Roblox przyciąga coraz starszych użytkowników i planuje wprowadzenie systemu reklamowego
  • 0
  • 1
14.09.2022

Roblox przyciąga coraz starszych użytkowników i planuje wprowadzenie systemu reklamowego

Platforma do tworzenia własnych gier Roblox notuje wzrost średniej wieku swoich użytkowników. Chce to wykorzystać i stać się siecią reklamową zapewniającą markom dotarcie do 52 mln odbiorców.

Roblox sukces zawdzięcza bazie młodych i zaangażowanych graczy, która wzrosła szczególnie w czasie pandemii. Większość użytkowników miała mniej niż 13 lat. Obecnie proporcje się zmieniły. Pierwotna baza użytkowników zaczęła dojrzewać i teraz dominują ci powyżej trzynastego roku życia.

To pozornie drobna zmiana jest istotna w biznesowych planach platformy. Dotychczas Roblox zarabiał na wirtualnej walucie nazywanej robux, którą użytkownicy płacili za zakupy w aplikacji. Podczas niedawnej konferencji dla programistów David Baszucki, CEO Robloxa zapowiedział na przyszły rok system reklamowy. Ma on pozwolić markom „dotrzeć do graczy w milionach gier”.

Reklamy byłyby wyświetlane na billboardach, plakatach i innych powierzchniach w grach. Ale tylko graczom mającym 13 lat lub starszym.

Gry kreatywne, takie jak Roblox i Minecraft, są najwyżej cenione przez młodszą młodzież. Możliwość przeżywania przygód, budowania i tworzenia to główne cechy, których szukają młodzi gracze. Popyt na te ostatnie wzrósł o 7% od 2021 r.

Na razie marki są obecne na platformie Roblox poprzez tworzenie własnych przestrzeni. Nike zbudował tam Nikeland, czyli budynki inspirowane prawdziwą siedzibą firmy. Grupa Deutsche Telekom, której częścią jest T‑Mobile Polska, otworzyła na platformie wirtualny świat rozrywki „Beatland”.

źródło: The Verge

  • 1
Roblox przyciąga coraz starszych użytkowników i planuje wprowadzenie systemu reklamowego

Roblox przyciąga coraz starszych użytkowników i planuje wprowadzenie systemu reklamowego

 

14 września 2022