- 0
- 11
#PowiedzCześćRóżnorodności – kampania promująca różnorodność w organizacjach
9 maja wystartowała ogólnopolska kampania społeczna #PowiedzCześćRóżnorodności. Jej celem jest promowanie pozytywnej siły różnorodności, która łączy, inspiruje, jest motorem napędowym organizacji.
Inicjatorami kampanii są fundacja DEI Alliance oraz firma Better. Połączyły one siły z ponad 20 partnerami, by wspólnie pokazać wartość, jaką z różnorodności czerpią firmy, organizacje i całe społeczeństwo.
Firmy opierające swoje strategie i inicjatywy na różnorodności i włączeniu budują takie miejsca pracy, w których:
- osoby zatrudnione czują się dowartościowane;
- wspiera się je w realizacji ich potencjału.
– 92% młodych Polaków wybrałaby pracodawcę, który dba o różnorodność i buduje włączającą kulturę organizacyjną [raport Deloitte]. 83% pracowników jest otwartych na pracę w różnorodnym i wielokulturowym zespole [badanie Sodexo]. Badania jasno pokazują oczekiwania pracowników i pracownic. To niewątpliwie motywacja do wdrażania strategii i działań na rzecz różnorodności i włączenia – mówi Paweł Niziński, prezes Better.
Ewa Leśnowolska, dyrektorka operacyjna fundacji DEI Alliance dodaje:
– Coraz częściej podkreśla się, że różnorodność, równe szanse i kultura włączenia to trzy wartości fundamentalne dla przyszłego rozwoju współczesnych organizacji, a może nawet dalszego ich istnienia. Potrzebujemy miejsc pracy autentycznie otwartych na ludzi. Takich, w których holistycznie podchodzi się do osób zatrudnionych, dostrzega się ich wielowymiarowość i wychodzi się naprzeciw ich potrzebom.
#PowiedzCześćRóżnorodności to kampania, która oddaje głos pracownikom i pracownicom konkretnych firm. Zaprasza ich do tego, aby:
- opowiedzieli o sobie;
- pokazali, co jest dla nich ważne;
- podzielili się tym, jak osobiste doświadczenia budują miejsca pracy.
Olga z CD Projekt Red, Ania, Gosia i Pierre z Philip Morris, Alisa z Deloitte, Krzysztof z Leżę i Pracuję, Anita z Grupy ANG, Anna z Sharebee, Omaid z Inclusive.Buzz zapraszają nas do swojego świata i dzielą się swoimi historiami. Pokazują także, że ich doświadczenia, wielowymiarowość ich tożsamości są mile widziane w miejscach pracy.
„Człowieka nie da się opisać jednym słowem” – takie hasło przewodnie towarzyszy kampanii
Tożsamość nas wszystkich zbudowana jest z licznych elementów. Sprowadzanie człowieka do jednej cechy zawsze jest niekompletne i bywa krzywdzące.
Kampania ma na celu:
- pokazanie wielowymiarowości różnorodności;
- zachęcenie do holistycznego podejścia do pracowników i pracownic.
Takie podejście umożliwia zrozumienie różnych perspektyw, doświadczeń, ale też barier i szans rozwoju w miejscu pracy. To zaś pozwala budować prawdziwie otwarte, bezpieczne i sprawiedliwe organizacje.
Organizatorzy i partnerzy kampanii pochodzą z różnych sektorów (biznes, organizacje pozarządowe, uczelnia). Reprezentują różne branże (kreatywne, produkcyjne, usługowe) i wielkości organizacji (zatrudniają od kilku do kilku tysięcy osób). Zapraszają też inne organizacje i firmy, by przyłączyły się do akcji.
Na stronie www.czescroznorodnosci.pl powstało narzędzie #DiverStory. Dzięki niemu można opowiedzieć o sobie:
- stworzyć swój plakat;
- zawrzeć w kilku słowach swoją historię;
- pokazać światu, kim się jest.
Kampania będzie obecna w przestrzeni outdoorowej – w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Szczecinie na nośnikach Screen Network, partnera strategicznego akcji. Do połowy lipca będzie również gościć w mediach społecznościowych.
Fundacja DEI Alliance oraz firma konsultingowa Better są organizatorami kampanii. Ideę kreatywną opracowała agencja Havas Warsaw.
Partnerami strategicznymi zostały firmy: CD Projekt Red, Deloitte, Grupa ANG, Inclusive.Buzz, Leżę i Pracuję, Phillip Morris, Sharebee, Screen Network. Partnerzy wspierający zaś to Ashoka, AHK – Polsko-Niemiecka Izba Handlowa, Brand24, Dare IT, Dream Employer, Havas Warsaw, Karta Różnorodności, NESsT, No Fluff Jobs, SWPS. Partnerzy medialni: Wirtualna Polska, Forum Media Polska, HR Business Partner, NNO.pl.
- 11