- 1
- 2
„Niepełnosprawność to tylko jedno słowo” – ruszyła kampania społeczna „Osoba z_”
24 kwietnia w Warszawie wystawiono spektakl Teatru Wielkiego w Poznaniu „Łabędzie”. Biorą w nim udział osoby z niepełnosprawnościami, głównie osoby niewidzące lub słabowidzące. Wydarzenie to rozpoczęło kampanię społeczną „Osoba z_”.
Tobiasz Sebastian Berg, reżyser i choreograf spektaklu Teatru Wielkiego w Poznaniu „Łabędzie” jako pierwszy Polak otrzymał za to przedsięwzięcie nagrodę nagrodę publiczności Fedora Prizes Biennale. Kampania „Osoba z_” ma wnieść nową perspektywę opowiadania historii osób z niepełnosprawnością. Priorytetem akcji jest tworzenie społeczeństwa, w którym każdy może czuć się widoczny, doceniony i aktywnie uczestniczyć w życiu społecznym i artystycznym.
Kampanii towarzyszy spot, który pokazuje proces przygotowań do spektaklu z perspektywy jednej z jego uczestniczek – Gosi.
Spot jest próbą oddania tego, jak widzą i co czują osoby niewidzące lub słabowidzące
„Pokazać swoje emocje, co czuję i jak czuję. Po to to robię. By ktoś zobaczył mnie. A nie moją niepełnosprawność” – słowa bohaterki spotu podkreślają, jak kluczowy jest przyimek „z”. Niepełnosprawność jest tylko jedną z wielu cech i nie definiuje tego, kim jesteśmy.
Na stronie kampanii www.OsobaZ.pl oprócz spotu znajdują się treści edukacyjne związane z szerzeniem inkluzywności. Poprzez stronę internetową można także w symboliczny sposób podpisać deklarację, by dać widoczność osobom z niepełnosprawnościami i w ten sposób przyłączyć się do akcji.
Kolejnym etapem kampanii będzie publikacja Dziennika Dobrych Praktyk
Powstaje on we współpracy z partnerem merytorycznym kampanii, United Nations Global Compact Network Poland. Jest to polskie biuro największej na świecie inicjatywy angażującej biznes w działania na rzecz Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ (SDGs).
Autorem kampanii jest agencja 2koma7. Patronatem honorowym akcję objął Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy. Partnerem kampanii jest Teatr Wielki w Poznaniu, który odpowiada za projekt i produkcję spektaklu. Partnerem medialnym został Onet. Dzięki New Age Media spot będzie można obejrzeć w sieci kin Cinema City. Spektakl w Warszawie pokazany został w przestrzeni Bohema2.8, partnera kampanii.
- 2