Google po raz kolejny opóźnił wyeliminowanie plików cookies
  • 0
  • 1
3.08.2022

Google po raz kolejny opóźnił wyeliminowanie plików cookies

Google ogłosił przesunięcie daty likwidacji plików cookies, czyli popularnych ciasteczek. Zlikwiduje je w drugiej połowie 2024 r., a nie w 2023, jak zapowiadał w zeszłym roku. Następcą cookies ma być standard Privacy Sandbox.

O końcu plików cookies dyskutuje się od wielu miesięcy, ale ostateczna data jest ciągle przesuwana. Cookies to pliki, które zapisują się w urządzeniu wykorzystywanym przez użytkownika odwiedzającego witrynę internetową. Umożliwiają śledzenie użytkownika i dopasowanie reklam do jego aktywności w sieci.

Jaki czas temu Google ogłosił, że cookies zamieszczane przez skrypty innych stron internetowych (tzw. 3rd party cookies) zostaną zastąpione przez standard Privacy Sandbox. Zapewni on skuteczność reklamy internetowej bez tych plików. Przykładowo, Google Ad Manager i AdSense będą korzystały z publicznych API chroniących prywatność.

Na blogu Google wypowiedział się prezes Privacy Sandbox, Anthony Chavez:

„Potrzeba więcej czasu na ocenę i testy naszych nowych rozwiązań przed wycofaniem plików cookies innych stron internetowych w Chrome. Chodzi o to, aby branża miała czas na przyjęcie nowych rozwiązań. To zagwarantuje, że internet dalej będzie mógł działać bez konieczności używania ukrytych metod śledzenia, takich jak fingerprinting”.

Fingerprinting to rozwiązanie, które działa podobnie jak cookies, ale jest bardziej zaawansowane. Użytkownik nie może usunąć ze swojego urządzenia cyfrowych śladów pozwalających na identyfikację.

 

  • 1
Privacy Sandbox Timeline, lipiec 2022. Wyeliminowanie plików cookies opóźnione

Privacy Sandbox Timeline, lipiec 2022

 

 

3 sierpnia 2022

2 sierpnia 2022

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
2.08.2022

Streaming najbardziej inkluzywną formą nadawania programów na platformach medialnych według respondentów LGBTQ+ w badaniu Nielsena

Firma Nielsen opublikowała raport „W poszukiwaniu autentyczności: jak międzynarodowa społeczność LGBTQ+ postrzega media”. Wynika z niego, że respondenci społeczności uznają streaming za najbardziej inkluzywną formę nadawania dla ich grupy na tle innych platform medialnych. Średnio 69% wszystkich odbiorców LGBTQ+ twierdzi, że dostrzega wysiłki mające na celu poprawę inkluzywności w mediach. Jednak 27% uważa, że poziom inkluzywności się nie zmienił, a niewielki odsetek jest zdania, że uległ on ograniczeniu w ostatnich latach.