Regionalizacja komunikatu reklamowego, czyli dopasowanie przekazu do odbiorców z danego obszaru, podzielających wspólny kod kulturowy, towarzyszy kampaniom od dawna. To, co znajome i bliskie, co osadzone w znajomym kontekście, przyciąga uwagę i budzi sympatię do marki.
Regionalizacja jako pojęcie częściej niż w marketingu używane jest w polityce, gospodarce i socjologii. Oznacza „przywiązanie społeczności do konkretnego regionu”1 oraz wskazuje na znaczenie więzi i symboli budujących wspólne dla danej grupy znaczenia i wartości.
Takie „wspólne wartości” mogą być wykorzystywane w reklamach, które przybierają wtedy jedną z dwóch form:
Umieszczanie konkretnych przedmiotów we wspólnych dla danej społeczności miejscach i przestrzeniach (np.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.