Too Good To Go rusza z kampanią reklamową, w której walczy z marnowaniem żywności
  • 1
  • 4
16.09.2020

Too Good To Go rusza z kampanią reklamową, w której walczy z marnowaniem żywności

Rozpoczęła się kampania reklamowa Too Good To Go – aplikacji, której misją jest przeciwdziałanie marnotrawieniu żywności. Hasło działań brzmi: „1/3 się marnuje. Uratuj ją!”.

Identyfikujemy się jako świadome społeczeństwo. Od dziecka wpajany jest nam szacunek do jedzenia. Uczeni dojadania do końca i niewyrzucania żywności, nadal popełniamy błędy kupowania na zapas, magazynowania, a co za tym idzie – wyrzucania nadmiaru artykułów spożywczych. Badania dowodzą, że 1/3 wyprodukowanego jedzenia marnuje się [1].

Aplikacja Too Good To Go wypowiada wojnę marnotrawieniu, obrazując bezsens wyrzucania żywności w kampanii „1/3 się marnuje. Uratuj ją!”. W kreacjach przygotowanych na potrzeby kampanii widzimy oderwaną, a przez to niewykorzystaną część powierzchni reklamowej. To analogia do zmarnowanego jedzenia. Reklamy pojawią się na outdoorze (murale, citylighty) oraz w Internecie. Przewidziano też współpracę z influencerami.

Punkt kulminacyjny akcji przypadnie na 29 września, czyli na ustanowiony przez ONZ Dzień Walki z Marnowaniem Jedzenia. Tego dnia partnerzy zrzeszeni w ramach Too Good To Go aktywnie włączą się w działania w kanałach social media, aby podkreślić skalę marnotrawstwa i zachęcić do ratowania jedzenia za pomocą aplikacji. Ta ma agregować siłę jednostkowych działań, przekuwając je w inicjatywę na dużą skalę. Bohaterem w tej walce może zostać każdy, kto zdecyduje się uratować żywność z lokali partnerskich – przekonują twórcy inicjatywy.

Pokazanie tak złożonego problemu, jakim jest marnowanie jedzenia, nie jest łatwym zadaniem. Podjęliśmy jednak wyzwanie, by stworzyć zrozumiałą i dającą do myślenia kampanię pod hasłem „1/3 się marnuje. Uratuj ją!”. Pomaga ona uświadomić sobie, jaki wpływ, zarówno ten pozytywny, jak i negatywny ma każdy z nas i jak wiele wspólnie możemy zrobić, by odwrócić negatywny trend.

Jesteśmy bardzo dumni z naszych partnerów, którzy na co dzień walczą z nami z marnowaniem, a bez których udziału kampania z pewnością miałaby mniejszą moc. Oprócz Banków Żywności w akcję włączyły się: Starbucks, Pizza Hut, BP, North Fish, Natura Cold Press i z każdym dniem dołączają kolejni – Magdalena Marzec, dyrektorka marketingu Too Good To Go Poland.

Strategię działań oraz koncept kreatywny wypracowała wraz z marką agencja VMLY&R, która jest również realizatorem kampanii. Działania PR prowadzi Flywheel PR. Aplikacja Too Good To Go dostępna jest w AppStore oraz GooglePlay.

[1] Tackling the 1,6-billion-ton food loos and waste crisis, BCG 2018

  • 4
Too Good To Go

Too Good To Go – aplikacja walcząca z marnowaniem jedzenia

16 września 2020

15 września 2020