Kontekst miejsca, kontekst regionu – wartościowe elementy przekazu reklamowegoKontekst miejsca, kontekst regionu – wartościowe elementy przekazu reklamowegoKontekst miejsca, kontekst regionu – wartościowe elementy przekazu reklamowegoKontekst miejsca, kontekst regionu – wartościowe elementy przekazu reklamowego
Nawiązuj do miejsca prezentacji reklamy

Kontekst miejsca, kontekst regionu – wartościowe elementy przekazu reklamowego

Kontekst miejsca, kontekst regionu – wartościowe elementy przekazu reklamowego
Joanna Burdek

Joanna Burdek

-

właścicielka i strateg, Brand Useful

Joanna Burdek

Joanna Burdek

właścicielka i strateg
Brand Useful

Strateżka i doradczyni marketingowa. Wspólnie z mężem prowadzi agencję Brand Useful (www.branduseful.pl), w której stosują zasady h2h marketingu i metodologię brand purpose. Na co dzień pracuje dla największych marek i prowadzi szkolenia. Jest autorką publikacji o tematyce marketingowej oraz powieści „Rudy kot bez rodowodu i zielony korytarz”.

Regionalizacja komunikatu reklamowego, czyli dopasowanie przekazu do odbiorców z danego obszaru, podzielających wspólny kod kulturowy, towarzyszy kampaniom od dawna. To, co znajome i bliskie, co osadzone w znajomym kontekście, przyciąga uwagę i budzi sympatię do marki.

Regionalizacja jako pojęcie częściej niż w marketingu używane jest w polityce, gospodarce i socjologii. Oznacza „przywiązanie społeczności do konkretnego regionu”1 oraz wskazuje na znaczenie więzi i symboli budujących wspólne dla danej grupy znaczenia i wartości.

Takie „wspólne wartości” mogą być wykorzystywane w reklamach, które przybierają wtedy jedną z dwóch form:

Umieszczanie konkretnych przedmiotów we wspólnych dla danej społeczności miejscach i przestrzeniach (np.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się