Ruszyła ogólnopolska kampania turystyczna „A Ty? Co widzisz w Krakowie?”
  • 1
  • 4
1.06.2021

Ruszyła ogólnopolska kampania turystyczna „A Ty? Co widzisz w Krakowie?”

Urząd Miasta Krakowa rozpoczął ogólnopolską kampanię turystyczną. Jak podkreśla, miasto potrafi nieustannie czerpać ze swojego dziedzictwa, by na nowo i w niekonwencjonalny sposób opowiadać o sobie kolejnym pokoleniom. Również w tym roku gród Kraka ma dla gości nowe historie i niespodzianki.

Nowa polityka kulturalna miasta „Kraków Culture” stawia sobie w polu uwagi jeszcze ściślejszą współpracę rozmaitych instytucji w kreowaniu oferty dopasowanej do potrzeb rozmaitych odbiorców, ale także ujętej w ramy poszczególnych pór roku. Pandemia pokazała, jak ważne jest współdziałanie. Jak rośnie rola przestrzeni współdzielonych, bezpiecznych, wielofunkcyjnych. Jestem wdzięczny wszystkim partnerom programowym, dzięki którym możemy zaproponować mieszkańcom spędzającym lato w Krakowie i wszystkim tym, których przyciągną tutaj nasze atrakcje, program bogaty, różnorodny i odkrywający nową fantastyczną przestrzeń – mówi prezydent Krakowa Jacek Majchrowski.

I właśnie o tym opowiada kampania „A Ty? Co widzisz w Krakowie?”. O walorach historycznych, kulturalnych i przyrodniczych, które sprawiają, że stolica Małopolski to idealne miejsce na ciekawy urlop. Billboardy i wielkoformatowe reklamy pojawiły się w największych polskich miastach, m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Trójmieście, Poznaniu, Łodzi i Katowicach. Kreacje przekonują, że wystarczą szeroko otwarte oczy i uszy oraz apetyt na odkrycia, także te kulinarne, by oko smoka wypełniło się unikalnymi krakowskimi obrazami i wspomnieniami.

Może znajdą się wśród nich detale – utkane na arrasach, wyrzeźbione na ołtarzu Wita Stwosza czy utrwalone w legendach, o których chętnie opowiedzą miejscy przewodnicy. A może będą to widoki miejsc odkrytych przy okazji spacerów, rekreacyjnych wypadów nad wodę w Przylasku Rusieckim lub na Bagrach, wycieczek rowerowych do parków i ogrodów. Kraków chętnie przeglądnie się w oczach gości.

O krakowskich atrakcjach tego sezonu opowiadać będą wszystkie miejskie media. W pociągach Pendolino i na dworcach kolejowych emitowane będą dwa spoty. Reklamy zobaczą też widzowie kina plenerowego, które w wakacje odwiedzi 27 miejscowości w północnej i centralnej części kraju. Po raz pierwszy smocze oko przemierzy Polskę wzdłuż i wszerz na dwóch lokomotywach PKP Intercity. „Krakowskie” składy pasażerskie wyjadą w czerwcu i lipcu na kilkanaście krajowych tras.

Zachęta do odwiedzenia Krakowa popłynie z anten radiowych: RMF FM i Złotych Przebojów – przy okazji audycji i konkursów. Miasto zaprezentuje się też w stacji TVN, na łamach „Gazety Wyborczej” i w prasie kobiecej. Duży nacisk położono na komunikację online. Na stronach Interii ukaże się cykl artykułów, a National Geographic Traveler przeprowadzi rozmowy m.in. z fotografami i podróżnikami.

Kraków będzie stale obecny w social media, na Facebooku i Instagramie, podejmie współpracę z influencerami oraz skorzysta z możliwości, jakie dają posty 3D. Dla wielbicieli opowieści z dreszczykiem miasto przygotuje podcasty o głośnych sprawach kryminalnych, którymi krakowanie żyli na przełomie XIX i XX wieku.

Krakowska kampania turystyczna potrwa do końca września. Podobnie jak w ubiegłym roku każdy, kto przyjedzie do stolicy Małopolski na minimum jedną noc i zatrzyma się w jednym z krakowskich obiektów będących partnerami miejskiego programu „Zwiedzaj Kraków”, otrzyma kartę turystyczną. Daje ona 20 proc. rabatu w restauracjach, hotelach, galeriach, muzeach i innych podmiotach, które przystąpiły do akcji.

  • 4
kampania turystyczna „A Ty? Co widzisz w Krakowie?”

Kampania turystyczna „A Ty? Co widzisz w Krakowie?” zachęca do odwiedzenia grodu Kraka

1 czerwca 2021

31 maja 2021