Ekstraklasa chce wykreować modę na kibicowanie – nowa kampania reklamowa
  • 1
  • 1
14.09.2022

Ekstraklasa chce wykreować modę na kibicowanie – nowa kampania reklamowa

Kampania reklamowa Ekstraklasy skierowana jest przede wszystkim do młodych ludzi, którzy z różnych powodów nie chodzą na stadiony. W spocie można usłyszeć rapera Oskara z duetu PRO8L3M.

Reklama zachęca młodych do spotkania się na stadionie i przekonania się, jak bogatym doświadczeniem może być ligowy mecz z przyjaciółmi.

Kampania jest wynikiem pracy zespołów koncepcyjnych złożonych z przedstawicieli:

  • klubów,
  • sponsorów,
  • mediów,
  • nadawców treści sportowych.

Wsparcia udzieliły agencje: Deloitte (strategia), ThinkEco (warsztaty) oraz Gong (realizacja). Projekt ze strony Ekstraklasy prowadzony jest przez zespół marketingowy kierowany przez Marcina Mikuckiego (dyrektora marketingu) oraz Katarzynę Napiórkowską (managera ds. strategii).

Celem jest umiejętne pobudzenie, a następnie kreowanie mody na kibicowanie. Wszystko to dzięki docenieniu kibiców i atmosfery, jaką tworzą. Ekstraklasa chce pokazać, że mecz piłkarski obejrzany na stadionie jest dobrą alternatywą dla innych dostępnych form spędzania wolnego czasu i zabawy. Komunikacja podkreśla walory emocjonalne doświadczania meczu na żywo i dodatkowe emocjonalne korzyści, którymi są właśnie spotkania z przyjaciółmi.

Kampania budowana wokół spotu będzie podzielona na dwa etapy. Pierwszy w okresie od września do listopada – z działaniami na YouTube, Facebooku, Tiktoku oraz w mediach internetowych. Jest on nastawiony na promocję Ekstraklasy jako całości. Natomiast wiosną wystartuje druga część działań, kierowana do każdego z ligowych klubów.

Planowaniem i zakupem mediów zajmował się dom mediowy Media Republic. Za produkcję spotu odpowiadała Film Produkcja, a projekt prowadziła Joanna Zielińska. Reżyserem spotu był Tomasz Knittel. W agencji Gong, która realizowała linie kreatywne w kampanii, projekt prowadziły Monika Poryszewska, Viola Nieszporek i Jacek Ryniecki.

  • 1
Ekstraklasa chce wykreować modę na kibicowanie

Ekstraklasa chce wykreować modę na kibicowanie

 

14 września 2022