, jest motorem napędowym organizacji.

Inicjatorami kampanii są fundacja DEI Alliance oraz firma Better. Połączyły one siły z ponad 20 partnerami, by wspólnie pokazać wartość, jaką z różnorodności czerpią firmy, organizacje i całe społeczeństwo.

Firmy opierające swoje strategie i inicjatywy na różnorodności i włączeniu budują takie miejsca pracy, w których:

  • osoby zatrudnione czują się dowartościowane;
  • wspiera się je w realizacji ich potencjału.

– 92% młodych Polaków wybrałaby pracodawcę, który dba o różnorodność i buduje włączającą kulturę organizacyjną [raport Deloitte]. 83% pracowników jest otwartych na pracę w różnorodnym i wielokulturowym zespole [badanie Sodexo]. Badania jasno pokazują oczekiwania pracowników i pracownic. To niewątpliwie motywacja do wdrażania strategii i działań na rzecz różnorodności i włączenia – mówi Paweł Niziński, prezes Better.

Ewa Leśnowolska, dyrektorka operacyjna fundacji DEI Alliance dodaje:

– Coraz częściej podkreśla się, że różnorodność, równe szanse i kultura włączenia to trzy wartości fundamentalne dla przyszłego rozwoju współczesnych organizacji, a może nawet dalszego ich istnienia. Potrzebujemy miejsc pracy autentycznie otwartych na ludzi. Takich, w których holistycznie podchodzi się do osób zatrudnionych, dostrzega się ich wielowymiarowość i wychodzi się naprzeciw ich potrzebom.

#PowiedzCześćRóżnorodności to kampania, która oddaje głos pracownikom i pracownicom konkretnych firm. Zaprasza ich do tego, aby:

  • opowiedzieli o sobie;
  • pokazali, co jest dla nich ważne;
  • podzielili się tym, jak osobiste doświadczenia budują miejsca pracy.

Olga z CD Projekt Red, Ania, Gosia i Pierre z Philip Morris, Alisa z Deloitte, Krzysztof z Leżę i Pracuję, Anita z Grupy ANG, Anna z Sharebee, Omaid z Inclusive.Buzz zapraszają nas do swojego świata i dzielą się swoimi historiami. Pokazują także, że ich doświadczenia, wielowymiarowość ich tożsamości są mile widziane w miejscach pracy.

„Człowieka nie da się opisać jednym słowem” – takie hasło przewodnie towarzyszy kampanii

Tożsamość nas wszystkich zbudowana jest z licznych elementów. Sprowadzanie człowieka do jednej cechy zawsze jest niekompletne i bywa krzywdzące.

Kampania ma na celu:

  • pokazanie wielowymiarowości różnorodności;
  • zachęcenie do holistycznego podejścia do pracowników i pracownic.

Takie podejście umożliwia zrozumienie różnych perspektyw, doświadczeń, ale też barier i szans rozwoju w miejscu pracy. To zaś pozwala budować prawdziwie otwarte, bezpieczne i sprawiedliwe organizacje.

Organizatorzy i partnerzy kampanii pochodzą z różnych sektorów (biznes, organizacje pozarządowe, uczelnia). Reprezentują różne branże (kreatywne, produkcyjne, usługowe) i wielkości organizacji (zatrudniają od kilku do kilku tysięcy osób). Zapraszają też inne organizacje i firmy, by przyłączyły się do akcji.

Na stronie www.czescroznorodnosci.pl powstało narzędzie #DiverStory. Dzięki niemu można opowiedzieć o sobie:

  • stworzyć swój plakat;
  • zawrzeć w kilku słowach swoją historię;
  • pokazać światu, kim się jest.

Kampania będzie obecna w przestrzeni outdoorowej – w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Szczecinie na nośnikach Screen Network, partnera strategicznego akcji. Do połowy lipca będzie również gościć w mediach społecznościowych.

Fundacja DEI Alliance oraz firma konsultingowa Better są organizatorami kampanii. Ideę kreatywną opracowała agencja Havas Warsaw.

Partnerami strategicznymi zostały firmy: CD Projekt Red, Deloitte, Grupa ANG, Inclusive.Buzz, Leżę i Pracuję, Phillip Morris, Sharebee, Screen Network. Partnerzy wspierający zaś to Ashoka, AHK – Polsko-Niemiecka Izba Handlowa, Brand24, Dare IT, Dream Employer, Havas Warsaw, Karta Różnorodności, NESsT, No Fluff Jobs, SWPS. Partnerzy medialni: Wirtualna Polska, Forum Media Polska, HR Business Partner, NNO.pl.

  • 11
Kampania #PowiedzCześćRóżnorodności

Kampania #PowiedzCześćRóżnorodności

Kampania #PowiedzCześćRóżnorodności
Kampania #PowiedzCześćRóżnorodności
Kampania #PowiedzCześćRóżnorodności
Kampania #PowiedzCześćRóżnorodności
Kampania #PowiedzCześćRóżnorodności
Kampania #PowiedzCześćRóżnorodności
Kampania #PowiedzCześćRóżnorodności
Kampania #PowiedzCześćRóżnorodności
Kampania #PowiedzCześćRóżnorodności
Kampania #PowiedzCześćRóżnorodności

15 maja 2023

  • 0
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
15.05.2023

Janina Bąk, Marcin Prokop, Martyna Zastawna i ponad 100 wybitnych ekspertów. Znamy szczegółową agendę Forum IAB 2023

Czy AI ma talent? Jak wyrazistość światopoglądowa może stać się elementem premiumizacji marki? Czy green business jest rzeczywiście green? Jak wygrać w e-commerce w czasach recesji i kryzysu? Z tymi i innymi pytaniami zmierzy się ponad 100 prelegentów na czterech scenach Forum IAB 2023. Właśnie poznaliśmy szczegółową agendę. Wydarzenie odbędzie się już 30–31 maja w Warszawie.

14 maja 2023

13 maja 2023

12 maja 2023