„Nie pitol, że widziałeś wszystko” – krakowska agencja turystyczna reklamuje mniej znane miejsca
  • 4
  • 3
11.07.2018

„Nie pitol, że widziałeś wszystko” – krakowska agencja turystyczna reklamuje mniej znane miejsca

Firma Discover Cracow postawiła w komunikacji na regionalizmy. W ten sposób chce zachęcić do odwiedzenia mniej znanych krakowskich atrakcji. Hasła reklamowe nie wszystkim się podobają. Największy sprzeciw budzi płachta reklamowa zawieszona na zabytkowej kamienicy.

Hasła mają być w zamyśle zabawne, choć część mieszkańców oburza użycie kolokwialnego sformułowania „nie pitol”.

Jedna z reklam została umieszczona na zabytkowej kamienicy Ekielskiego, zasłaniając charakterystyczną wieżę na rogu budynku. To miejsce od lat jest symbolem niemocy miasta w likwidowaniu płacht reklamowych wieszanych na zabytkach.

Oprócz tego reklamy pojawiły się na busach. W mieście zostaną też rozwieszone plakaty z takimi hasłami, jak „Krucafuks, gdzie jest Dama?”, „Kultura i Pole”, „Posłuchajże hejnału, na Lajfie”, „Przyjedźże na Dwór. Królewski Dwór”. Jak podaje „Gazeta Wyborcza”, hasła były konsultowane z językoznawcami, czy na pewno zawierają regionalizmy.

Płachta reklamuje serwis internetowy z wycieczkami Odkryjzekrakow.pl, własność agencji turystycznej Discover Cracow. Firma w swoim kanale na YouTube zachęca do wizyt w Muzeum Lotnictwa, Muzeum Galicja czy w MOCAK-u.

  • 3

11 lipca 2018

10 lipca 2018