0 1 0 26.01.2022Grupa OLX zapłaci agencjom za udział w przetargachGrupa OLX wprowadza rejection fee dla agencji reklamowych kończących udział w konkursie ofert na drugim etapie. Kwota wynagrodzenia będzie stała. Wyniesie 12 tys. zł.
0 3 0 26.01.2022Hologram na Dworcu Centralnym w ramach kampanii Pepsi 100% rPETTrwa kampania towarzysząca wprowadzeniu przez markę Pepsi butelek rPET, czyli wykonanych w 100% z plastiku z recyklingu. Na parterze hali głównej Dworca Centralnego w Warszawie stanęła wielkoformatowa reklama w formie hologramu. Nośnik komunikuje zmianę rodzaju opakowań oraz zachęca przechodniów do odpowiedniego sortowania materiałów z tworzyw sztucznych.
0 4 0 26.01.2022Rynek reklamy na świecie wzrośnie w 2022 o 9,2% – prognozuje DentsuGrupa reklamowa Dentsu opublikowała „Global Ad Spend Forecast”. Według badania rynek reklamy na świecie odbija się mocno po regresie z 2020 r. Średni wzrost w tym roku ma być trzy razy szybszy niż w analogicznym okresie po kryzysie finansowym z 2008 (w 2011 wynosił 3,2%, teraz 9,2%). Wśród rynków, które mają rozwijać się szybciej niż światowa średnia, są kraje Europy Środkowej i Wschodniej. Łączna kwota, którą reklamodawcy z całego świata przeznaczą na reklamę w 2022 r., wyniesie według „Global Ad Spend Forecast” 745 mld dol. To o 117,2 mld więcej niż przed wybuchem pandemii.
0 1 0 26.01.2022Barometr nastrojów konsumenckich GfK: grudzień pod znakiem kontynuacji spadku nastrojów konsumenckich PolakówGrudzień 2021 r. przyniósł w Polsce istotne pogłębienie spadku nastrojów konsumenckich. Najsłabsze wyniki odnotowano w grupie najstarszych osób. Wśród kobiet średni wskaźnik nastrojów jest znacznie niższy niż w przypadku mężczyzn. Barometr nastrojów konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw konsumenckich, wyniósł w minionym miesiącu -10,5 i spadł o 1,3 p.p. w stosunku do listopada.
0 1 0 26.01.2022 Aktualizacja: 10:4227.01.2022UOKiK na wniosek posłanki Lichockiej skontroluje badania słuchalności radiaUOKiK rozpoczął kontrole w rozgłośniach radiowych. Ma to związek z wnioskiem posłanki PiS Joanny Lichockiej, która jest członkinią Rady Mediów Narodowych. Urząd będzie weryfikował badania słuchalności radia – podaje portal Gazeta.pl.
1 1 0 25.01.2022„Patrz w górę!”. Kampania społeczna na rzecz ptaków i chroniącej je organizacji„Patrz w górę!” to kampania społeczna Ogólnopolskiego Towarzystwa Ochrony Ptaków, która zwraca uwagę na rosnące tempo wymierania zagrożonych gatunków i wzywa do walki z kryzysem różnorodności biologicznej. Kampanii towarzyszy spot promujący działalność organizacji i zachęcający do wspierania jej poprzez przekazywanie 1%.
0 1 0 25.01.2022„Poradnik reklamy wideo online” grupy roboczej audiowideo IAB PolskaEksperci grupy roboczej audiowideo IAB Polska przygotowali wspólną publikację „Poradnik reklamy audio wideo". Porusza ona m.in. takie zagadnienia, jak podział, typy i formaty, pomiar i modele rozliczeniowe reklamy wideo online czy programmatic wideo.
0 1 0 25.01.2022Marazm i głód bazy, czyli świat młodych w kryzysie. Badanie IQS77 proc. młodych Polaków martwi się sytuacją w kraju. 38 proc. boi się, że nie poradzi sobie w życiu, a 41 proc. obawia się, że nie znajdzie dobrej pracy. Pandemia zintensyfikowała proces narastającego niepokoju, pesymizmu i braku poczucia bezpieczeństwa – wynika z szóstej edycji badania „Świat młodych”, którego autorem jest agencja badawcza IQS.
0 1 0 25.01.2022PepsiCo w Europie do 2030 r. wyeliminuje tworzywa sztuczne z pierwotnych źródeł kopalnych ze wszystkich opakowań chipsów i chrupekPepsiCo w Europie ogłosiło, że wyeliminuje pierwotne tworzywa sztuczne ze wszystkich* opakowań chipsów, chrupek i nachosów do 2030 r. Zmiana obejmie takie marki, jak Lay’s, Doritos i Walkers. Ich opakowania będą wytwarzane z plastiku pochodzącego w 100% z recyklingu lub materiałów odnawialnych.
0 1 0 25.01.2022mBank ponownie wybrał Linkleaders do obsługi employer brandinguPrzetarg na obsługę mBanku w zakresie employer brandingu wygrała agencja Linkleaders. W ramach współpracy odpowiadać będzie za przygotowanie i wdrożenie nowej strategii EB, wzmocnienie marki jako jednego z czołowych pracodawców w Polsce, komunikację wewnętrzną oraz treści.